اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان از پویش‌های حمایت از مردم فلسطین

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور از استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان از پویش‌های متعدد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خبر داد و گفت: پویش فریاد عروسک‌ها روز گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش و ۱۰ هزار دانش‌آموز در شهر تبریز آغاز شد.

استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان از پویش‌های حمایت از مردم فلسطین

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، امروز در برنامه صبح بخیر ایران، با بیان اینکه شعار «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» برای هفته بسیج دانش‌آموزی انتخاب کرده‌ایم، اظهار کرد: نسل آرمانی ما دهه هشتادی و نودی‌ها هستند که در عرصه‌های مختلف همواره با تأکید بر آرمان‌های انقلاب فعالیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: برنامه‌های خود را متناسب با سه رویکرد امیدآفرینی، نشاط افزایی و جهاد تبیین با محوریت استکبارستیزی تعریف کرده و برای مدارس ارسال کردیم.

سردار باستان افزود: اولین برنامه ما، پویش جهانی فریاد عروسک‌هاست؛ در این پویش دانش‌آموزان ایران و جهان یکی از عروسک‌های خود را در دست گرفته در شبکه‌های مجازی تصویر خود را منتشر می‌کنند. این پویش پیامی به سران استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی است که اعتراض دانش‌آموزان ایرانی و جهانی را به آنها نشان دهد.

وی تصریح کرد: پویش فریاد عروسک‌ها روز گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش و ۱۰ هزار دانش‌آموز در شهر تبریز آغاز شد.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: از خانواده‌های عزیز دعوت می‌کنیم که به همراه فرزندان خود با در دست داشتن پرچم فلسطین و عروسک‌هایشان در راهپیمایی روز ۱۳ آبان شرکت کنند تا این پیام به کمک بقیه آزادی‌خواهان جهان به سران استکبار مخابره شود. 

وی در خصوص تفاوت سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور و معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش توضیح داد: فعالیت هر دو مشابه بوده و نقاط اشتراک متعددی دارند. در برخی از برنامه‌ها این تشکل‌ها با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارند. برای مثال برنامه هلال احمر در مدرسه‌ها با اردوهای راهیان نور از حیث تخصصی متفاوت هستند. با این حال همه این برنامه‌ها در شورای تشکل‌های دانش‌آموزی برای هماهنگی بیشتر بیان شده و مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

سردار باستان اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید با آموزش و پرورش همراه شوند. آموزش و پرورش به واسطه تربیت نسلی که در آن اتفاق می‌افتد، گوهر ماست. یعنی تداوم انقلاب ما و آینده کشور به همین تربیت نسل وابسته است. همین موضوع نقش ۱۷ دستگاه و نهاد کشوری را در این زمینه پررنگ‌تر می‌کند و آرزوی من این است که همه این نهادها به کمک آموزش و پرورش بیایند تا تربیت نسل در تراز انقلاب رخ دهد. به این شکل دغدغه‌های آموزش و پرورش بیشتر به سمت کیفی سوق پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت، سه محور اساسی آموزش، پرورش و مهارت را داریم. این سه محور باید به موازات هم پیش برود تا خروجی ما، دانش‌آموزی در تراز انقلاب اسلامی باشد. با این حال تمرکز همواره بیشتر بر مسائل آموزشی بوده است. البته لازم به ذکر است که در زمینه پرورشی نیز برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است، اما نیاز است که سهم پرورشی در اعتبارات، تولیدات و اختصاص زمان بیشتر به آن در برنامه‌ها افزایش یابد. 

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور افزود: در خصوص مورد سوم یعنی مهارت، سند تحول بنیادین آموزش و پرورشی اعلام می‌کند که هر دانش‌آموز بعد از فارغ‌التحصیلی از مقطع دوازدهم، باید یک مهارت را کسب کرده باشد. اگر ما این سه محور را به کمک همه دستگاه‌های ذی نفع پیش ببریم، قطعاً خروجی بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود. 

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما برای این هفته، پویش ملی «حقوق منهای بشر مساوی با آمریکا» است. در این پویش، ۱۰۰ سوال از جنایات آمریکا در ایران و جهان را در قالب یک کتابچه برای دانش‌آموزان طراحی کردیم؛ آنها یکی از این سؤال‌ها را انتخاب کرده و به کمک والدین و معلمان خود به آن پاسخ داده و برای ما ارسال می‌کنند. ما از میان این پاسخ‌ها بهترین‌ها را انتخاب کرده و این کتابچه را به همراه پاسخ‌های دانش‌آموزان منتشر می‌کنیم. دانش‌آموزان برداشت‌هایی از این سوال‌ها دارند که ذهن‌ آنها را فعال کرده و کنجکاوی آن‌ها را برای پاسخ برمی‌انگیزد. در این راستا هدایایی نیز در نظر گرفته‌ایم که تقدیم برترین‌ها کنیم.

سردار باستان درباره پویش حریف منم گفت: نکته قابل توجه این است که مشارکت دانش‌آموزان در این پویش‌ها به قدری زیاد بوده که آمار آن از دست ما در رفته است! ما از ابتدا اعلام کردیم که حمایت‌ می‌تواند به سه شکل مادی، معنوی و در قالب فضای مجازی صورت بگیرد. می‌دانیم که امروز جنگ، جنگ رسانه نیز هست. لذا دانش‌آموزان ما می‌توانند از رسانه‌های خود در قالب فضای مجازی استفاده کرده و حامی مردم فلسطین باشند. نوع سوم حمایت، به صورت میدانی است که در قالب راهپیمایی‌ها و برنامه‌هایی که در مدرسه‌شان برگزار می‌شود، صورت می‌گیرند.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشتمل بر ۸ فصل است. فصل پنجم به اهداف کلان می‌پردازد که هدف کلان اول، ۴۳ ویژگی‌ را برای دانش‌آموزان برمی‌شمارد. یکی از این ویژگی‌ها جهانی‌اندیشی است. دانش‌آموزان ما حقیقتاً بصیر و آگاه هستند و همواره می‌بینیم که چگونه با جهان‌اندیشی خود به حمایت از مردم فلسطین برخواسته‌اند. این نسل، نسل آرمانی است. دانش‌آموزان ما کم از دانش‌آموزان اوایل انقلاب ندارند، چه بسا که در مواردی حتی فعالیت بیشتری از خود نشان داده‌اند.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور افزود: برنامه سوم ما برای این هفته، برنامه‌های مدرسه محور است. جا دارد که ما در این هفته فضاسازی مدرسه را فراموش نکنیم. روزنامه‌ دیواری‌ها و تزیین‌هایی که توسط خود دانش‌آموزان در این راستا آماده می‌شوند، بسیار در فضاسازی نقش موثری را ایفا می‌کنند. همچنین تأکید کرده‌ایم که در مراسم آغازین مدرسه، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده و با یکدیگر سرود ملی را همخوانی کنند. همچنین به پیشنهاد خود دانش‌آموزان، گروه‌های سرودی با محتوای استکبارستیزی شکل گرفته است تا حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه نشان دهند. 

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما، اردوهای پیشرفت و راهیان نور بوده که از سال گذشته آغاز شده‌ است. بر طبق هدف گذاری‌های صورت گرفته با کمک آموزش و پرورش، بسیج و سپاه، برای ۵۰۰ هزار دانش‌آموز برنامه‌ریزی شده که در قالب اردوی دو روزه، مظاهر پیشرفت و موفقیت‌های انقلاب اسلامی را ببینند. به این شکل آنها با دیدن دستاوردها، نقش آینده خود را نیز در دستیابی به دستاوردهای بیشتر درمی‌یابند. این اردوها در دو سطح ملی و شهرستان‌ها و استانی برگزار می‌شود. از میان ۵۰۰ هزار نفر، ۴۹۰ هزار نفر در سطح استانی و شهرستانی و ۱۰ هزار نفر آنها در سطح ملی هستند.

وی تصریح کرد: در قسمتی از وصیت‌نامه شهید حسین فهمیده می‌بینیم که «آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در سطح جهان است». همین کافی است که ما عمق نگاه یک نوجوان ۱۳ ساله را ببینیم. اکنون دانش‌آموزان ما نیز در همین سطح هستند و امیدواریم که با یاری رزمندگان، تمام ملت‌های زیر سلطه آزاد شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول