اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پروژه اتصال راه‌آهن سنندج به مرز باشماق و عراق آغاز شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال به کشور عراق از 3 مسیر ریلی ممکن است و این ظرفیت وجود دارد که از همین امروز با دستور رئیس جمهور اجرای اتصال مرز باشماق و کشور عراق را آغاز می‌کنیم.

پروژه اتصال راه‌آهن سنندج به مرز باشماق و عراق آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از راه آهن همدان ـ سنندج که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همدلی بین مسوولان استان کردستان و نمایندگان مجلس در مسیر توسعه زیرساخت‌های حوزه راه تقدیر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های اصلی مواصلاتی کشور از مسیر شرق به غرب کشور و رسیدن به مرز باشماق همین خط ریلی همدان ـ سنندج است که امروز به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اتصال به کشور عراق از 3 مسیر ریلی ممکن است و این ظرفیت وجود دارد که از همین امروز با دستور رئیس جمهور اجرای مرز باشماق و کشور عراق را آغاز کنیم.

بذرپاش افزود: ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است و این مهم به صورت ویژه مورد توجه دولت قرار گرفته است.

به گفته وی، تکمیل راه‌های موصلاتی اصلی و راهبردی که هم قدرت آفرین و هم دسترسی را بیشتر می‌کند از اولویت‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حمل بار و مسافر با تقویمی که اعلام می‌شود از همین امروز از خط آهن سنندج آغاز می‌شود.کریدور شرقی و غربی را وصل می‌کنیم که به لحاظ ثروت‌آفرینی بسیار ارزشمند است.

وی تاکید کرد: از امروز همه تلاش ما معطوف به تکمیل تمام زنجیره‌های مواصلاتی در کل کشور برای ایجاد خدمات به مردم قدردان و قدرشناس ایران اسلامی است.

وزیر راه گفت: در صورت موافقت رئیس جمهور، پروژه اتصال راه آهن همدان ـ سنندج به مرز باشماق را به عنوان یکی از شاهراه‌های اصلی از امروز کلید خواهیم زد.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول