اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ساری و میاندورود پرنزاع‌ترین شهرهای مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمار معاینات انجام شده نزاع، طی ۶ ماه نخست سال‌جاری در استان ۱۰ هزار و ۳۱۷ نفر بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

ساری و میاندورود پرنزاع‌ترین شهرهای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، اظهار کرد: آمار معاینات انجام شده نزاع، طی ۶ ماه نخست سال‌جاری در استان ۱۰هزار و ۳۱۷ نفر شامل ۶هزار و ۶۷۱ نفر مرد و بقیه زن بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

وی افزود: براساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به‌ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با عدد یک‌هزار و ۵۵۲، بابل با عدد یک‌هزار و۲۹۰ و نوشهر ، چالوس با عدد یک‌هزار و ۸۹ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۲۱۰ نفر ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران بیان کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز استان، خرداد با ۲هزار ۴نفر ، مرداد با یک‌هزار و ۸۳۴ و تیرماه با یک‌هزار و ۷۲۷ به‌ترتیب بیشترین و شهریور ماه با یک‌هزار و ۴۷۶ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

عباسی با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب‌دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

وی، یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث ، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول