اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اسکان 700 هزار نفر همزمان با سفرهای اربعین در کردستان

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کردستان گفت: 68 موکب در داخل و 5 موکب از کردستان در عراق در ایام اربعین فعال بودند و در مجموع 700 هزار نفر در 10 شهرستان استان اسکان داشته‌اند.

اسکان 700 هزار نفر همزمان با سفرهای اربعین در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالحسین یوسفی ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالین ستاد اربعین کردستان اظهار کرد: اعزام تیم‌های بازرسی، تکمیل چک لیست‌هایی توسط بازرسان برای ارزیابی بازرسان، کمک‌های نقدی و غیرنقدی بیش از 100 مورد به موکب‌ها، برگزاری جلسات هماهنگی با مدیران و مسوولان، شناسایی افرادی توانمند و با تجربه برای برگزاری برنامه‌ها، جلسات توجیهی با مسوولین موکب‌ها و ...از اقدامات انجام شده این کمیته بوده است.

یوسفی تصریح کرد: تامین آراد، گوشت مرغ، گوشت قرمز، شکر و برنج و توزیع آن در بین موکب‌ها با کمک جهاد کشاورزی و بازرگانی بدون کوچکترین مشکلی انجام شد.

وی ادامه داد: 68 موکب داخلی و 5 موکب از کردستان در داخل عراق در سفر اربعین حسینی فعال بودند و در مجموع  700 هزار نفر در 10 شهرستان استان اسکان داشته‌اند.

یوسفی گفت: در مجموع در کردستان به 5 میلیون و 775 هزار زائر اربعین خدمات‌رسانی شده است.

وی در پایان خواستار اختصاص 5 هزار مترمربع زمین برای ایجاد ستاد عتبات در مرز باشماق شد.

فرمانده انتظامی کردستان هم در این جلسه تامین نظم و امنیت انتظام‌بخشی در تردد و عبور و مرو زائرین از وظایف اصلی انتظامی در استان در سفر اربعین حسینی بوده است.

سردار آزادی با اشاره به راه‌اندازی 9 موکب از سوی انتظامی استان کردستان همزمان با سفرهای اربعین حسینی، گفت: ما در این سفرها با هماهنگی همه بخش عملکرد موفقی هم در داخل و انطرف مرز داشتیم که جای تقدیر از تلاش همه عزیزان است.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: حجم کار در اربعین بالا بود و پرسنل با تلاش جهادی در خدمت‌رسانی و تامین امنیت عملکرد بسیار خوبی داشتند که این مهم در دیدار فرمانده فراجا با رهبر معظم انقلاب از سوی معظم‌له مورد اشاره قرار گرفت.

اربعین حسینی روایت جدیدی از کردستان را به کشور مخابره کرد

علی‌اصغر دریایی رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کردستان هم گفت: با توجه به تجربه‌ای که از سال قبل داشتیم توانستیم اتفاقات خوبی را در حوزه تولید محتوا رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: اربعین امسال یک پیام داشت مخصوصا در مواکبی که دوستان اهل سنت و تشیع در کنار هم بودند اینکه در کردستان وحدت یک راهبرد است نه یک تاکتیک، و این مهم بسیار ارزشمند و باید بیش از پیش به آن پرداخته شود.

وی افزود: امروز یک روایت دیگری از کردستان به برکت سفرهای اربعین به کشور مخابره می‌شود که نتایج آن را در ویژه برنامه‌های هفته وحدت شاهد بودیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول