اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

فارس من| لایی‌کشی‌ «جوانی» نیست؛ خط قرمز پلیس است!

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه حرکات مخاطره‌آمیز و لایی‌کشی «جوانی کردن» نیست از برخورد قاطع و قانونی پلیس راهور با تخلفات حادثه‌ساز شبانه خبر داد.

فارس من| لایی‌کشی‌ «جوانی» نیست؛ خط قرمز پلیس است!

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی در خصوص نگرانی شهروندان از تخلفات حادثه‌ساز شبانه و چگونگی برخورد پلیس با این دسته از تخلفات گفت: بیش از ۱۷۰ مورد تخلف رانندگی ثبت شده و مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد؛ از نبستن کمربند ایمنی، صحبت با تلفن همراه در هنگام رانندگی تا توقف دوبله و عبور از چراغ قرمز و امثالهم؛ اما برخی تخلفات خط قرمز پلیس محسوب می‌شود چرا که علاوه براینکه به خود فرد متخلف ضرر وارد می‌کند برای رانندگان دیگر نیز علاوه بر ایجاد مزاحمت منجر به تصادف و آسیب می‌شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: افرادی که رانندگی مخاطره‌آمیز دارند و لایی‌کشی می‌کنند، دیگر نمی‌شود گفت که کارشان یک تخلف عادی است و باید از تخلف‌ آنها گذشت کرد یا یک تذکری داده و جوانی کردند و ببخشید؛ نه اینگونه نیست؛ چرا که این افراد حتی به فکر جان خودشان هم نیستند چه برسد به آرامش و آسایش شهروندان.

 وی با بیان اینکه پلیس راهور پایتخت از ۸ مهرماه طرح برخورد ویژه با تخلفات حادثه‌آفرین شبانه را آغاز کرده است اعلام کرد: اگرچه تعداد رانندگان پرخطر در تهران چند نفر بوده و حتی به یک درصد از آمار کل رانندگان تهرانی هم نمی‌رسد اما همین تعداد کم که با دستکاری لوله اگزوز و ایجاد صدای ناهنجار و با سرعت سرسا‌م‌آور، آرامش شهروندان را به هم ریخته و باعث آسیب به افراد می‌شوند بدانند که با برخورد قاطع و قانونی پلیس مواجه هستند.

رئیس پلیس راهور پایتخت با تاکید بر اینکه برخورد پلیس با تخلفات شبانه مقطعی و تعطیل‌بردار نیست و این طرح با قدرت و شدت ادامه دارد گفت: آن تعداد افرادی هم که در ساعت بامدادی به سراغ تخلفات رانندگی می‌روند بدانند که به سراغ آنها هم می‌آییم.

سرهنگ موسوی پور در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره چگونگی اعلام تخلفات حادثه‌ساز شبانه به پلیس از سوی مردم گفت: خواهشی که ما از مردم عزیز داریم این است که در صورتی که موردی را مشاهده کردند که راننده‌ای حرکات مخاطره‌آمیز، غیر متعارف با سرعت بالا و لایی کشی داشت بلافاصله تخلف مذکور را با شماره پلاک خودروی متخلف با محدوده تردد به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا تیم‌های حاضر در محور حساس‌تر شده و از طرفی تیم‌های دیگر هم از محورهای جانبی به محل اعزام شوند تا حتماً آن خودرو را متوقف کنند.

گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس با درج پویشی با عنوان «پلیس راهور شب‌ها رانندگان پرسرعت و متخلف را جریمه کند» پیگیری این موضوع را از مسؤولان خواستار بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول