اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

1358 پایگاه بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی افتتاح شد

امروز طی همایشی با عنوان «چفیه‌های بهشتی»، 1358 پایگاه بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی افتتاح شد.

1358 پایگاه بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سردار مجتبی باستان مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی در همایش چفیه‌های بهشتی که امروز در دبیرستان غیردولتی پیام غدیر تهران برگزار شد، اظهار کرد: دیروز مصادف با شهادت محمدحسین فهمیده بود که روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است؛ روز نوجوان را به همه دانش‌آموزان تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: امروز به صورت همزمان در 1358 مدرسه غیردولتی، پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی افتتاح می‌شود.

سردار باستان خطاب به دانش‌آموزان، گفت: امروز در غزه و فلسطین شاهد کشتار 8 هزار کودک، نوجوان، مادر و افراد کهنسال هستیم که از این تعداد 3 هزار نفر، دانش‌آموز هستند و 2500 نفر هم از زنان غزه است؛ حدود 20 هزار غیرنظامی در جنایات رژیم صهیونیستی مجروح شدند.

وی افزود: این جنایت رژیم صهیونیستی، فاجعه قرن و نسل‌کشی است که با حمایت‌های آمریکا رقم می‌زند؛ مطمئنم همه دانش‌آموزان این جنایات را با شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» محکوم می‌کنید.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد: ان‌شاءالله میز تخصصی بسیج دانش‌آموزی مدارس غیردولتی در سازمان بسیج دانش‌آموزی ایجاد شود و به مؤلفه‌ها و محتوای این پایگاه‌ها بپردازیم.

وی خطاب به دانش‌آموزان این مدرسه پرسید: در ۱۳ آبان به ترتیب تاریخ، ۳ رخداد ملی روی داده است؛ هر دانش‌آموزی که بتواند این را پاسخ دهد، جایزه می‌گیرد. 

محمودزاده تصریح کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، نامگذاری روز دانش‌آموز در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سه واقعه تاریخی هستند که در چنین روزی، به وقوع پیوستند.

به گزارش فارس، هر پایگاه بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی به نام یک شهید نامگذاری شده است که پایگاه بسیج دانش‌آموزی دبیرستان پیام غدیر به نام شهید آرمان علی‌وردی نام‌گذاری شد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول