اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

عضو هیئت مؤسس کتائب قسام: طوفان‌الاقصی، سستی رژیم صهیونیستی را نشان داد

عضو هیئت مؤسس کتائب قسام فلسطین گفت: عملیات طوفان الاقصی به ما یک‌چیزی را نشان داد و آن‌هم این بود که رژیم صهیونیستی خیلی سست‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کردیم و تصور داشتیم؛ با انجام این عملیات نشانه‌های ضعف بنیادین در امنیت رژیم صهیونیستی پدیدار شد.

عضو هیئت مؤسس کتائب قسام: طوفان‌الاقصی، سستی رژیم صهیونیستی را نشان داد

خبرگزاری فارس، کرمانشاه؛ عملیات طوفان‌الاقصی نامی بود که در 15 مهرماه سال 1402 تیتر اول بسیاری از خبرگزاری‌های سراسر جهان شد. عملیاتی که در منطقه مرزی میان غزه و فلسطین اشغالی شروع و تاکنون نیز ادامه دارد.

عملیاتی که در جریان آن نیروهای فلسطینی کتائب قسام «شاخه‌ی نظامی نیروهای حماس» ابتدا با شلیک راکت‌های متعدد به‌صورت هوایی و سپس با ورود زمینی به سرزمین اشغالی ادامه یافت و شکست‌های بی‌سابقه‌ای را برای رژیم صهیونیستی رقم زد.

کتائب(گردان‌های) قسام که در سال 1992 توسط 40 نفر از جوانان فلسطین آغاز شد، با اسارت گرفتن نظامیان صهیونیستی و تبادل آن‌ها با اسرای فلسطین، پرتاب موشک و عملیات‌های انتحاری بزرگ‌ترین دشمن نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.
 


تیسیر سلیمانی، عضو هیئت مؤسس کتائب قسام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرمانشاه، ایران را شریک پیروزی‌های فلسطین دانست و از مردم ایران خواست به جوان‌های کتائب قسام اعتماد کنند که قطعاً پیروزی از آن آنان است.

در ادامه مشروح گفت‌وگو با عضو هیئت مؤسس کتائب قسام را می‌خوانید؛

فارس: نحوه آغاز فعالیت شما در جبهه مقاومت فلسطین چگونه بود؟

سلیمان: این‌جانب تیسیر سلیمان از مؤسسان کتائب قسام و عضو جریان حماس در فلسطین هستم. ما روزگاری در همان حوالی و نزدیک مسجد‌الاقصی زندگی کرده و مشغول به تحصیل بودم.

کمتر از بیست سالم بود که با محمد ضیف و تعداد دیگری از جوان‌های فلسطینی حرکت‌های مسلحانه را شروع کردیم. در زمان آغاز عملیات‌های استشهادی و مسلحانه، جمعیت ما 40 نفر بیشتر نمی‌شد.
 


فارس: چگونه و چه مدت در زندان رژیم صهیونیستی به سر بردید؟

سلیمان: در جریان یکی از عملیات‌هایی که بنده و محمد ضیف و تعدادی دیگر از جوانان انجام دادیم، به یکی از مقرهای رژیم با دستان خالی حمله کرده و وارد مقر شدیم که در آنجا درگیری مابین نیروهای فلسطینی و سربازان صهیونیستی رخ داد و منجر به هلاکت رسیدن 5 سرباز صهیونیستی نیز شد.

ما در این عملیات موفق شدیم که سلاح‌های سربازان را به غنیمت بگیریم. متأسفانه در این عملیات بود که توسط سربازان مجروح شدم و به‌گونه‌ای گرفتار آن‌ها شدم؛ در نهایت توسط رژیم اشغالگر دستگیر شده و به زندان افتادم.

به مدت 20 سال در زندان رژیم صهیونیستی گرفتار شدم؛ صهیونیست‌ها شکنجه‌های جسمی و روحی فراوانی را به ما وارد کردند. اکنون نیز با قید و شرط این‌که حق بازگشت به وطنم را ندارم، آزادشده و مرا به خارج از فلسطین تبعید کردند.

فارس: مقام معظم رهبری در مورد رژیم صهیونیستی جمله‌ی معروفی دارند که «اسراییل 25 ساله آینده را نخواهد دید»، شما به‌عنوان کسی که در میدان عمل بودید و از فعالیت‌های عملی جبهه مقاومت در فلسطین مطلع هستید، دیدتان راجع به عملی بودن این سخن چیست؟

سلیمان: من معتقدم با وجود اتفاقات رخ‌داده در سرزمین‌های اشغالی، وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی به‌گونه‌ای است که مطمئن باشید این نابودی زودتر محقق خواهد شد.

سؤالی دارم، چرا در جریان عملیات طوفان‌الاقصی و شکست‌های مفتضحانه رژیم صهیونیستی، مشاهده می‌کنیم که آمریکایی‌ها به‌یک‌باره نیروهای مستشاری خود را به میدان آورده و آمدند تا وضعیت را به نفع صهیونیستی‌ها رقم بزنند؟

عملیات طوفان الاقصی در «7 اکتبر» به ما یک‌چیزی را نشان داد و واضح کرد و آن‌هم این بود که رژیم صهیونیستی خیلی سست‌تر از آن چیزی هست که ما فکر می‌کردیم و تصور داشتیم. ما چون تجربه نکرده بودیم و ندیده بودیم و به این صورت به رژیم آسیب وارد نکرده بودیم، به واقعیت ماجرا در عمل پی نبرده بودیم. درواقع برآورد داشتیم ولی در عمل ندیده بودیم.

عملیات طوفان‌الاقصی به ما نشان داد که اتفاقاً ده سال آینده، ده سال پایانی این‌ها هست و چه‌بسا زودتر از این از بین خواهند رفت، زیرا که نشانه‌های ضعف بنیادین در امنیتشان پدیدار شد و در جریان این عملیات خودش را بروز داد.
 


فارس: نقش حاج قاسم سلیمانی و ایران را در پیروزی‌های فلسطین چگونه می‌بینید؟

سلیمان: من خودم حاج قاسم را ندیدم، ولی از دوستان و سران حماس شنیدم که ایشان دائماً دغدغه‌شان این بوده است که دست بچه‌های حماس را از سلاح پُر کند، زیرا می‌دانست که این‌ها باید جلوی رژیم صهیونیستی بایستند.

از طرفی ما مردم فلسطین از رهبر ایران به خاطر حمایت‌هایی که از ما داشته و دارند تشکر ویژه‌ای داریم، به همین سبب ما مردم ایران را در پیروزی خود شریک می‌دانیم.

فارس: چه چیزی باعث شده است این خروش عظیم و عملیات طوفان‌الاقصی بعد از هفتاد سال شکل بگیرد تا جایی که در تصاویر می‌بینیم کودکان فلسطینی هم رجزخوان مبارزه با صهیونیست شده‌اند؟

سلیمان: همه ما شنیدیم که ایران در زمان شاه، حامی صهیونیست بود و نفت به آن‌ها می‌داد و حمایت بسیار سیاسی و اقتصادی از این رژیم داشت، ولی امروز ایران تبدیل‌شده است به اولین حامی فلسطین. این امر به این معنی است که حقیقت، انسان‌ها را عوض می‌کند و شما با غلبه بر شاه پیروز میدان شدید. در فلسطین نیز حقیقت این است که راه آزادی فلسطین، تنها جهاد است.
 


نکته‌ی دوم و مهم این است که حرکت‌های مقاومتی ما در اوایل شکل‌گیری جبهه مقاومت، در قالب گروه‌های سکولار و غرب‌گرا یا گروه‌های قومی عربی موافق با رژیم بودند. این‌ها آمادگی ایستادگی بلند‌مدت و جدی را نداشتند.

بعد از تقویت و روی آوردن حرکت اسلامی در فضای فلسطین، فکر اسلامی مقاومت دینی و ایمانی تقویت حاکم شد و ما می‌بینیم که دستاوردهای فلسطین خیلی جدی‌تر شده که این نتیجه‌ی ایستادگی و مقاومت جدی‌تر هست.

ما در فعالیت‌های جهادی خود در مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی الگوی خود را فداییِ واقعیِ اسلام یعنی امام علی(ع) قرار دادیم، کسی که بارها و بارها جان خود را در راه اسلام و پیامبر(ص) فدا کرد، ما نیز خود را فدایی اسلام و نجات مسجد‌الاقصی می‌کنیم و به مردم عزیز ایران می‌گوییم مطمئن باشید جوانان مقاومت در فلسطین تا آخرین قطره‌ی خون خود ایستادگی کرده و تا زمان پیروزی کامل مقاومت راه را ادامه خواهند داد.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول