اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آیت‌الله رئیسی: صنایع‌دستی فارس بسیار فاخر و ارزشمند است

رئیس‌جمهور در بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی فارس آثار صنایع‌دستی این استان را بسیار فاخر و ارزشمند و درخور تقدیر خواند.

آیت‌الله رئیسی: صنایع‌دستی فارس بسیار فاخر و ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله رئیسی در بخشی از سخنان خود پیرامون ارزش هنری صنایع‌دستی فاخر فارس گفت: باید برای هنرمندان صنایع‌دستی ایجاد بازار کرد و زمینه ارائه محصولاتشان را فراهم آورد.

رئیس‌جمهور صنایع‌دستی را در استان فارس یکی از مشاغل مهم توصیف کرد که برای هنرمندان  و به‌ویژه بانوان ایجاد اشتغال کرده و افزود: بایست با ایجاد بازارچه دائمی زمینه ارائه محصولات و تشویق تولیدکنندگان فراهم گردد.

جایگاه بالای صنایع‌دستی در فارس و ظرفیت‌های شگرف این حوزه برای رونق اشتغال و گردشگری، سبب شد تا بازدید از غرفه‌های برپاشده در جوار آرامگاه حافظ در برنامه‌های دومین سفر رئیس‌جمهور به این استان گنجانده شود؛  نمایشگاهی که به همت اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع‌دستی فارس در جوار آرامگاه حافظ شیرازی در شامگاه پنجشنبه ۲۰ مهر و هم‌زمان با آیین بزرگداشت یاد روز حافظ مورد بازدید رئیس‌جمهور و هیات همراه و جمعی از مدیران ارشد استان  قرار گرفت.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس در این خصوص گفت: در این نمایشگاه ۳۵ رشته صنایع‌دستی شاخص فارس به نمایش گذاشته شد و دست‌ساخته‌های فاخر از هنرمندان در رشته‌های معرق، منبت، حصیر، گیوه و رووار، خاتم، کاشی هفت‌رنگ، قلم‌زنی، میناکاری و شیشه‌گری، نقاشی، نگارگری و پیکرتراشی در آن به نمایش درآمد. 

رونمایی از دو اثر فاخر خاتم فارس به دست رییس جمهور

رئیس‌جمهور در پی بازدید خود از این نمایشگاه از ۲ اثر صنایع‌دستی فاخر شیراز نیز رونمایی کرد؛ آثاری در نوع خود بی‌نظیر که حاصل هنرنمانی هنرمندان شیرازی  بود.

 ماکت خاتم  مسجدالنبی  حاصل تلاش‌های ۱۳ ساله مسعود شیرازی فرد که در ابعاد ۲ متر در سه متر ساخته‌شده است یکی از این آثار است که در نوع خود بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است.

به گفته بهزاد احمدی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس، در این اثر کم‌نظیر خاتم، غیرازاین هنر از هفت هنر دیگر مانند خراطی، معرق، گره چینی نیز بهره گرفته‌شده است.

اثر فاخر دیگری که به دست رئیس‌جمهور ایران از آن رونمایی شد نمونَک آرامگاه حافظ ساخته‌شده از خاتم بود، که حاصل مهارت و تلاش استاد چیره‌دست رسول مردانی بلداجی در ارتفاع ۲ متر ساخته‌شده است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول