اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ماشین‌سازی تبریز هزینه‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را کاهش می‌دهد

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های فنی و آموزشی گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز برای کاهش هزینه‌های ناشی از استهلاک و تعمیر ماشین آلات و قطعات بخش پالایشگاهی و پتروشیمی کشور تاکید کرد.

ماشین‌سازی تبریز هزینه‌های پتروشیمی و پالایشگاهی را کاهش می‌دهد

رضا کاظم‌نژاد امروز در جریان بازدید معاون وزیر نفت از گروه صنعتی ماشین سازی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد:  ۱۲ شهریور شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تفاهم‌نامه‌ای را با گروه ماشین‌سازی برای استفاده از ظرفیت علمی، فنی و آموزشی این واحد صنعتی در پالایشگاه‌ها امضا کرده است.

وی ادامه داد: استفاده از این ظرفیت در سطح پتروشیمی‌های کشور نیز مورد توجه است و با توجه به ماهیت ابرصنعتی پالایشگاه‌ها و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات متعدد در این صنعت و وجود کارگاه‌های تعمیر با انبوه ماشین ابزارها و استهلاک مداوم این ماشین آلات نیازمند کارگاه‌هایی هستیم که مشکلات تجهیزات و ماشین افزارهای این بخش را در کوتاه‌ترین زمان رفع و از ایجاد خسارت‌های سنگین اقتصادی به واسطه تعطیلی پالایشگاه‌ها جلوگیری کنند.

کاظم‌نژاد تصریح کرد: در پالایشگاه‌ها از یک سو عمر ماشین آلات بالاست و از سوی دیگر نگهداری آنها وضعیت مناسبی ندارند و گروهی چون شرکت ماشین‌سازی تبریز می‌تواند این خلا استهلاک و بروز رسانی دانش و تجربه نیروهای تعمیر و نگهداری را پر کرده و هزینه‌های مازاد پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به دلیل خرابی ماشین آلات و در نتیجه توقف تولید و خسارات بالای آن به این ابر صنعت را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در این خصوص در وهله اول به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت واحدهایی چون ماشین‌سازی دانش و توانمندی نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه بخش پالایشگاهی و پتروشیمی را افزایش داده و سپس بهبود شرایط نگهداری و کاهش تعداد و دوره‌های تعمیر دستگاه‌ها و ماشین آلات و البته افزایش کارکرد و دقت قطعات و ماشین آلات را پیگیری کنیم.

سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: افزایش تعامل پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها با مجموعه فنی و آموزشی ریشه‌داری چون گروه ماشین سازی تبریز موجب انتفاع دو طرفه خواهد شد و امیدواریم این گروه ما را در کنار خود ببیند و تعاملات و همکاری های فعلی افزایش یابد.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول