اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

جمهوری آذربایجان: استفاده از خاک ایران برای توسعه ریلی یک مشارکت مثبت است

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با انتقاد از مواضع ارمنستان در خصوص کریدور «زنگزور» اعلام کرد که استفاده از خاک ایران و توسعه خط ریلی حکایت از مشارکت مثبت این کشور دارد.

جمهوری آذربایجان: استفاده از خاک ایران برای توسعه ریلی یک مشارکت مثبت  است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سه شنبه شب با انتقاد از ارمنستان اعلام کرد که توسعه خط ریلی و استفاده از خاک ایران حکایت از مشارکت مثبت این کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در این بیانیه اعلام کرد: «موافقت‌نامه احداث جاده و راه آهن که جمهوری آذربایجان را از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران به جمهوری خودمختار نخجوان متصل می‌کند، بار دیگر نشان می‌دهد که ما برخلاف ارمنستان پیوسته در مسیر مشارکت مثبت توسعه حمل و نقل با استفاده از مسیرهای جایگزین است.»

در بخش دیگراین بیانیه آمده است: « انزوای ارمنستان از پروژه‌های منطقه‌ای به دلیل تهاجم نظامی و ادعاهای ارضی است. ارمنستان به خوبی می‌داند که تعهداتی دارد.»

ارمنستان بر این باور است که ایجاد این کریدور ادعایی باعث قطع دائم مرزهای ایران و ارمنستان می‌شود و به باکو دسترسی بدون مانع به جمهوری خودمختار «نخجوان» خواهد داد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجا  نیز سه شنبه بعد از ظهر از بازگشت به «زنگزور» منطقه مورد مناقشه با ارمنستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ای‌پی‌ای» «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اظهار داشت:«به زنگزور هم برمی‌گردیم، اما با آرامش.»

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه نیز اخیرا مدعی شد که ممکن است کریدور «زنگزور» از خاک ایران عبور کند. «عبدالقادر اورال اوغلو» وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «هابر» اظهار داشت:«ممکن است کریدور زنگزور از خاک ایران عبور کند.»

مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که با هرگونه تغییر در مرزهای شناخته شده بین‌المللی مخالف هستند.

ارمنستان بارها تاکید کرده که تلاش رئیس جمهور جمهوری آذربایجان برای افتتاح مسیرهای حمل و نقل منطقه‌ای هیچ ارتباطی با مذاکرات و بیانیه‌های امضا شده در این زمینه تا به امروز نداشته و برای ایروان غیرقابل قبول است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول