اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

رتبه اول استان مرکزی در آخرین پایش ملی محیط کسب و کار

استان مرکزی در آخرین پایش ملی محیط کسب و کار (بهار ۱۴۰۲) برای چندمین فصل متوالی رتبه اول کشور را احراز کرد.

رتبه اول استان مرکزی در آخرین پایش ملی محیط کسب و کار

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، استان مرکزی در آخرین پایش ملی محیط کسب و کار که در بهار امسال انجام شد برای چندمین فصل متوالی رتبه اول کشور را احراز کرد.

 این سنجش مبتنی بر ۷۰ نماگر شامل ۲۸ مؤلفه پیمایشی و ۴۸ مؤلفه آماری طبق قانون توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران انجام می‌شود.

بر اساس یافته­ های این طرح در بهار امسال استا­ن­‌های مرکزی، زنجان و آذربایجان غربی به ترتیب دارای مساعدترین وضعیت محیط کسب وکار نسبت به سایر استان­‌ها ارزیابی شده‌اند.

به گزارش فارس تا بهار امسال ۱۴ هزار و ۹۷۵ مورد درخواست صدور مجوز کسب و کار در سامانه الکترونیکی استان به ثبت رسیده بود که منجر به صدور ۶ هزار و ۱۹۴مجوز کسب و کار شد.

 این استان بر اساس آخرین آمار و نتایج طرح آمارگیری نیروی کار بهار ۱۴۰۲، رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری کشور را به صورت مشترک با استان خراسان جنوبی کسب کرد.

 استان مرکزی و خراسان جنوبی هر ۲ با نرخ بیکاری 5.8 درصد پس از استان زنجان با نرخ بیکاری 4.9 درصد، در جایگاه دوم قرار دارند و استان گیلان نیز با 6.1 درصد، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

 نرخ بیکاری استان مرکزی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه قبل 0.8 درصد کاهش یافت، نرخ مشارکت اقتصادی نیز در استان به 36.2 درصد بود.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول