اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشریه انگلیسی: زلنسکی منکر شکست در برابر روسیه است

نشریه انگلیسی نوشت، رئیس جمهور اوکراین منکر شکست‌ ارتش کشورش در میدان جنگ با روسیه بوده و اصرار به ادامه جنگ دارد.

نشریه انگلیسی: زلنسکی منکر شکست در برابر روسیه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «تایم» انگلیس در مطلبی به قلم تحلیلگر خود، «سایمون شوستر»نوشت، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین شکست‌های آشکار ارتش کشورش در جنگ با روسیه را منکر شده و همچنان از مواضع سابقش در اصرار به ادامه جنگ و مخالفت با صلح عقب‌نشینی نکرده است.

در این مطلب نشریه تایم تصریح شده است، با وجود شکست‌هایی که اخیرا ارتش اوکراین متحمل شد، «اعتقادات زلنسکی تغییر نکرده‌اند و به رغم شکست‌های میدانی ارتش اوکراین، او قصد متوقف کردن جنگ یا پیگیری هر گونه صلح را ندارد.»

تحلیلگر روزنامه تایم نوشت، یکی از نزدیکترین دستیاران زلنسکی می‌گوید: «او دارد خودش را فریب می‌دهد. گزینه‌های ما تمام شده‌اند. ما پیروز نمی‌شویم. اما تلاش کنید این حرف را به او بفهمانید.»

در ادامه این مطلب نوشته شد: «چند دستیار زلنسکی می‌گویند، لجبازی او به تلاش‌های تیمش برای آنکه یک استراتژی جدید و یک پیام جدید را تهیه کنند، آسیب زده است.»

به نوشته خبرگزاری «تاس»، ارتش اوکراین از چهارم ژوئن 2023 (14 خرداد 1402) ضدحمله‌ای نا موفق را با هدف تصرف کردن مواضع تحت کنترل ارتش روسیه به اجرا گذاشته است. «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه پنجم اکتبر (13 مهر) گفت، اوکراین در چهار ماه گذشته، بیش از 90000 سرباز و بیش از 550 تانک خود را از دست داده است. رئیس جمهور روسیه در سخنرانی دیگری در تاریخ 15 اکتبر (23 مهر) اظهار کرد، ضد حمله ادعایی ارتش اوکراین کاملا شکست خورده اما کی‌یف همچنان به دنبال تدارک عملیات‌های تهاجمی جدید در برخی بخش‌های خط مقدم جنگ است.

روزنامه تایم همچنین به نقل از مقام‌های ناشناس نزدیک به زلنسکی فاش کرد، رئیس جمهور اوکراین قصد دارد فرمانده ارشد مسئول ضد حمله ارتش و یک وزیر رده بالای دولتش را اخراج کرده و  از ابتدای فصل زمستان تغییراتی در استراتژی‌ عملیات‌های ارتشش اعمال کند.

شوستر، نویسنده مطلب تایم نوشت، دستیاران زلنسکی «به من هشدار داده‌اند انتظار تغییراتی بزرگ را در استراتژی نظامی و تغییر و تحولات بزرگی در تیم مقامات رئیس جمهور قبل از آنکه زمستان آغاز شود را داشته باشم.»

شوستر ادامه داد: «آنها به من گفتند دست کم باید یک وزیر و یک ژنرال ارشد مسئول ضدحمله در راستای پاسخگویی از بابت پیشرفت کند اوکراین در خط مقدم جنگ اخراج شوند.»

این تحلیلگر انگلیسی تایم بیان داشت، یکی از منابع اوکراینی مورد استنادش صراحتا اعتراف کرد: «ما هیچ گونه پیشروی نداریم» اما زلنسکی همچنان اصرار به ادامه عملیات‌های نظامی در فصل زمستان را دارد و از پذیرش احتمال متوقف کردن جنگ سر باز می‌زند.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه گفت، کی‌یف بیش از 90000 سرباز ارتشش را در جریان ضد حمله خود به همراه حدود 600 دستگاه تانک و 1900 خودروی زرهی را از دست داده است. او همچنین تاکید کرد، اوکراین نتوانسته هیچگونه موفقیت تاکتیکی چشمگیری کسب کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول