اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

معاینه فنی ۱۲ هزار دستگاه ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین خراسان‌شمالی

معاون حمل‌ونقل راهداری خراسان‌شمالی گفت: ۱۲ هزار و ۳۹۹ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین در خراسان‌شمالی طی ۶ ماه اول سال جاری معاینه فنی شدند که نسبت به سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاینه فنی ۱۲ هزار دستگاه ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز سعید سبحانی، معاون حمل‌ونقل راهداری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: ۱۲ هزار و ۳۹۹ دستگاه ناوگان سنگین و نیمه سنگین در خراسان‌شمالی طی ۶ ماه اول سال جاری معاینه فنی شدند که نسبت به سال گذشته ۱.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: از این تعداد ۷ هزار و ۳۰ دستگاه ناوگان در مرحله اول و ۲ هزار و ۴۹۶ دستگاه ناوگان پس از اصلاح عیب، قبول شدند.

معاون حمل‌ونقل راهداری خراسان‌شمالی با اشاره به این که ۲ هزار و ۸۷۳ دستگاه ناوگان در تست‌های مربوطه رد شدند، افزود: معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین به منظور ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای‌، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۳ مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه سنگین در بجنورد، شیروان و اسفراین فعالیت می‌کنند و عملکرد ترمزها، لغزش جانبی چرخ، وضعیت ظاهری، موارد ایمنی داخل خودرو، تست آلاینده‌ها و کمربند ایمنی از جمله موارد کنترل در این مراکز برای صدور کارت معاینه فنی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این بازه زمانی، ۳۸ بازدید از مراکز معاینه فنی ناوگان سنگین و نیمه سنگین توسط کمیته نظارتی متشکل از اداره‌های کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و حفاظت محیط زیست، استانداری و پلیس راه انجام شد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول