اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آمار ثبت احوال| ازدواج 3 برابر طلاق در باشت و تولد 212 نوزاد

رئیس اداره ثبت احوال باشت گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱۲ نوزاد در این شهرستان متولد شده‌اند.

آمار ثبت احوال| ازدواج 3 برابر طلاق در باشت و تولد 212 نوزاد

غفار مرادی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت ضمن برشمردن اهمیت آمار در جامعه اظهار کرد: آمار و اطلاعات در هر جامعه‌ای از نقش بسزایی برای پیشرفت در تمام حوزه‌ها برخوردار است و بدون داشتن آمار دقیق، اتلاف سرمایه خواهیم داشت.

وی گفت: برنامه‌ریزان برای موفقیت در کار از آمار ثبت‌احوال در زمینه‌های مختلف استفاده می‌کنند و همه تلاش در استان برای احصای آمار دقیق در ثبت‌احوال است.

رئیس ثبت‌احوال باشت ضمن بیان عملکرد ثبت‌احوال باشت، افزود: ابتدای سال تاکنون ۵۵۰ کارت هوشمند در شهرستان برای افراد بالای 15 سال صادر و تحویل داده شده است.

مرادی نژاد با بیان اینکه کارت هوشمند خدمات متنوعی ارائه می‌دهد، بیان کرد: از طریق کارت هوشمند می‌توان 50 خدمت الکترونیکی صورت گیرد و جایگزین تمام کارت‌های موجود در دست مردم شود.

این مسئول اظهار کرد: به گونه‌ای که ارائه تمام خدمات الکترونیکی به‌وسیله این کارت هوشمند مقدور است.

وی افزود: در راستای افزایش ضریب صحت آمار نیز تاکنون ۴۵۰ فقره شناسنامه مکانیزه صادر و تحویل همشهریان شده است.

این مسئول ضمن قدردانی از مردم در همکاری با ثبت‌احوال در ثبت وقایع افزود: لازم است همشهریان نسبت به ثبت وقایع حیاتی در زمان مشخص اقدام کنند که این مدت قانونی برای ولادت 15 روز و برای فوت 10 روز است.

مرادی نژاد افزود: ثبت‌احوال نیز در همه حال با تکریم ارباب‌رجوع سعی در رفع مشکلات دارد و به همین منظور تمام توان خود را در ارائه خدمات الکترونیکی به‌کار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون پرطرفدارترین نام‌هایی هم که برای دختران انتخاب شده به ترتیب رستا ، آوینا ، زهرا، نیلا ، آوا و نیکا بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال باشت در مورد نامگذاری نوزادان با اسامی جدید هم گفت: اسامی مجاز بر روی سایت سازمان ثبت احوال به آدرس https://www.sabteahval.ir/ و هم به صورت کتبی که با عنوان فرهنگ نام و نام‌گزینی در اداره موجود است، مشخص شده و افراد می‌توانند اسامی خود را براساس آن انتخاب کنند که بدون استثنا پذیرفته می‌شود.

مرادی نژاد روند صدور شناسنامه نوزادان را یک روزه عنوان کرد و اظهار کرد: اگر اسمی که فرد متقاضی دریافت آن است در سامانه و کتب سازمان ثبت احوال موجود نباشد، اما لغتی اصیل در فرهنگ ایرانی باشد می‌تواند با مراجعه به مرجع‌های معتبر فرهنگ دهخدا و معین برای اسامی فارسی و مشورت با مشاور اسم سازمان، مستندات لازم را به کمیته نام سازمان ارائه بدهد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱۲ نوزاد در این شهرستان متولد شده اند.

مرادی نژاد ابراز داشت: درمدت یادشده همچنین ۹۹ نفر در باشت دارفانی را وداع گفته اند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون همچنین ۱۲۱ مورد ازدواج و ۴۰ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شده است.
انتهای/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول