اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مراجعات سرپایی و بستری بیماران تنفسی به بیمارستان‌ها افزایش یافت

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ما معمولاً اوایل پاییز و اواخر شهریور ماه شاهد افزایش شیوع بیماران عفونت تنفسی هستیم و الان هم مراجعه سرپایی و بستری به این علت افزایش پیدا کرده است.

مراجعات سرپایی و بستری بیماران تنفسی به بیمارستان‌ها افزایش یافت

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، عاطفه عابدینی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فوق تخصص ریه و رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری در مصاحبه با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درباره افزایش مراجعه به مراکز درمانی با علائم کرونا و آنفولانزا اظهار کرد: ما معمولاً اوایل پاییز و اواخر شهریور ماه شاهد افزایش شیوع بیماران عفونت تنفسی هستیم و الان هم مراجعه سرپایی و بستری به این علت افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در برخی از این بیماران تست کرونا و تست آنفولانزا مثبت می شود و گاهی هم ممکن است هر دو تست در یک فرد مثبت شود و همچنان توصیه ها بر این است که افراد در اماکن پرازدحام و شلوغ از ماسک استفاده شود و اگر احساس تنگی نفس و سرفه و علائم سرماخوردگی را دارند حتماً موارد بهداشتی را رعایت کنند تا به دیگران منتقل نشود.

رئیس اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری متذکر شد: افرادی که بیماری های مزمن و زمینه ای و تنفسی دارند حتما در مراکز پرازدحام، ماسک بزنند.

عابدینی گفت: ممکن است علائم تنفسی ویروسی شامل علائم ساده مانند آبریزش بینی و گلودرد بروز پیدا کند اما در برخی موارد اگر همراه با تب باشد باید بدانیم که علائم آلرژی فصلی با تب همراه نیست و نکته دیگر هم اینکه اگر افراد بدن درد و ضعف و بیحالی ناشی از عفونت های ویروسی داشته باشند و به خصوص افراد دارای بیماری زمینه ای باید به شدت مراقبت کنند و از دورهمی های غیرضرور بپرهیزند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول