اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: ارتش اسرائیل با بالگرد کشته‌ها و زخمی‌هایش را از غزه خارج کرد

جنبش حماس با اعلام شکست حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، گفت که اشغالگران تلفات خود را با بالگرد خارج کردند.

حماس: ارتش اسرائیل با بالگرد کشته‌ها و زخمی‌هایش را از غزه خارج کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز (شش آبان) در بیانیه‌ای گفت که حمله زمینی شب گذشته ارتش اشغالگر قدس به خاک غزه از سه محور با شکست همراه شده است.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، حماس در این بیانیه گفت که نظامیان اسرائیلی در کمین مقاومت گیر افتاده و رزمندگان با موشک‌های کورنت و بمب‌های «یاسین» با این حمله مقابله کردند. به گفته حماس ارتش اسرائیل نیز با دادن تلفات، زخمی‌ها و کشته‌های خود را بالگرد از مناطق درگیری خارج کرد.

از سوی دیگر منابع آگاه در گفت‌وگو با شبکه المیادین، تصریح کردند، اقدام شب گذشته رژیم صهیونیستی در تشدید حملات علیه نوارغزه، پس از نزدیک به شدن به دستیابی به یک توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با میانجیگری قطر صورت گرفت (جزئیات بیشتر)

حماس همچنین در بیانیه خود پیش‌بینی کرد که ارتش اسرائیل بار دیگر برای ورود به غزه تلاش کند.

ارتش رژیم اشغالگر قدس شب گذشته در بیست و یکمین روز جنگ اعلام کرد که از سه محور وارد غزه شده است؛ همزمان شدیدترین حملات هوایی و توپخانه‌ای و دریایی بر روی مردم بی دفاع غزه صورت گرفت و صهیونیست‌ها تمامی ارتباطات این منطقه از جمله اینترنت را قطع کردند که در این میان سازمان دیده بان حقوق بشر جهانی این اقدام را در راستای سرپوش نهادن به جنایات اشغالگران تفسیر کرد.

«دانیل هگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که نیروهای زمینی این رژیم «فعالیت زمینی در غزه» را گسترش داده‌اند. 

با این حال رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند که ژنرال «جیمز گلن» از فرماندهان معروف آمریکایی در جنگ عراق که نقش زیادی در پاکسازی فلوجه داشت، این هفته به فلسطین اشغالی رفته و خواستار عدم ورود زمینی اسرائیل به غزه شده است.

در همین میان «علی برکه» از رهبران حماس در خارج از فلسطین نیز به شبکه المیادین گفت که ورود زمینی شب گذشته ارتش اسرائیل به غزه با شکست همراه بود و اشغالگران با مقاومت سنگین نیروهای مقاومت مواجه شدند. او نیز گفت که نظامیان صهیونیست در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شده و با دادن تلفات مجبور به عقب‌نشینی شدند.

«اسامه حمدان» دیگر رهبر جنبش حماس نیز به المیادین گفت که رژیم صهیونیستی امید داشت تا پس از شکست هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) در قامت یک پیروز ظاهر شود.

او گفت: «اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد یک تردید اساسی برای کسانی که گمان می‌کنند می‌توان با دشمن مصالحه و همکاری کرد، به وجود آورده است و آمریکا نیز به تدریج به این نتیجه می‌رسد که تمامی تلاش‌ها برای عادی‌سازی کشورهای عربی با اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی از بین رفت».

اسامه حمدان در ادامه از تمامی کسانی که به نام فلسطین سلاح در دست دارند، خواست تا سلاحشان را به سوی اسرائیل نشانه بگیرند.

این عضو ارشد جنبش حماس تأکید کرد که تا قبل از پایان حملات و تجاوز به غزه هیچ مذاکره‌ای در خصوص اسرا با رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت و سخنان مقامات آمریکایی‌ در خصوص مخالفت با حمله زمینی اسرائیل به غزه از واقعیت میزان نقش‌آفرینی این کشور در تجاوز به غزه کم نخواهد کرد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول