اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی از پویش «فریاد عروسک‌ها» تا اردوهای راهیان نور

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت.

برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی از پویش «فریاد عروسک‌ها» تا اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سردار مجتبی باستان مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی در نشست خبری که امروز در ساختمان شهدای دانش‌آموز برگزار شد، به تشریح جزئیات برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت.

سردار باستان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی در حمله به غزه، اظهار کرد: در حملات رژیم صهیونسیتی بیش از ۷ هزار فلسطینی شهید شدند که عمدتاً کودکان و زنان هستند و این فاجعه قرن است که این فاجعه را تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه ۸ آبان مقارن با شهادت محمدحسین فهمیده است که روز بسیج دانش‌آموزی نام دارد و ۱۳ آبان هم روز مبارزه با استکبار جهانی است که این فاصله هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی است، افزود:  شعار هفته بسیج دانش‌آموزی و مبارزه با استکبار جهانی، «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» نام دارد.

* برپایی پویش فریاد عروسک‌ها ویژه دبستانی‌ها 

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور ادامه داد: سه رویکرد بسیج دانش‌آموزی در برنامه‌ها شامل امید آفرینی، نشاط آفرینی و هویت ملی است و در سه سطح مدرسه، استانی و کشوری، برنامه‌ها را طراحی کردیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها، پویش جهانی «فریاد عروسک‌ها» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی است که همه دانش‌آموزان ایرانی در اعتراض به کودک‌کشی رژیم صهیونیستی، عروسک در دست می‌گیرند و در تجمعات شرکت می‌کنند.

* پویش «حقوق منهای بشر مساوی آمریکا» ویژه دبیرستانی‌ها

سردار باستان اضافه کرد: برنامه بعدی پویش «حقوق منهای بشر مساوی آمریکا» است که ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود و بر اساس آن ۱۰۰ سؤال از دانش‌آموزان پرسیدیم و هر دانش‌آموز به یک سؤال پاسخ می‌دهد. در نهایت از بین پاسخ‌ها، به برترین‌ها پاسخ‌ها جوایزی اهدا می‌شود. 

وی افزود: از دیگر برنامه‌ها، برگزاری تجمع در استان‌هاست که هر استان یک برنامه تجمعی در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌کند که افتتاحیه آن در روز ۸ آبان در تبریز با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر برگزار می‌شود. 

*اعزام ۵۰۰ هزار دانش به اردوهای راهیان نور 

مسؤول بسیج دانش‌آموزی کشور به اجرای برنامه لاله‌های روشن اشاره کرد و افزود: در هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره‌های شهدای دانش‌آموز در مدارس برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه فردا ۷ آبان در بهشت زهرا(س) در کنار مزار شهیدان فهمیده، مراسم تجدید میثاق با آرمان شهدا برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال در نظر  داریم ۵۰۰ هزار دانش‌آموز را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم که فردا افتتاحیه آن با حضور دانش‌آموزان دختر از بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود. 

سردار باستان به سخنرانی دانش‌آموزان بسیجی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها و استان‌ها در روز ۱۲ آبان اشاره کرد و گفت: فرمانده‌های بسیج دانش‌آموزی یعنی نخبگان بسیج دانش‌آموزی سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه خواهند بود. 

وی ادامه داد: برای برنامه‌ها ۵۰۰ هزار پرچم ۱۲ متری برای ۵۰۰ شهر، ۳۰۰ هزار پرچم رتبه‌های برتر ایران در جهان، ۵۰۰ هزار پرچم فلسطین و ۲۰۰ هزار پیکسل با نشان پرچم ایران تولید کردیم. 

* پاسخ به شبهات دانش‌آموزی در زنگ گفت‌وگو 

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی به برپایی زنگ گفت‌وگو در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه، کارشناسانی به شبهات دانش‌آموزان پاسخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه روز ۱۳ آبان، برنامه ویژه‌ای به مناسبت راهپیمایی ۱۳ آبان داریم که رویداد دست‌سازه‌های استکبارستیزی همراه با نتایج پویش‌ها و پرچم‌ها به همراه برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول