اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سرنگونی 36 پهپاد اوکراین توسط پدافند روسیه

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه از سرنگون شدن 36 فروند پهپاد اوکراین در دریای سیاه و شبه جزیره کریمه خبر داده است.

سرنگونی 36 پهپاد اوکراین توسط پدافند روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه از سرنگون شدن 36 فروند پهپاد اوکراین در مناطق مختلف عملیاتی خبر داده است.

 به گزارش وبگاه «صدای آمریکا» روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که ۳۶ پهپاد متجاوز اوکراین را در طول 24 ساعت گذشته در دریای سیاه و شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

وزارتخانه دفاع روسیه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی این کشور  ۳۶ هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را بر فراز دریای سیاه و شمال غربی شبه جزیره کریمه منهدم کردند. اوکراین نیز مدعی شده که پنج فروند پهپاد روسیه توسط نیروی هوایی این کشور سرنگون شده است.

جنگ پهپادی بین روسیه و اوکراین در هفته‌‌های اخیر شدت گرفته است و هر دو طرف با انوع پهپاد به مواضع هم حمله می‌کنند.

«یوری شیهول» از مقامات ارشد ارتش اوکراین  اخیرا گفت: «ارتش و نیروهای و امنیتی اوکراین روزانه ۴۰ تا ۴۵ پهپاد بومی و خارجی را از دست می‌دهند.» وی ادامه داد: «این پهپادها از نوع ساده تا پیشرفته ساخت اوکراین یا خارج هستند و تامین آنها در این حجم غیرممکن است.»

اندیشکده انگلیسی «روسی»  گزارش کرده  که جنگنده‌های روسیه در نبرد با اوکراین موثر ظاهر شده‌اند و در این بین جنگنده‌های سوخو-۳۵ اس با موشک‌های «آر -۷۷» از جمله این جنگنده‌ها هستند. جت‌های سوخو-۳۵ مجهز به موشک دوربرد آر-۷۷ اغلب از مسافت ۱۰۰ کیلومتری بر جنگنده‌های اوکراین قفل راداری کرده‌اند.

در حالیکه  آمریکا و متحدانش در حال تجهیز اوکراین به جنگنده «اف-۱۶» هستند، هواپیماهای پیشرفته روسی مانند جنگنده سوخو-۳۵ دارای رادار و موشک‌های دوربردتر هستند و می توانند جت‌های اف-۱۶ را از صحنه خارج کنند. 

 همزمان با تداوم جنگ بین روسیه و اوکراین شرکت هواپیماسازی دولتی این کشور اعلام کرد که شماری دیگری از جنگنده‌های نسل چهارم و نیم «سوخو-۳۵ اس» را تحویل نیروی هوایی روسیه داده است. این چهارمین سری از جنگنده‌های ارسالی سوخو-۳۵ از ماه ژوئن سال جاری به این سو است.

در حالی که در نوبت‌های گذشته به طوررسمی به شمار دقیق این جنگنده‌های پیشرشته اشاره‌ای نشده بود، اما گفته می‌شود در این نوبت بین ۱۰ تا ۱۵ فروند جنگنده سوخو-۳۵ به نیروی هوایی روسیه ارسال شده و مجموع آن‌ها در سال جاری به ۴۰ تا ۶۰ فروند رسیده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول