اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سقوط هواپیمای سوخترسان نیروی هوایی آمریکا

یک فروند هواپیمای سوخترسان نیروی هوایی آمریکا حین ماموریت به دلیل نقص فنی بر باند فرودگاه سقوط کرد.

سقوط هواپیمای سوخترسان نیروی هوایی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فروند هواپیمای سوخترسان نیروی هوایی آمریکا حین ماموریت بر باند فرودگاه سقوط کرد.

به گزارش وبگاه «ارفورس تایمز» نیروی هوایی آمریکا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک فروند هواپیمای سوخترسان «کی سی-۱۳۵ اسرتراتو تانکر» چهارشنبه گذشته در باند فرودگاه «سیوکس سیتی» سقوط کرد. نیروی هوایی آمریکا مدعی شده که دلیل این سانحه هوایی خراب بودن ارابه فرود بوده است. پنج خدمه این پرواز در جریان این سانحه آسیبی ندیدند.

نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد  که خدمه این پرواز در حال تمرین در فرودگاه در ماموریت آموزشی بودند. نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که دماغه هواپیما که هنگام فرود در امتداد زمین خراشیده شده است، آسیب دیده است.

به دنبال این سانحه، گروه‌های نجات و ایمنی و آتش‌نشانی سیوکس سیتی عازم محل حادثه شدند و باند اصلی فرودگاه بسته شد. نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده است که در حال بررسی علت این حادثه است.

 چندی قبل نیز نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که یک خلبان جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» این کشور حین سانحه نزدیک پایگاه «تفنگداران دریایی» در ایالت «کالیفرنیا» جان خود را از دست داده است.

به گزارش منابع خبری، این سانحه در شرق پایگاه «میرامار» نیروی دریایی در کالیفرنیا رخ داد. تیم جستجو و نجات بعد از این سانحه موفق شد بقایای این خلبان آمریکایی را پیدا کند. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که تیم تحقیق در حال بررسی علت این سانحه است.

 اف-۱۸ سوپر هورنت، یک جنگنده فراصوت و چندمنظوره ناونشین تک سرنشین و ۲ سرنشین است. سوپرهورنت  سال ۲۰۰۶ جایگزین جنگنده‌های «اف-۱۴» رهگیر نیروی دریایی آمریکا شد.

نیروی دریایی آمریکا معمولا به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات بیشتر در مورد این سوانح خودداری می‌کند و تنها  سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به گفتن این جملات بسنده می‌کند که  ایمنی و رفاه خلبان ما اولویت اصلی ارتش است و علت  حادثه بررسی خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول