اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۲ هزار مددجوی کمیته امداد همدان شاغل شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در استان همدان از ایجاد یک‌هزار و ۹۰۰ مورد فرصت شغلی جهت مددجویان کمیته امداد خبر داد.

۲ هزار مددجوی کمیته امداد همدان شاغل شدند

محمدرسول شیخی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی از اولویت‌های کمیته امداد است اظهار کرد: بر این اساس از ابتدای سال نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی با همکاری بانک‌های عامل برای طرح‌های کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی اقدام شد.

وی ادامه داد: طی هفت ماه امسال ۲۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت‌ شده که بانک‌های اقتصاد نوین، سینا و پارسیان به ترتیب در راس بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به افراد تحت حمایت امداد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان ادامه داد: از وام‌های پرداختی ۶۰ درصد در روستا و ۴۰ درصد در شهر ایجاد اشتغال شده که در زمینه‌های خدمات، صنایع‌دستی، کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این نهاد، ایجاد اشتغال تولید محور در راستای خودکفا کردن خانواده‌های زیرپوشش است گفت: در سال جاری با پرداخت تسهیلات خودکفایی به مددجویان یک‌هزار و ۷۵۰ نفر از خانواده‌های زیرپوشش به مرحله خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

شیخی‌زاده یادآور شد: همچنین به‌ منظور جلوگیری از انحراف طرح‌ها و راهنمایی به‌ موقع مجریان طرح‌های اشتغال ۲۲ هزار و ۵۰۰ مورد نظارت انجام‌ شده است.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول