اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

پس از التهابات چند روزه، روند قیمت دلار و طلا دوباره کاهشی شد

با اقدامات موثر بازارساز و کاهش التهابات بین‌المللی، در معاملات امروز بازار ارز و طلا، قیمت دلار، طلا و انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

پس از التهابات چند روزه، روند قیمت دلار و طلا دوباره کاهشی شد

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس با افزایش ۷۰ ریالی، ۴۱ هزار و ۲۶۵ تومان و در بخش حواله‌ ۳۷ هزار و ۵۱۳ تومان کشف قیمت شد‌.

دلار در ‌‌صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به قیمت ۴۰ هزار و ۸۹۲ تومان خریداری و با نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۶ تومان فروخته شد.

همچنین ‌یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۳ هزار و ۵۳۶ تومان معامله شد. اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۲۳۶ تومان ارزش‌گذاری شده است.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد‌،‌ دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. این نرخ نسبت به روز گذشته با کاهش ۲۴۰ تومانی روبرو شده است.

سعید عظیمی، کارشناس ارزی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در این‌باره گفت: در روزهای گذشته و با انتشار خبر آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه، نرخ انس جهانی با افزایش شدید مواجه شد و به 2006 دلار رسید که در 6 ماه گذشته بی سابقه بود، دلالان داخلی با استفاده از اهرم انتظارات تورمی و اخبار جنگ به دنبال بالا بردن نرخ دلار بودند که در روز شنبه قیمت دلار تا 52 هزار تومان نیز افزایش یافت، اما با اقدام موثر بازارساز و کاهش التهابات بین‌المللی، ‌دیروز‌ قیمت دلار غیر رسمی در بازار تهران‌ 900 تومان و امروز ‌240 تومان کاهش یافت.

* آخرین قیمت انواع سکه و طلا ‌

سکه طرح قدیم‌ در بازار امروز با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی به نرخ ۲۵ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با افت ۳۴۰ هزار تومانی به قیمت ۲۹ میلیون و ۴۳ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار با کاهش ۲۰۰ هزارتومانی به نرخ ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی به نرخ ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار به قیمت ۲ میلیون و ۴۷۳ هزار تومان در هر گرم داد و ستد شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار، ۱۰ میلیون و ۷۱۹ هزار تومان نرخ‌گذاری شد. نرخ طلای آب شده نیز ۱۰ میلیون و ۷۲۷ هزار تومان بوده است.

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) امروز هم با کاهش ۴۵ صدم درصدی ۱۹۹۷ دلار معامله شد.

پایان پیام/

با اقدام موثر بازارساز و کاهش التهابات بین المللی، طی دیروز و امروز قیمت دلار در بازار تهران، به ترتیب 900 و 240 تومان کاهش را تجربه کرده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول