اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

توزیع بیش از ۱۵ هزار تن انواع بذر بین کشاورزان بوشهری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: برای سال زراعی جاری ۱۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع بذر برای کشاورزان استان تامین شده است.

توزیع بیش از ۱۵ هزار تن انواع بذر بین کشاورزان بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، کبری توکلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: برای سال زراعی جاری ۱۵هزار و ۳۰۰ تن انواع بذر پرورشی مادری و گواهی شده برای کشاورزان استان تامین شده است که تاکنون ۴۰ درصد این مقدار توزیع شده است.

وی افزود: این مقدار بذر شامل پرورشی مادری و گواهی شده توسط پنج شرکت تولید و فرآوری بذر، بوجاری و بین کشاورزان در حال توزیع است.

این مقام مسؤول ادامه داد: باتوجه به پیش‌بینی‌های بارندگی به شرکت‌های فرآوری ابلاغ شده‌است که برای سرعت بخشی در توزیع و در اختیار قرار گرفتن به موقع بذر به کشاورزان در سه شیفت عملیات فرآوری را انجام دهند.

توکلی اعلام کرد: سطح زیر کشت استان بوشهر شامل ۱۵هزار هکتار گندم آبی و بیش از ۸۵ هزار هکتار اراضی دیم است.

وی ابراز داشت: برای این منظور ۱۲ رقم گندم شامل پنج رقم آبی و هفت رقم دیم تولید و در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

توکلی اضافه کرد: باتوجه به اینکه تاریخ کاشت مناسب استان بوشهر از ۱۵ آبان‌ماه شروع می‌شود برنامه‌ریزی جهت تحویل به مقوع بذر به کشاورزان انجام شده است.

وی گفت: برای افزایش راندمان تولید کشاورزان از اصرار بر رقم خاص و مرسوم دیم در مناطق خودداری و باتوجه به ظرفیت خاک رقم مناسب منطقه را کشت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول