اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

بهادری‌جهرمی: راه آهن تهران-سنندج بعد از ۲۰ سال به بهره برداری می‌رسد

سخنگوی دولت گفت: راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج بعد از ۲۰ سال در سفر آتی رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

بهادری‌جهرمی: راه آهن تهران-سنندج بعد از ۲۰ سال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز سه شنبه (۸ آبان) در نشست خبری که در محل لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: سالگرد شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را گرامی می‌داریم. یاد همه شهدای دانش آموز را گرامی میدارم و این روز را به نوجوانان و آینده سازان ایران و امیدهای دهه هشتادی و دهه نودی کشور تبریک می گویم. همچنین؛ سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را هم گرامی می‌داریم. نسل جوان ما موتورهای پیشرفت و تحول کشور هستند.

وی افزود: در آستانه ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی هستیم. این روز یادآور جنایت رژیم دیکتاتور پهلوی و دست نشانده آمریکا و کشتار نوجوانان و دانش آموزان ایرانی در سال ۱۳۵۷ است. یکسال بعد در سال ۱۳۵۸ نیز ملت ایران که از دشمن های آمریکایی ها به ستوه آمدند تصمیم گرفتند آمریکایی ها را از ایران اخراج کنند.

سخنگوی دولت، بیان کرد:‌ لانه جاسوسی که نشست امروز ما در اینجا برگزار شده، یک نمونه و یک مصداق واقعی از دشمنی های آمریکایی ها با ملت ایران است که از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شروع شد و تا امروز نیز استمرار داشته است. این مکان سمبل شکست تاریخی و تحقیر ایالات متحده است. موزه لانه جاسوسی و اسناد بدست آمده از لانه سابق جاسوسی آمریکا و برخی بقایای حادثه طبس که در اینجا موجود است خود گواه محکمی بر عمق دشمنی های آنان با مردم ایران و عزم راسخ ما در حفظ استقلال و عزت ملی است.

وی ادامه داد: کردستان مقصد هشتمین سفر استانی رئیس جمهور در دور دوم است. رئیس جمهور در امتداد سفرهای استانی دور دوم، برای سومین بار به استان کردستان سفر می کنند.

جزئیات سفر رئیس‌جمهور به کردستان

بهادری‌جهرمی، با اشاره به جزئیات سفر رئیس‌جمهور به کردستان، خاطرنشان کرد: اول در دور اول سفرهای استانی و سفر دوم افتتاح پروژه سامانه آبرسانی سنندج بود. سفر اول 178 مصوبه با اعتبار بیش از 15 هزار میلیارد تومان داشت. اعتبارات استان در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است. از این میزان حدود هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان تخصیص یافت و خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ جهش اعتبار زیاد بود و با ۴۶ درصد رشد، مجموع اعتبارات به سه هزار و ۶۲۸ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۱۶ طرح در استان کردستان با بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد ریال به پایان رسیده که مهمترین آن راه آهن تهران-همدان- سنندج بود؛ طرحی که ۱۷ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شد.

بهادری‌جهرمی، گفت: در مجموع ۳۲ هزار میلیارد تومان پروژه های ریلی، فرودگاهی، تصفیه خانه آب، شهرک صنعتی، و ... به ارزش روز در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید. نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به کردستان تأمین اعتبار شده و در اختیار استان قرار گرفته است. استان کردستان جزو استان های برتر در تخصیص اعتبارات بوده است  تا پیشرفت استان و رفع محرومیت ها با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی ادامه داد: ۲۶ هزار میلیارد تومان به صندوق های پیشرفت و عدالت استانی پرداخت شده است. سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای حمایت از تولید و اشتغال موضوع تبصره ۱۸ قانون و بودجه سال ۱۴۰۲، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان را تخصیص داده است. همچنین؛ از محل حقوق دولتی معادن نیز مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به این تبصره تخصیص داده شده است. ۲۶ هزار میلیارد تومان طی ۳ مرحله انجام شده و ۲۰ هزار میلیارد تومان آن دیروز تخصیص داده شد.

واکنش سخنگوی دولت به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات برخی احزاب در نزدیکی انتخابات، تصریح کرد: این طبیعی است که جریانهای سیاسی خصوصا منتقدان دولت در ماه های منتهی به انتخابات مجلس با ادبیات اینچنینی سعی در جلب مخاطب داشته باشند؛ اما حافظه تاریخی مردم ما به خوبی گواه نادرستی داده های ارائه شده توسط این افراد است.

وی با بیان اینکه مردم هنوز آمار فوتی های چندصدتایی در روز ناشی از کرونا را در دولت گذشته فراموش نکرده اند، افزود: کسری بودجه، تورم 60 درصدی و سایر آمارهای منفی از یاد مردم نخواهد رفت. مردم بهانه گیری های مستمر مقامات ارشد دولتی سابق در محقق نشدن وعده ها و حواله دادن امورات کشور به برجام و رفع تحریم و اف ای تی اف را فراموش نکرده اند. این‌ها همه بیانگر عملکرد نامطلوب متولیان وقت و منتقدان فعلی است.

اقدامات دولت برای افزایش مشارکت در انتخابات آینده مجلس

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات دولت برای افزایش مشارکت در انتخابات پیش‌رو مجلس گفت: کمک به افزایش مشارکت سیاست قطعی نظام و دولت بوده و وظیفه همه دستگاه‌های کشور است. همه نهادها باید در حوزه وظایف و اختیارات خود به افزایش اشتیاق مردم جهت شرکت در انتخابات تلاش کنند.

سخنگوی دولت، بیان کرد: دولت مردمی مشارکت مردم در انتخابات را از مبانی اصلی تشکیل مردم‌سالاری دینی در کشور میداند و با تمام توان در این راستا تلاش کرده و می‌کند. دولت با تصویب آیین نامه اجرایی ماده ۷۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی زمینه استفاده عادلانه همه نامزدهای انتخابات از امکانات دستگاه‌های دولتی و عمومی را در راستای افزایش مشارکت تصویب کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا کلیه سالن‌های اجتماعات، اماکن ورزشی، محوطه های مسقف و بدون سقف، رسانه های صوتی و تصویری، سامانه های ارسال پیامک، درگاه‌های فضای مجازی وسایر ظرفیتهای تبلیغاتی دستگاهها و بهره مندی از تسهیلات بانکی مجاز در اختیار نامزدها قرار میگرد.

استفاده تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس از ظرفیت رسانه ملی

بهادری جهرمی با بیان اینکه صداوسیما نیز مکلف شده امکانات خود برای استفاده تبلیغاتی نامزدها در رادیو و تلویزیون را دراختیار نامزدها قرار دهد، تاکید کرد: ما بهترین مشوق مردم برای مشارکت در سرنوشت سیاسی خود را عملکرد و اصلاح ریل مدیریتی کشور در دوسال گذشته می‌دانیم که باعث افزایش کارآمدی و امیدآفرینی در کشور شده است و مردم تغییر رویه ها را عملا لمس می‌کنند.

وی ادامه داد: ارتباط دولت با اقشار مختلف مردم و نخبگان و دانشگاهیان و شنیدن سخنان و نظرات آن‌ها و کاربست نظرات منتقدان در اداره جامعه نیز با هدف افزایش مشارکت مردم در دستور کار دولت و دستگاه‌های مختلف قرار دارد و در این راستا ستادهایی نیز در بخش‌های مختلف دولت و دستگاه‌های مرتبط جهت افزایش و ساماندهی تعاملات با فرهیختگان شکل گرفته است.

اقدامات دولت برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی

سخنگوی دولت درخصوص اقدامات دولت برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی گفت: رئیس جمهور خود میزبان تشکیل شورای اجتماعی فعال شده است. رئیس جمهور و تمامی دولت در این زمینه بصورت مستمر پیگیر است.

بهادری‌جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی، تاکید کرد: برنامه یاریگران زندگی در محیط های هدف به منظور پیشگیری از آسیب های ناشی از مواد مخدر و روان گردان اجرا شده است.

وی افزود: بهره‌گیری حداکثری از مشارکت مردمی در زمینه های پیشگیری، کاهش آسیب و درمان معتادان (ساماندهی و حمایت از بیش از ۲ هزار سازمان مردم نهاد)، آموزش مهارت های شغلی و شایستگی های فنی و حرفه ای به ۲۲ هزار معتاد بهبود یافته، ایجاد زمینه بهره‌‌‌‌‌‌‌‎مندی جوانان و خانواده‌‌‌‌‌‌‌‎ها از خدمات مشاوره‌‌‌‌‌‌‌‎ای در سراسر کشور، بخشی از این اقدامات است.

سخنگوی دولت، گفت: ساماندهی تعداد 61 هزار و 258 نفر از  متکدیان، توانمند سازی 2هزار خانواده کودکان کار، بررسی و تصویب 279 برنامه در راستای ترویج ازدواج و کنترل طلاق و راه اندازی ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بخشی دیگر از اقدامات دولت برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی است. سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه فعال هستند.

ثبت نام بیش از ۵۰ هزار امدادگر و کادر درمان برای اعزام به غزه

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در مورد امدادرسانی به مردم غزه، گفت: از همان روزهای ابتدایی هدف قراردادن مردم غزه، خبرنگاران، امدادگران هلال احمر و کادر درمان، توسط رژیم صهیونیستی، از سوی وزیر امور خارجه، وزیر بهداشت و رئیس جمعیت هلال احمر گفت‌وگو و رایزنی با مقامات مصری و سایر کشورهای منطقه برای کمک رسانی به مردم غزه آغاز شد.

وی افزود: تلاش های زیادی جهت هماهنگی و اخذ مجوزهای پرواز هواپیمای حامل کمک‌های هلال احمر صورت گرفته و منتظر پاسخ دولت مصر هستیم. مجدداً آمادگی جمعیت هلال احمر ایران را برای اعزام نیروی امداد و نجات و ارسال محموله بشردوستانه(غذا و دارو)، اعلام شد.

سخنگوی دولت، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار امدادگر و کادر درمان جهت اعزام به غزه ثبت نام کرده‌اند.کمک های مردمی نیز از مبادی مربوطه جمع آوری می شود و خیل عظیمی از مردم کشورمان مشتاق کمک به مردم مظلوم غزه هستند. نهادهای بین‌المللی باید پاسخگو باشند که چه میزان برای جلوگیری از نسل کشی مردم فلسطین اقدام موثر داشته اند.

وام مسکن روستایی با افزایش ۷۵ درصدی به ۳۵۰ میلیون تومان رسید

بهادری جهرمی در مورد آیین نامه وام مسکن روستایی تصریح کرد:این آیین نامه روز گذشته ابلاغ شد. وام ۳۵۰ میلیونی با نرخ سود ۵ درصد مطابق با این آیینامه برای مسکن روستایی پرداخت می‌شود. پیش از این وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان بود که اکنون ۷۵ درصد رشد داشته است و امیدواریم کمک خوبی برای ساخت مسکن روستاییان عزیز باشد.

چهار میلیون قوطی شیرخشک وارداتی نهایتاً تا دو هفته آینده توزیع می‌شود

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در مورد کمبود شیر خشک گفت: این مشکل چند علت دارد از جمله اینکه بانک‌هایی که برای انتقال ارز با شرکت‌های شیرخشک کار می‌کنند، بانک‌های اروپایی اند که متاسفانه در خردادماه امسال دو بانک باقی مانده نیز تحت تاثیر تحریم های ظالمانه با ایران قطع همکاری کرده و ۱۰ میلیون یورو را که از سوی بانک مرکزی برای تامین ماده اولیه شیرخشک تامین شده بود بلوکه نمودند و بعد از یک ماه پیگیری، نهایتا پول واریزی برگشت داده شد.

وی افزود: براساس توافق با تولیدکنندگان، مقرر شد که مجوزهای وارداتی تا سقف چهار میلیون قوطی برای هر محموله صادر شود و هر زمان که تولیدکنندگان اعلام کردند مشکلی در تامین بازار ندارد، قابلیت کاهش و قطع واردات بلافاصله وجود داشته باشد.

بهادری جهرمی در این باره، تاکید کرد: براین اساس در حال حاضر اولین محموله‌ شیرخشک به تعداد ۲۰۰ هزار قوطی در گمرک و در حال نمونه‌برداری و انجام آزمایش های کیفی است و پس از تایید کیفی نهایتاً تا دو هفته آینده چهار میلیون قوطی شیرخشک وارداتی برای تامین نیاز نوزادان در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

سخنگوی دولت پس از پایان نشست خبری که در لانه جاسوسی برگزار شده بود، از موزه ملی استکبار ستیزی که در محل این سفارت دایر شده بود بازدید کرد.

 

 

وی پس از پایان بازدید از این موزه در جمع خبرنگاران گفت: «براساس اسنادی که اینجا مشاهده کردیم، مشخص است که چگونه تحت عناوین دیپلماتیک، اقدامات خرابکارانه انجام می دادند.

وسایل به نمایش در آمده در این موزه نشان می دهد که چگونه دولتمردان ایالات متحده از دیکتاتوری حمایت می کردند.

همین رویه را هم متاسفانه برخی دولتمردانشان الان هم در حمایت از تروریسم‌، خشونت، جنگ‌افروزی و نسل‌کشی در نقاط مختلف جهان (از جمله اقداماتی که در حمایت از رژیم صهیونسیتی انجام می دهند) در پیش گرفتند این حوادث در تاریخ خواهد ماند و نتیجه‌ای جز واقعه طبس در پی نخواهند داشت.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول