اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

از پویش «تمام عیار» چه خبر؟ حلقه ازدواجم تقدیم به زنان غزه

یک بانوی هموطن در کنار قطعه طلای اهدایی‌اش نوشته:«این پلاک طلا را وقتی به مدرسه رفتم، مادرم به من هدیه داد. من هم تصمیم داشتم آن را به دخترم هدیه بدهم اما فکر کردم این کعبه می‌تواند هدیه ناقابلی از طرف من و دخترم برای فلسطینی‌ها باشد. فردا چگونه این طلا را ببینم و فریاد استغاثه آنها را به یاد نیاورم و حسرت نخورم از اینکه کوچکترین کاری برایشان نکردم؟»

از پویش «تمام عیار» چه خبر؟ حلقه ازدواجم تقدیم به زنان غزه

گروه جامعه خبرگزاری فارس- مریم شریفی؛ درحالی‌که حملات وحشیانه اسراییل به غزه وارد چهارمین هفته شده و داغ بیش از ۸ هزار شهید بر دل مادران فلسطینی نشسته، از گوشه و کنار ایران خبر می‌رسد زنان دریادل هموطن در همدلی با زنان مظلوم غزه، سنگ‌تمام گذاشته‌اند. حالا دو هفته می‌شود که یک پویش خاص زنانه با عنوان «تمام عیار» به راه افتاده و مسیر جدیدی برای کمک‌رسانی به مردم فلسطین باز شده. در این حرکت خودجوش که به همت جمعیت زنان بهشتی شکل گرفته، زنان ایران با اهدای طلاهایشان به زنان فلسطینی، پیام همدلی خود را به مادران داغدیده غزه اعلام می‌کنند. در پایان این پویش زنانه، قرار است طلاهای اهدایی به مزایده گذاشته شود و عواید حاصل از فروش آنها برای ارسال به غزه یا کمک به جبهه مقاومت، به دفتر رهبری تحویل داده شود.

برای آشنایی با جلوه‌هایی از مشارکت ارزشمند بانوان ایران زمین در پویش تمام عیار، با این گزارش همراه شوید.

یک بانوی هموطن، حلقه ازدواجش را به عشق مادران غزه به پویش «تمام عیار» اهدا کرده است

 

طلای مهریه یکی از بانوان ایران زمین، هدیه به زنان فلسطین

حلقه ازدواجم تقدیم به زنان فلسطین

گذشتن از دلبستگی‌ها، دل بزرگ می‌خواهد. پویش تمام عیار، زنان همیشه در صحنه ایران را در معرض چالشی از این جنس قرار داده و کم نبوده‌اند شیرزنانی که در ترجیح دادن زنان فلسطینی به خود، لحظه‌ای درنگ نکرده‌اند. شاهدش، زنان دریادلی که از حلقه ازدواج و طلای مهریه‌شان برای این پویش مایه گذاشته‌اند.

مادران با اهدای طلای دخترانشان، آنها را هم در حمایت از مردم مظلوم غزه، سهیم کرده اند

اسم دخترهایمان از فهرست حامیان فلسطین جا نیفتد!

تا بوده، گنجینه شخصی دخترها پر بوده از یادگاری‌های پدر و مادر اما در آن میان، طلاهای کوچولوی دوران کودکی، حکایت دیگری دارد. صحنه‌های غم‌انگیز بمباران خانه‌ها و بیمارستان‌ها در غزه و به خاک و خون کشیده شدن بچه‌ها اما قاعده خاطره‌سازی را هم در خانواده‌های ایرانی تغییر داده.

 

هدیه تولد یک دختر اصفهانی که به دختران غزه اهدا شده است

پویش زنانه حمایت از مردم فلسطین که راه افتاد، بعضی از مادران تصمیم گرفتند برای فردای دخترک‌هایشان، یادگاری از جنس ایثار و نوعدوستی به جا بگذارند. اینطور بود که انگشتر و دستنبد از دست و گوشواره از گوش فرزند دلبندشان باز کردند و با اهدای آن به زنان و کودکان غزه، نام دخترهایشان را هم در فهرست حامیان آزاده ملت مظلوم فلسطین ثبت کردند.

هدیه یک پسر ایرانی به پویش طلایی تمام عیار

سهم پسرها هم در پویش مادرانه، محفوظ است

گرچه طلا با اسم زنان و دختران گره خورده اما این به معنای محروم بودن پسران ایران از پویش خاص این روزها نیست. مادران خوش‌ذوقی هم بوده‌اند که با اختصاص هدایای طلایی پسران‌شان به پویش تمام عیار، آنها را هم در این حرکت حمایتگرانه از مردم غزه سهیم کرده‌اند.

هدیه «حلما» و «امیرهادی» به کودکان و مادران غزه

مثل مادر «مهزیار» که در کنار سکه طلای ارسالی‌اش نوشته: «این هدیه ناقابل، کادوی تولد پسرم است و از طرف مهزیار ۳ ساله و محمدصدرای ۶ ماهه تقدیم می‌شود به کودکانی که مظلومیت و استقامتشان، ما را به کربلایی می‌برد که گویی باز در حال تکرار شدن است. به امید دستگیری ۳ساله و ۶ ماهه کربلا و به امید پیروزی حق بر باطل.»

یک بانوی ایرانی، طلای خود را به نیابت از حاج قاسم به مادران مظلوم غزه اهدا کرده است

جای سردار جبهه مقاومت، خالی...

این روزها در تلاقی اشک شوق از حماسه فرزندان جبهه مقاومت در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و اشک حسرت از مظلومیت مردم غزه در مقابل جنایات صهیونیست‌ها، جای خالی یک نفر بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود؛ سیدالشهدای جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی که الهام‌بخش رزمندگان شجاع فلسطینی بود و روح دوباره‌ای در کالبد آنها دمید.

سکه هایی که به نیابت از شهدای مدافع حرم به پویش تمام عیار هدیه شده است

این روزها، بعضی زنان قدرشناس ایران اسلامی، با اهدای طلای خود به زنان فلسطینی به نیابت از سردار دلها و شهدای مدافع حرم، ضمن یادآوری نقش آن دلاورمردان در قدرت امروز جبهه مقاومت، آنها را هم در ثواب این حرکت داوطلبانه شریک کردند.

زنان دریادل ایران زمین، طلا از دست و گردن خود باز می کنند به عشق کمک به زنان فلسطین

ببین! طلاهایم فدای یک لبخند تو

می‌گویند طلا در کشورهای عربی، ارزش دیگری دارد و در نگاه زنان این کشورها، اگر فردی به فرد دیگر طلا هدیه بدهد، درواقع یعنی در محبت به او سنگ تمام گذاشته است. حالا این نکته، شده قوت قلب برای آن دسته از زنان ایرانی که روز و شبشان در غم مادران و کودکان غزه، رنگ اشک و آه گرفته.

طلاهایشان را اهدا می‌کنند برای کمک به پویش حمایت از مردم فلسطین و خدا خدا می‌کنند باد، خبرش را برای زنان داغدیده و دل‌خون غزه ببرد که زنان ایران به خاطر آنها، النگو از دست و گردنبند از گردن باز کرده‌اند و لبخندی هرچند کمرنگ به لبشان بنشیند از اینکه این گوشه دنیا، زنانی هستند که دلشان برای ساکنان بی‌پناه غزه می‌تپد...

هدایای جشن تکلیف یک دختر هموطن، هدیه به کودکان فلسطین

هدیه دوست شدنم با خدا، مال بچه‌های غزه

پویش تمام عیار، به نام زنان ایرانی ثبت شده اما این دلیل نمی‌شود دخترهای این آب و خاک مقدس، از این میدان پربرکت بی‌نصیب بمانند. این روزها اگر سری به پشت صحنه این رویداد مردمی زیبا بزنید، ردپای این خانم‌های کوچک را هم در داغ شدن تنور این امدادرسانی لطیف خواهید دید. در این میان، هدیه ارسالی «محیا» خانم، جور دیگری جلب توجه می‌کند. او که هدایای جشن تکلیفش را برای کودکان و مادران غزه ارسال کرده، در کنار نقاشی که ضمیمه سکه‌های اهدایی‌اش کرده، اینطور نوشته: «در این دنیای آشفته فردگرا که همه به دنبال نفع خویشتنند، وجود فلسطین عزیز، نمایانگر تبلور اصل وجود آدمیت است. ممنونم که هستی فلسطین.»

خانم دکتر، کعبه طلایی محبوبش را به جای دخترش به دختران غزه اهدا کرده است

یادگار خانوادگی ما برسد به دست دختران فلسطینی

«این پلاک طلا را وقتی به مدرسه رفتم، مادرم به من هدیه داد. من هم تصمیم داشتم در آینده آن را به دخترم هدیه بدهم اما سرنوشت آن جور دیگری رقم خواهد خورد.» خانم دکتر «اسامی» از تهران، پیام محبت‌آمیزش برای پویش تمام عیار را با این جمله شروع کرده و در ادامه نوشته: «باخبر شدم دوستانم با پویش تمام عیار به میدان وارد شده‌اند و برای کمک به مردم مظلوم غزه، طلا جمع‌آوری می‌کنند. با خودم فکر کردم این کعبه می‌تواند هدیه ناقابلی از طرف من و دخترم برای فلسطینی‌ها باشد. فردا چگونه این کعبه را ببینم و فریاد استغاثه آنها را به یاد نیاورم و حسرت نخورم از اینکه کوچکترین کاری برایشان نکردم؟

این هدیه ناقابل ما به زنان و مادرانی است که مدت‌هاست در محاصره هستند و امروز از هر زمانی بیشتر به کمک ما نیاز دارند؛ در روزهایی که اسراییل از ریختن چند تن بمب و موشک بر سر آنان ابایی ندارد و سرمست از تخریب بیمارستان، مدرسه، مسجد و منازل مسکونی است. اسراییل بابت این کار از طرف آمریکا حمایت هم می‌شود. حتی والت دیزنی هم با کمک مالی به اسراییل، به میدان آمده تا کودکان فلسطینی کابوس بیشتری ببینند. در این شرایط، این مادران فلسطینی هستند که در خانه‌هایی بدون آب و برق یا آواره و در کنار ویرانه‌های خانه‌هایشان، کودکان خود را در آغوششان آرام می‌کنند و همچنان در گوششان لالایی‌های مقاومت و امید زمزمه می‌کنند... به امید پیروز نهایی و آزادی قدس شریف.»

هدیه مادربزرگ، تقدیم به مادران داغدار غزه

به نیابت از آنها که نیستند اما دلشان برای مظلومان می‌تپید

زن که باشی، دلت برای تمام عزیزانت می‌تپد؛ برای دیده‌ها و ندیده‌ها، برای آنها که هستند و حتی آنها که سال‌هاست جای خالی‌شان، حفره‌ای ایجاد کرده وسط قلبت. و هرکجا که بتوانی، همه عزیزانت را در نیکی‌ها و برکات امروز و فردا، شریک می‌کنی. شاهدش، بانوانی که به نیابت از پدران و مادران درگذشته‌شان در پویش زنانه «تمام عیار» شرکت و آنها را هم در برکات این حرکت خیرخواهانه سهیم کرده‌اند. مثل «فاطمه حبیبی» که همراه قطعه طلای اهدایی‌اش، این نوشته را ارسال کرده: «امیدوارم با ثواب این کار، مادربزرگ مرحومم که این طلا را به من هدیه داد، بتواند کودکان شهید غزه را مهمان کند.»

یک دستبند با کلی خاطره، تقدیم به کودکان مظلوم غزه

برای تسکین غم بزرگ غزه، از عزیزترین دارایی‌ام می‌گذرم

اهالی پویش تمام عیار معتقدند این حرکت داوطلبانه زنانه، به منزله یک سنگ محک است که به هرکس اثبات می‌کند میان حرف تا عملش، چه میزان فاصله است و چقدر حاضر است از دارایی‌هایش در راه اعتقاداتش مایه بگذارد. اما فقط این نیست. دل‌های دردمند زنان دغدغه‌مند ایران که این روزها همدرد مادران سیاهپوش غزه هستند را فقط یک کار بزرگ، تسکین می‌دهد. دقیقا به همین دلیل است که برای کمک به مظلومان فلسطین، سراغ طلاهای خود رفته‌اند؛ همان دارایی‌هایی که حسابی برایشان عزیز است.

بانویی از تهران، این حس و حال را با عباراتی کوتاه اما گویا اینطور بیان کرده: «دوست داشتم می‌توانستم به غزه بروم و برای کودکان غزه لالایی بخوانم، در آغوشم آرامشان کنم و زخمهایشان را ببندم اما تنها کاری که در حال حاضر از دستم بر می‌آید، اهدای این دستبند است که کلی از آن خاطره دارم. ان‌شاءالله که این قلیل، مورد قبول حضرت حق قرار بگیرد.»

 

این روزها در غم سنگین شهادت مظلومانه بیش از ۳ هزار نوزاد و کودک در غزه، هر انسان آزاده ای به هر طریقی می تواند، قدمی برای کمک به فلسطین بر می دارد 

آیا تمام توان من، همین بود؟!

پویش تمام عیار گرچه بر مبنای اهدای طلا از طرف زنان ایران‌زمین، طراحی شده اما راه مشارکت را به روی هموطنانی که به هر دلیلی امکان اهدای طلا ندارند هم، نبسته است. بر این اساس، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق واریز کمک‌های مالی خود به شماره کارت اعلام‌شده در کانال این پویش در پیام‌رسان ایتا (https://eitaa.com/tamamayar) در این حرکت خیرخواهانه سهیم شوند.

در پایان این گزارش، مرور پیام یکی از این هموطنان شریف که از طریق کمک مالی در پویش تمام عیار مشارکت کرده، خالی از لطف نیست: «مرد سالخورده‌ای آمد جلوی غرفه من و اول نگاهی به غرفه انداخت، بعد به پرچم فلسطین و در آخر هم به اطلاعیه‌ای که در ورودی غرفه نصب کرده بودم: «تمام سود فروش این غرفه، صرف کمک به غزه خواهد شد.» بعد، زل زد به من! نگاه عجیبی داشت. اصلا نمی‌توانستم از نگاهش چیزی بفهمم. تحسین بود یا تمسخر، تعجب بود یا تحقیر، نمی‌دانم. فقط منتظر بودم تا حرف‌هایش شروع شود. اما شروع که شد، جا خوردم.

هیچ انسان منصفی نمی تواند از کنار فجایعی که امروز به دست اسراییل در غزه رقم می خورد، بی تفاوت باشد

نگاهم کرد و گفت: «الان تو دیگه غزه رو نجات دادی؟!» باز هم نفهمیدم! حتی لحنش هم برایم ناخوانا بود. محترمانه گفتم: خوش آمدید. هرکسی با توان خودش، قدمی برمی‌دارد... چند جمله دیگر بین ما رد و بدل شد و بالاخره منظورش را فهمیدم؛ دلش از بقیه پر بود، از صاحبان آن نمایشگاه و... می‌گفت: «آنها کمکی نمی‌کنند اما تو، یک کارآفرین بسیار خرد، قصد کمک داری؟!»
نمایشگاه تمام شد و اندک مبلغی که از ۳۰ ساعت حضورم در آنجا درآمد کسب کردم را طبق قولم، به پویش تمام عیار تقدیم کردم.
اما هنوز مشکوکم به خودم؛ واقعا تمام توان من همین بود؟!»

نمونه های دیگری از طلاهای اهداشده به پویش تمام عیار

 

 

 

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول