اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

توصیه‌های رانندگی در هوای بارانی و برفی

رئیس پلیس راهور ایلام با اشاره به شروع بارش باران و برف گفت: رانندگان با سرعتی یکسان رانندگی کنند و هنگامی که سرعت خودرو بالاست، از تغییر دنده سبک به سنگین خودداری نمایند.

توصیه‌های رانندگی در هوای بارانی و برفی

سرهنگ علی احمد شاوردی رئیس پلیس راهور استان ایلام، عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در هنگام شروع بارش برف یا باران، زمین بسیار لغزنده می‌شود، در نتیجه کنترل خودرو سخت‌تر شده و در سرعت‌های بالا حتی رانندگان حرفه‌ای نیز قادر به کنترل خودرو نخواهند بود. در این مواقع سعی کنید که با احتیاط رانندگی کنید، فاصله مناسب ماشین خود را تا ماشین جلویی حفظ کنید. 

وی افزود: با سرعت مجاز برای مواقع بارندگی رانندگی کنید. رانندگی در برف و یخ نیاز به تمرکز و دقت بالای شما به جاده و دیگر ماشین‌ها دارد. سعی کنید با سرعتی یکسان رانندگی کنید. در پیچ‌ها از سرعت خود بکاهید و هنگامی که سرعت خودرو بالاست، از تغییر دنده سبک به سنگین خودداری نمایید. 

رئیس پلیس راهور استان ایلام یادآور شد: رانندگان به گونه‌ای رانندگی کنند که نیاز به ترمز ناگهانی نداشته باشند، در صورت ترمز نیز پا را از روی پدال گاز یا فشار دادن ترمز به طور ناگهانی بپرهیزند. باید در دو مرحله عمل ترمز را انجام دهید. در هنگام آموزش رانندگی، یادگیری این موارد بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی امروز نیز بارش باران همراه با صاعقه و وزش باد در سطح استان به ویژه در نواحی شمالی وجود خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول