اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مدارس کرمانشاه ۱۰۰۰ معلم ورزش دارند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه به وجود یک‌هزار معلم درس تربیت‌بدنی اشاره کرد و گفت: در حوزه تربیت بدنی کمبود معلم ورزش نداریم، اما در حوزه مراقب سلامت نه تنها استان بلکه کل کشور به شدت با کمبود نیرو مواجه است.

مدارس کرمانشاه ۱۰۰۰ معلم ورزش دارند

علی امرایی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تبریک هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: امروز، چهارمین روز از هفته تربیت بدنی با شعار«ورزش، دسترسی آسان و مشارکت اجتماعی» است.

وی در رابطه با برنامه‌ها اجرایی چهارمین روز از هفته تربیت بدنی، گفت: امروز دانش‌آموزان در رشته‌های همگانی مسابقات مختلفی برگزار خواهند کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه از افتتاح طرح «دا» جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران ویژه مدارس شبانه‌روزی خبر داد و افزود: این طرح سال گذشته در اسلام‌ آبادغرب با هدف تلاش در جهت توسعه ورزش دانش‌آموزی در مدارس شبانه‌روزی برگزار شد و امروز هم افتتاحیه این طرح با حضور مسؤولان شهرستانی و استانی با محوریت همین شهرستان برگزار خواهد شد.

امرایی اشاره‌ای نیز به آغاز برنامه‌های مختلف و متنوع معاونت تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش استان داشت و گفت: آیین افتتاحیه مسابقات المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای‌ در سطح مدارس شهری و روستایی استان با هدف ترویج فرهنگ ورزش، استعدادیابی، ایجاد انگیزه و رقابت ورزشی، نشاط در بین دانش‌آموزان در مدارس، هدایت دانش‌آموزان به سوی رشته‌های ورزشی تخصصی، که در حال برگزاری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: در تربیت بدنی و سلامت دو هدف اختصاصی و اجتماعی را براساس آموزه‌های دینی و اهداف سند تحول بنیادی دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در توضیح اهداف اختصاصی، اظهار کرد: در هدف اختصاصی در سه حوزه به دنبال ارتقای قابلیت‌های جسمانی دانش‌آموزان هستیم.

وی حوزه توانایی مهارت‌های بنیادین ویژه دانش‌آموزان ابتدایی را در قالب اولین هدف اختصاصی بیان کرد و گفت: دویدن، پریدن، درست راه رفتن، درست نشستن، درست پرتاب کردن، درست غذا خوردن و...توانایی مهارت‌های بنیادین است تا به توسعه قابیلت‌های جسمانی کودکان برسیم.

امرایی اضافه کرد: در توسعه قابلیت‌های جسمانی تلاش بر این است فعالیت‌های ورزشی را برای دانش‌آموزان توسعه دهیم تا دانش‌آموزان براساس استعداد و قابلیت‌های جسمانی در رشته‌های مختلف فعالیت کنند و به صورت تخصصی رشته‌ای انتخاب و در مسابقات حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: در اهداف اجتماعی تلاش این است که دانش‌آموزان در کنار فعالیت بدنی که دارند کار تربیتی که جز اهداف سند تحول بنیادین است؛ نیز بیاموزند.

امرایی خاطرنشان کرد: در اهداف اجتماعی به دنبال دانش‌آموز تمام ساحتی هستیم باید تلاش، نظم و انضباط در فعالیت‌های ورزشی، احترام به بزرگتر، کار گروهی، گذشت، فداکاری و... را به دانش‌آموزان برای رسیدن به پیروزی یاد دهیم.

وی به وجود یک‌هزار معلم درس تربیت بدنی و ۱۰۰ نفر نیروی مراقب یا مربی بهداشت در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه تربیت بدنی و معلم ورزش کمبود نداریم، اما در حوزه مراقب سلامت نه تنها استان بلکه کل کشور به شدت با کمبود نیرو مواجه است که نیازها احصا شده؛ دولت و مجلس نیز در تلاش هستند ردیف‌های جدید برای جذب بدهند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول