اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

هشدار پلیس فتا به معلم بلاگرها

اگر حریم خصوصی و حقوق کودکان در فیلم‌هایی که در فضای مجازی توسط معلمان منتشر می‌شود، رعایت نشود، امکان شکایت خانواده دانش‌آموزان از این افراد وجود دارد.

هشدار پلیس فتا به

معاون اجتماعی پلیس فتا به "معلم بلاگرها" هشدار داد که اگر حریم خصوصی و حقوق کودکان در فیلم‌هایی که در فضای مجازی توسط معلمان منتشر می‌شود، رعایت نشود، امکان شکایت خانواده دانش‌آموزان از این افراد وجود دارد.

 اصل انتشار چنین فیلم‌هایی از نظر قانونی مشکلی ندارد.

 

سرهنگ رامین پاشایی؛ معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتشار فیلم‌هایی از دانش‌آموزان و کلاس درس توسط معلمان در فضای مجازی اظهار کرد: اصل انتشار چنین فیلم‌هایی از نظر قانونی مشکلی ندارد.

وی افزود: اما اگر در انتشار این فیلم‌ها حقوق کودکان و حریم خصوصی دانش‌آموزان رعایت نشود، خانواده دانش‌آموزان می‌توانند از آن معلم شکایت کنند و موضوع را از طرف پلیس فتا پیگیری کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا بیان کرد: در برخی از فیلم‌ها چهره دانش‌آموزان مشخص است که این کار مصداق رعایت نکردن حریم خصوصی کودکان است و خانواده‌ دانش‌آموزان می‌توانند از این موضوع شکایت داشته باشند.

اگر در انتشار این فیلم‌ها خصوصی دانش‌آموزان رعایت نشود، خانواده دانش‌آموزان می‌توانند از آن معلم شکایت کنند.

 

پاشایی خاطرنشان کرد: در برخی دیگر از فیلم‌ها دانش‌آموزان رفتاری دارند که انتشار آن رفتار در فضای مجازی می‌تواند موجب تمسخر این کودک در این فضا و به سُخره گرفتن او شود که چنین رفتاری هم مصداق جرم در فضای مجازی است و در صورت شکایت خانواده دانش‌آموزان امکان پیگیری وجود دارد.

به نقل از خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول