اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

13آبان؛ 31 استان یکصدا علیه استکبار

مردم سراسر ایران اسلامی همزمان با 13 آبان ماه (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) به خیابان آمدند تا نشان دهند همان شور و شعور ضد استکباری سال 58 را در خون خود دارند.

13آبان؛ 31 استان یکصدا علیه استکبار

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها: ۱۳ آبان امسال شاید متفاوت‌ترین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی چندسال اخیر است، چرا که رژیم غاصب صهیونیستی و در راس آن رهبر استکبار جهانی یعنی آمریکا در قتل و کشتار و وحشی‌گری چیزی در فلسطین مظلوم کم نگذاشته‌اند.

همین دلیل و بهانه 13 آبان کافی بود که تمام غیورمردمان ایران اسلامی در سراسر کشور خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی فریاد زنند.
 


کرمان| معاون ستادکل نیروهای مسلح: رژیم صهیونیستی در باتلاق فروپاشی فرو رفته است

سردار ابوالفضل شکارچی پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ راهپیمایان یوم‌الله ۱۳ آبان ماه در کرمان، به افول آمریکا پرداخت و با تاکید بر اینکه امروز آمریکا به جایی رسیده که همراه همپیمانش رژیم صهیونیستی از یک گروه مقاومت به اسم حماس شکست می‌خورند، اظهار داشت: آنها از جنگ رو در رو وحشت دارند، به همین دلیل هم هست که مردم بی‌دفاع و بی‌گناه را هدف قرار می‌دهند و کودک‌کشی می‌کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح کشور اجتماع‌های بزرگ و پی‌درپی ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان را برای جهان اسلام یک موفقیت خواند و اضافه کرد: امروز بسیاری از مردم جهان به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی کودک‌کش و ستمگر است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بعد از پیروزی‌های حماس، به صورت عملی از رژیم صهیونیستی حمایت کرد، گفت: پیروزی حماس ظلم آمریکا و هم‌پیمانش را بیشتر کرده و آنها توان مقابله با حماس را ندارند.

وی اضافه کرد: ابهت ارتش نیمه‌جان رژیم صهیونیستی شکسته، آبرویش ریخته و در باتلاق فروپاشی فرو رفته است.

سردار شکارچی  تصریح کرد: بیش از ۷۰ سال است که  رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری کرده تا سرزمین‌های اسلامی را اشغال کند، اما همه این سرمایه‌ها از میان رفت، امروز آمریکا هم جایگاهی در نظم نوین جهانی ندارد و در آینده هم نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران از شهدایی چون حاج قاسم سلیمانی آموخته است در برابر ظلم و زورگویی با اقتدار بایستد، گفت:  باید یقه مستکبران را فشرد تا به استیصال کشیده شوند و از کرسی قدرت به زیر آیند.

مردم شهرستان‌های استان کرمان همصدا با مردم دیگر استان‌های کشور در یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه، روز ملی مبارزه با استکبار، به خیابان آمده و ضمن گرامیداشت این روز از مردم مظلوم فلسطین هم حمایت کرده و بر سر رژیم کودک‌کش صهیونیستی فریاد زدند.
 


حضور گسترده دانش‌آموزان رفسنجان در روز استکبارستیزی

دانش‌آموزان شهرستان رفسنجان مسیر خیابان امام(ره) تا میدان قدس را راهپیمایی کردند و شعارهای ضد استکباری سردادند.

شفیعی مدیر آموزش‌وپرورش رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: دانش‌آموزان امروز آمدند تا بگویند غزه و فلسطینی که در آتش‌وخون قرار دارد، یارانی دارد که منتظر امر رهبر و مقتدایشان هستند، که اگر امر کنند هیچ چیز از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند.
 


به‌زودی جشن نابودی رژیم صهیونیستی را برگزار می‌کنیم

مردم شهرستان سیرجان به‌ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیز امروز حضوری گسترده در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان داشتند.

 در این مراسم که از چهار راه فرهنگ تا گلزار شهدای گمنام‌ برگزار شد، علی دستوری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سیرجان سخنرانی کرد و گفت: فرارسیدن یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به‌منظور اعلام انزجار مستکبران عالم و در راس آن آمریکا و به‌ویژه این روزها اعلام انزجار و تنفر از رژیم صهیونیستی و اعلام حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین و غزه است.

 وی عنوان کرد: ملت استکبارستیز ایران اسلامی و همه مردم عدالت‌خواه کشورهای مسلمان جهان امروز با حضور حماسی و شکوهمند در مراسم روز مبارزه با استکبار از آرمان‌های فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطینی و همراهی و همدردی خویش با ملت مقاوم و مظلوم غزه را اعلام کردند.

وی گفت : یوم‌الله ۱۳ آبان حماسۀ بزرگ مقاومت و استکبارستیزی بوده که درحافظۀ ملت انقلابی ایران، به روزی اثرگذار و فراموش‌نشدنی تبدیل شده است و به‌زودی هم جشن نابودی رژیم صهیونیستی را برگزار خواهیم کرد.

مردم شهرستان کوهبنان نیز پرشور تر از همیشه از میدان شهداء تا مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر تظاهرات و برحمایت از مردم مطلوم فلسطین تاکید کردند.

مردم متدین رحمت‌آباد ریگان نیز صبح امروز، روز ملی مبارزه با استکبار را گرامی داشتند و از ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین حمایت کردند.

مردم دارالصابرین بم نیز همصدا با دیگر مردم کشور در یک راهپیمایی باشکوه، به حمایت از مردم مظلوم غزه پرداختند.

مردم ولایتمدار شهرستان زرند نیز از میدان ۲۲ بهمن تا چهارراه برق راهپیمایی و تنفر خود را از استکبار و رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

بمناسبت یوم الله سیزده آبان مردم ولایتمدار شهرستان انار نیز در مراسم بزرگداشت یوم‌الله۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی حضور چشمگیر داشتند.

راهپیمایان با شعارهای کوبنده و مشت‌های گره کرده از میدان بسیج تا امامزاده محمد صالح راهپیمایی و نفرت و انزجار خود را از دشمنان جهان اسلام اعلام از مردم فلسطین و کودکان و زنان فلسطینی حمایت کردند، اناری‌ها به دشمنان جهان اسلام تاکید کردند که رژیم صهیونیستی و این غده سرطانی نابود شدنی است و مردم مظلوم فلسطین پیروز خواهند شد.
 


یزد|صفار هرندی: اقدام حماس تحقیر بزرگی برای رژیم صهیونیستی رقم زد

محمدحسین صفار هرندی، پیش از ظهر امروز در جریان سفر به استان یزد با حضور در جمع تظاهر کنندگان یوم الله ۱۳ آبان در میدان امیرچقماق، با اشاره به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ در برابر دانشگاه تهران، اظهار کرد: خون این شهدا سبب تسریع در سرنگونی رژیم شاهنشاهی شد و به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن انجامید.

وی تحولات ۱۳ آبان را حماسه‌ای بزرگ توصیف کرد و افزود: دانش آموزان و دانشجویان با تجمع در برابر لانه جاسوسی که آن زمان سفارت آمریکا تلقی می‌شد، علاوه بر گرامیداشت سالروز کشتار دانش آموزان، حماسه بزرگ تسخیر پایگاه بزرگ جاسوسی آمریکا در منطقه را رقم زدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شاه پس از فرار به آمریکا رفت و امام خمینی با توجه به سابقه کودتای ۲۸ مرداد آمریکا نسبت به یک کودتای دیگر و بازگشت شاه هشدار داد. ملت خصوصا دانشجویان گوش به فرمان رهبر پیش از عملی شدن این توطئه آمریکا در لانه جاسوسی حضور یافتند و مانع بازگشت شاه و تحقق نقشه آمریکا شدند.

وی با اشاره به رشته شدن اسناد لانه جاسوسی تصریح کرد: این اسناد رشته شده توسط دانش آموزان و دانشجویان در کاری سخت و زمانبر بار دیگر ترکیب شده و حاصل این تلاش‌ها هم مجموعه ارزشمند ۸۰ جلدی اسناد لانه جاسوسی بود در اختیار ملت ایران و جهانیان قرار گرفت.

صفار هرندی انتقال این اسناد به جهانیان را سبب روشن شدن چهره واقعی آمریکا برشمرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها نشان دادند هیچ بویی از دموکراسی و حقوق بشر نبرده اند و اسناد بدست آمده بر این ادعا صحت می‌گذارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتظار ملت‌ها از کشور‌های قدرتمند جهان برای توقف این جنایت‌ها گفت: این در حالی است که جنایت صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد و همانگونه که رهبری فرمودند، اگر حمایت آمریکا نبود رژیم صهیونیستی حتی یک روز نیز توان ماندن نداشت.

وی اقدام حماس را تحقیر بزرگی برای رژیم صهیونیستی دانست و بیان کرد: نه یک کشور بلکه یک گروه به نام حماس، ضربه و تحقیر بزرگی به این رژیم وارد کرد و صحنه‌های فرار صهیونیست‌ها را به ثبت رساند. 

صفار هرندی بمباران کودکان و بانوان را اقدام صهیونیست‌ها برای جبران این حقارت برشمرد و تأکید کرد: این مساله نه تنها آبروریزی بزرگ رژیم را به فراموشی نمی‌سپارد، بلکه درس بزرگی برای ملت‌ها با این پیام است که می‌توانند در برابر ظالمان ایستادگی کنند.

وی آغاز این تحولات را در ۱۳ آبان دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی روز گذشته گفتند، ناو‌های آمریکایی هیچ ترسی ندارند بلکه هر چه به ما نزدیکتر شوند، هدف در دسترس برای ما محسوب می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته ما نگران رذالت انسان نما‌هایی هستیم که وقتی زورشان به رزمندگان نمی‌رسد، اقدام به بمباران زنان و بانوان و سالخوردگان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حمایت آمریکا از جنایت صهیونیست‌ها فاصله رسمی این کشور با مظلومان عالم و همراهی با ظالمان را علنی کرده است، گفت: از کسانی که همچنان به دنبال حجت و برهان برای قطع ارتباط و عدم دوستی با آمریکا هستند، شگفت زده ایم. ما چرا باید مقدرات کشور خود را به آمریکایی گره بزنیم که در حال فروپاشی است.

صفار هرندی تصریح کرد: امام خمینی در پاسخ به کسانی که گفته بودند شعار مرگ بر آمریکا چه فایده‌ای دارد، تأکید کردند که این شعار، سبب مرگ واقعی آمریکا می‌شود. امروز شاهد هستیم که این کشور دیگر توان انجام اقداماتی نظیر کودتا در سایر کشور‌ها را ندارد.

وی از فرار نظامیان آمریکا از افغانستان و عراق به عنوان شاهد این مساله یاد کرد و افزود: اگر ملت‌ها قدرت واقعی خود را بشناسند، این کشور را با شعار «مرگ بر آمریکا» به مرگ واقعی می‌رسانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هم اکنون آمریکا به صورت واقعی به سوی فروپاشی گام برداشته و صاحب نظران این کشور هم از کلمه فروپاشی آمریکا استفاده می‌کنند. البته این فروپاشی به صورت تدریجی است و هم اکنون با فروپاشی اقتصادی و اجتماعی مواجه شد اند.

صفار هرندی در پایان تأکید کرد: که فروپاشی نظام و سیاسی نیز در آینده محقق می‌شود و نسل جوان و نوجوان ما که صحنه گردانان آینده کشور هستند، به لطف خدا شاهد فروپاشی امریکا خواهند بود.

همدان| مرگ بر آمریکا شعار ماندگار «من» و «تو» و «ما»

راهپیمایی روز استکبارستیزی با طنین شعار «مرگ بر آمریکا« و «مرگ بر اسراییل« در دارالمومنین همدان با حضور جانانه مردم، دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شد.

 

 

هرمزگان| دلیل شقاوت صهیونیست‌ها شکست سخت اخیر است

هزاران دانش آموز هرمزگانی امروز در روز استکبار ستیزی ملت ایران به خیابان ها آمدند تا یکصدا بگویند که همان شور و خروش سال های ابتدایی انقلاب اسلامی همچنان در رگ های نسل جدید این سرزمین می جوشد.

بندرعباس، کانون مرکزی این شور باشکوه نیز شاهد حضور متحد و منسجم دانش آموزان و عموم مردمی بود که یکصدا فریاد یاری مظلوم در برابر استکبار سر داده و با مشت های گره کرده، یکدل مرگ بر آمریکا را فریاد می کشیدند.
 


دانش آموزان از مدارس مختلف از ساعت 9 صبح امروز مسیر حد فاصل میدان انقلاب تا پارک دباغیان را راهپیمایی کردند و به صف عموم مردم این شهر پیوستند.

یکی از نکات کلیدی راهپیمایی 13 آبان بندرعباس، ابراز انزجار مردم و دانش آموزان از جنایات صهیونیست ها بر علیه مردم مظلوم فلسطین در این روزها بود و همبستگی خود را با این مردم مظلوم ابراز داشتند.
 


به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی در جمع راهپیمایان 13 آبان بندرعباس با اشاره به اهمیت عملیات طوفان الاقصی در شکستن هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی، به تبیین دستاوردهای جریان مقاومت در طول یک دهه اخیر در منطقه پرداخت و خاطرنشان کرد: دلیل شقاوت و وقاحت صهیونیست ها در انجام جنایات بر علیه مردم مظلوم غزه، شکست سخت و تاریخی آنان از مقاومت فلسطینی است.

مرکزی| سردار جوانی: طراحان شعار «زن، زندگی و آزادی»، زنان غزه را قتل عام می کنند

سردار یدالله جوانی ظهر امروز در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی 13 آبان اظهار کرد: امروز همه ملت های آزادی خواه جهان در بحث مبارزه با ستمکاران، در بحث مبارزه با دشمنان دین، اسلام، قرآن و بشریت وحدت نظر دادند.
 


وی افزود: 45 سال است که ملت ایران 13 آبان را گرامی می‌دارند و در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنند و امروز مشاهده می‌کنیم که ملت ایران به یک ملت الگو در بحث مبارزه با آمریکا و استکبار  جهانی شده است و اجتماعاتی که سالیان است در ایران برگزار می‌شود، این روزها در فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا  و حتی در خود آمریکا و کشورهای شرق آسیا برگزار می‌شود و این نشانده دهنده این است که ایستادگی ملت ایران کار را به جایی رساند که ایستادگی در برابر ستمگری استکبار و یک بیداری همگانی و فراگیر در جهان پدید آورده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نقطه آغاز 13 آبان از سال 43 کلید خورد، بیان کرد:، باید این روز را مغتنم شمرده و ضمن ابراز تنفر و اعلان خشم و نفرت نسبت به مستکبرین، در راستای جهاد تبیین برای بیان چرایی نامگذاری این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی  بکوشیم.

سردار جوانی با تاکید بر اینکه جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان بیش از همه نیاز دارند دلایل این نامگذاری را بدانند، گفت: در سال 43 رژیم وابسته به آمریکا در ایران، امام راحل را به ترکیه تبعید کرد، در هواپیما هنگامی که مهماندار از امام (ره) سوال کرد" به چه دلیل شما را تبعید می‌کنند"؟ امام فرمودند: "جرم من دفاع از استقلال وطنم و کشورم است". چرا که امام به خوبی نسبت به قانون کاپیتالاسیون آگاه بود و می‌دانست اجرای آن استقلال را از مردم ایران گرفته و اجازه می‌دهد اجانب هر بلایی که می‌خواهد سر ملت ایران بیاورند.

وی تبعید امام راحل به ترکیه را نقطه آغاز تاریخ مبارزات ملت ایران اعلام و بیان کرد: در سال 57 برای رسیدن به استقلال و استقرار یک نظام مردم سالار دینی مبارزات به اوج رسید، در چنین روزی در دانشگاه تهران و اطراف دانشگاه تهران جوانان و دانشجویان را به رگبار بستند، اما از آنجا که قیام ملت ایران  برای خدا بود، در نهایت انقلاب اسلامی در 22 بهمن پیروز شد، انقلابی که به فرموده امام خمینی معجزه قرن  و انفجار نور بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شروع توطئه‌ها علیه انقلاب ایران از همان نخستین روزهای پیروزی انقلاب توسط دشمنان خبر داد و اضافه کرد: با شکل‌گیری انقلاب ایران توطئه‌های متعدد علیه انقلاب مردمی ایران به سردمداری آمریکا و انگلیس و صهیونیست شکل گرفت.

سردار جوانی گفت: با تسخیر لانه جاسوسی زمانی که آشکار شد که سفارت آمریکا در ایران به مرکز توطئه علیه ملت و انقلاب مردمی تبدیل شده، انقلاب دوم رخ داد و با حرکت بهنگام و از سر بصیرت دانشجویان پیرو خط امام ماهیت پلید آمریکا برای همگان نمایان شد، این در حالی است که آمریکا  در خواب هم نمی‌دید یک ملت آزاده و انقلابی چنین ضربه‌ای کاری بر پیکرش وارد کند.

وی با بیان اینکه این سه رویداد مهم موجب نامگذاری 13 آبان به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شد، ادامه داد: در جنگ شناختی دشمنان و عوامل وابسته به دشمنان اینگونه القا می‌کنند که اگر در 13 آبان   کسانی وارد سفارت آمریکا نمی‌شدند آمریکا علیه ملت ما تحریم‌ها را ایجاد نمی‌کند، آنها سعی دارند اینگونه القا کنند که مشکل ما با آمریکا به خود ما باز می‌گردد، اما باید بداندن دشمنی آمریکا با ایران دلایلی تاریخی دارد و  از جمله اینکه آمریکای جهانخوار راه رسیدن به منافع خود در جهان را از طریق سلطه بر ایران ملت می‌دانند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ملت‌های مسلمان به شکل عام و ملت ایران به شکل خاص برای رسیدن به قله عزت و افتخار و برای رسیدن به تمدن اسلامی و زمینه سازی ظهور و رسیدن به قله‌های افتخار باید در مقابل آمریکا ایستادگی کنند، اظهار کرد: آمریکا به کشور ایران طمع دارد،  نگاه آمریکا به سرزمین ما نگاهی است که می‌گویند اگر ما بخواهیم سلطه‌گری خود را ادامه دهیم باید ایران را به ایران قبل از انقلاب برگردانیم و یک رژیم وابسته ایجاد کنیم.

سردار جوانی افزود: زمانی که آمریکا به دلیل ماهیت استکباری چنین نگاهی به ملت ایران دارند، ملت ایران راه اسلام را انتخاب کرده و نه تنها در مقابل ظالمان ایستادگی می‌کند و یک روز را در تقویم خود به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری می‌کند.

وی ادامه داد: کسانی که تصور می‌کنند آمریکا کاری با ما ندارد، بدانند این نگاه، نگاه درستی نیست، آمریکا بارها و بارها اعلام کرده به دنبال رهبری بر جهان است و با همین نگاه سال‌ها در منطقه غرب آسیا هزینه می‌کنند، افغانستان و عراق را اشغال کردند، داعش را به وجود آوردند، ایران را محدود می‌کنند تا از هر نظر ملت ایران را وابسته به خود کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب ایران پرچم اسلام ناب را بر افراشته و این پرچم الهام بخش و الگودهنده است، تصریح کرد: به رغم همه توطئه‌ها و با وجود جنگ هشت ساله، ترورها  و تحریم‌ها می‌بینیم انقلاب روز به روز نظام مستحکم‌تر و مقتدرتر می‌شوند.

سردار جوانی در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین گفت: دشمنانی که بعد از انفلاب نگران درخشش انقلاب بودند، یکی از نگرانی‌هایشان موضوع فلسطین و نگاه انقلاب ایران به سال‌ها تجاوز به قبله اول مسلمین بود، آمریکایی‌ها می‌دانستند که نظام مبتنی بر اسلام ناب در ایران ملت‌‌های مسلمان را علیه غاصبان سرزمین فلسطین بسیج خواهد کرد.

وی بیان کرد: اگر امام راحل فرمود: اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود، به خاطر این بود که امام راحل به درستی درک کرده بود که ایجاد اسرائیل در فلسطین همانند ایجاد یک غده سرطانی در پیکر امت اسلام است، اروپایی‌ها اسرائیل را ایجاد کردند تا جهان اسلام را از پیشرفت متوقف کنند و لذا بهترین تعبیر برای جرثومه فساد همان غده سرطانی است و اگر امت‌های اسلامی بفهمند که یک غده سرطانی بر پیکرشان نفوذ کرده با آن مقابله خواهند کرد و به همین دلیل است که آگاهان جهان به فکر مبارزه با اسرائیل برآمدند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اسرائیل برای ماندن بنا را بر قتل عام گذاشت و اگر امروز جنایت‌ها را غزه می‌بینیم، به خاطر خلق و خوی آنها است، کسانی که در دهه‌های گذشته دم از حقوق بشر می‌زدند و خود را پرچمدار صبح و ثبات امنیت معرفی می‌کند و سال گذشته در کشور ما دست به اغتشاش زدند، و شعار زن، زندگی آزادی سر دادند، امروز در فلسطین از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند، هرچند این جنایت ها تاریخ 75 ساله دارد.

سردار جوانی افزود: تا قبل از انقلاب، سران دولت‌های اسلامی به این نتیجه رسیدند که باید سازش کنند، و باید با این غده سرطانی کنار بیآیند، غده سرطانی بنای نیل تا فرات و بنای نابودی جهان اسلام را  دارد، اینجاست که انقلاب اسلامی به پیروزی می‌رسد. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا انقلاب اینگونه بر موضوع فلسطین پافشاری دارد؟ بیان کرد: داستان غزه و فلسطین فراتر از  اشغال یک سرزمین است، داستان طراحی پیچیده توطئه غرب علیه جهان اسلام و علیه ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی برای جلوگیری از عدم اتحاد کشورهای اسلامی و توقف پیشرفت و عقب مانده نگه داشتن کشورهای اسلامی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها به دنبال این هستند که جهان اسلام را از کارآمدی و وحدت و پیشرفت متوقف کنند، گفت:با روشن شدن این حقیقت آگاهان جهان اسلام به فکر مبارزه با اسرائیل بر آمدند و خط سازش بی‌رنگ می‌شود.

سردار جوانی تصریح کرد: امروز همه دنیا نظاره‌گر هستند، اما عامل آنچه در این روزها در حال رخ دادن است کسی جز آمریکا نیست و باید گفت عامل اصلی جنایتها آمریکایی‌ها هستند

وی تاکید کرد: طوفان الاقصی شکستی که بر صهیونیست‌ها وارد کرد این بود که باور فروپاشی این رژیم را تقویت کرد، با طوفان الاقصی شکست همه جانبه سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی و نظامی به صهیونیست‌ها وارد شد.
 


مازندران|خلق حماسه‌ای دیگر توسط مازندرانی‌ها در یوم‌الله ۱۳ آبان

باز هم حماسه‌ای دیگر در دیار علویان و حضور پر شور همه اقشار در مرکز مازندران این حماسه یوم‌الله ۱۳ آبان را خلق کرد.

مردم مرکز استان مازندران امروز یک‌صدا با مشت‌های گره کرده خشم خود را نسبت به استکبار اعلام کردند.

مادرانی که با کودکانی در بغل، دانش‌آموزان و دانشجویان با فریادهای بلند با دستانی به روی آسمان‌ شعارهای مرگ بر آمریکا ‌و مرگ بر اسرائیل را در سراسر استان سر دادند.

همخوانی شعر سربازان جان فدا توسط دانش آموزان در بوستان ولایت نیز در شکوه این مراسم افزود.

همچنین زنگ استکبار ستیزی امروز شنبه سیزدهم آبان به مناسبت روز دانش‌آموز در مدارس سراسر مازندران
نواخته شد.

*غوغای ۱۳ آبان در سیمرغ

مردم شهرستان سیمرغ هم با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار و خشم خود را به جهانیان اعلام کردند.

 

 

امروز در شهرستان سیمرغ غوغایی برپا و طنین شعارهای مردم به‌ویژه دانش‌آموزان در سراسر شهرستان طنین‌انداز شد.

باید بدانیم دشمنان از ایران قوی واهمه دارند و آنان در مقابل ملت رشید ایران نتوانستند در جنگ سخت و تحریم اقتصادی بایستند؛ امروز دوباره با ذلت و خواری به ترور کور روی آورده است.

*خروش مردم بابل در روز استکبارستیزی

در شهرستان بابل خروش مردم ولایتمدار در کنار دانش‌آموزان در نوع خود جالب توجه بوده است.

دانش‌آموزان در کنار سایر اقشار مردمی پا به میدان آمدند تا به دنیا اعلام کنند که تا با تمام توان در برابر دسیسه‌های دشمنان می‌ایستند.

 

 

*حضور پرشور مردم بابلسر در راهپیمایی

در شهرستان بابلسر نیز دانش‌آموزان و همه مردم به خیابان‌ها آمدند و در کنار حمایت از مردم غزه خشم خود را نسبت به استکبار به رخ مردم دنیا نشان دادند.

امروز همه آمدند و وارد خیابان‌ها شدند و بار دیگر دشمنان مایوس شدند، چراکه هر باری که اعلام می‌کنند مردم پشتیبان انقلاب نیستند بالعکس حماسه بزرگ‌تری خلق می‌شود.

پس امروز وظیفه دانش‌آموزان به‌عنوان آینده سازان، کسب علم و دانش برای نوک حمله بودن به سوی دشمنان است و باید در این عرصه خلاق و پایدار، توانمندی‌ها و اقتدار نظام اسلامی را خوب بنگرند و برای سربلندی و عزت کشور همت داشته باشند.
 


لرستان| خروش ضداستکباری مردم لرستان در حمایت از مظلومین غزه

 صبح امروز همزمان با سراسر کشور در شهرها و روستاهای مختلف لرستان راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان با حضور گسترده مردم ولایت مدار آغاز شده است.

در این مراسم که دانش آموزان و دانشجویان جمعیت زیادی را به خود اختصاص داده‌اند،  راهپیمایی‌کنندگان با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را از استکبار جهانی و حامیان رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند.

 

 

مردم همیشه در صحنه و غیور لرستان بار دیگر با طی کردن مسیر راهپیمایی و با حضور گرم و گسترده و مشت‌های گره کرده و کوبنده، صلابت امت شهید پرور را به نمایش گذاشته‌اند.

مردم شهرستان دورود نیز از آغازین ساعات امروز راهپیمایی ضداستکباری خود را با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل شروع کرده و با حضور انقلابی خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زده‌اند.

امروز روز خشم ملت‌های  آزاده های جهان بر علیه استکبار جهانی است

راهپیمایی ۱۳ آبان در شهرستان بروجرد نیز از میدان شهدا تا میدان قیام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

فرماندار بروجرد در این مراسم بیان داشت: امروز دیگر به سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و کشورهای عربی امیدی نیست، امروز در سراسر کشورهای دنیا قلب آزادی خواهان جهان به جوش آمده و بر علیه آمریکا و اسرائیل شعار مرگ سر می‌دهند.
 


وی با بیان اینکه شکست و رسوایی اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل با طوفان الاقصی اتفاق افتاد و ارتش اسراییل جرات خود را از دست داده، افزود: بعد از گذشت ۲۱ روز ارتش اسراییل توان مقابله به رزمندگان فلسطین را ندارد.

فرماندار بروجرد گفت: امروز جهان صدای مردم غزه را شنیده است، امروز جبهه مقاومت آماده است که آخرین ستون های لرزان اسراییل را بر سرش خراب کنند.
 


مردم همیشه در صحنه هویزه ثانی (پل‌دختر) از ساعات اولیه راهپیمایی بزرگ‌داشت ۱۳ آبان با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشورمان، تصاویری از مقام معظم رهبری و شهید حاج قاسم سلیمانی و با مشت‌های گره کرده به خیابان آمدند و با سردادن شعارهایی نظیر هیهات من‌الذله، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، نابودی استکبار جهانی و سرکرده اصلی آن،رژیم جنایتکار صهیونیستی را خواستار شدند.

گیلان|حضور پرشورمردمان دیار میرزا در راهپیمایی 13 آبان زیر باران شدید

 امروز خیابان‌های این شهر و در زیر بارش شدید باران میزبان گام‌های استوار گیل‌زنان و گیل‌مردان انقلابی بود که با مشت‌های گره کرده و با سردادن شعارهای «مرگ برآمریکا» و «مرگ براسرائیل» و دوشادوش مسؤولان و مردم مظلوم فلسطین ایستاده، انسجام و وحدت خود را به نمایش گذاشتند. 
 

 

 

حضور خانواده‌های رشتی، ورزشکاران و دیدن نوجوانان و جوانان گیلانی با مشت‌های گره کرده در میان راهپیمایان و آن هم در زیر بارش شدید باران در رشت، جلوه‌ای زیبا به حضور پررنگ مردم داده است.

کهگیلویه و بویراحمد| یاسوجی‌ها در خانه نماندند

مردم شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص جوانان و نوجوانان در روز 13 آبان بیشتر و بیدارتر از سال قبل به خیابان آمدند تا استکبارستیزی خود را نشان دهند و جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کنند.

 

 

گلستان| سردار سنایی‌راد: روند فروپاشی رژیم صهیونیستی از سال‌ها قبل آغاز شده است

سردار سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی فرماندهی معظم کل قوا گفت: سال‌ها است که صهیونیست‌ها با تکیه بر حمایت‌های آمریکا و ترور و وحشت به دنیا گفتند چاره‌ای جز پذیرش آن‌ها را ندارد اما روند فروپاشی رژیم صهیونیستی سال هاست که آغاز شده است.


گرگانی‌ها پس از فریاد شعارهایی از جنس مقاومت علیه استکبار جهانی در راهپیمایی 13 آبان،‌ در مصلی وحدت گرگان حاضر شدند و باردیگر علیه ستمگران عالم شعار سر دادند.

 

 

کرمانشاه| فریاد دانش‌آموزان کرمانشاهی بر سر «آمریکا» و «رژیم صهیونیستی»

سیزدهم آبان‌ماه روزی است که جهان به گوش است که بار دیگر صدای شکستن غرور استکبار را بشنود.

در سالروز استکبارستیزی این نوجوانان و جوانان هستند که به‌عنوان سرپرچم‌داران مبارزه با استکبار جهانی بیشترین نقش‌آفرینی را دارند و با صدای بلند مرگ بر آمریکا همینه پوشالی استکبار را به لرزه در می‌آوردند.

همزمان با اقصی نقاط ایران اسلامی، لحظاتی پیش راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان با حضور اقشار مختلف مردم استان کرمانشاه آغاز شد.

 

 

کردستان| شکوه حضور مردم کردستان در راهپیمایی 13 آبان

راهپیمایی ۱۳ آبان ساعت ۱۰ صبح امروز با حضور اقشار مختلف اعم از دانش‌آموز، دانشجو، مسوول و کارمند و بازاری آغاز شد.

در راهپیمایی سنندج که مردم قبل از ساعت 10 در میدان آزادی تجمع کرده بودند، با شعارهای مرگ بر استکبار، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا مسیر راهپیمایی را پیمودند.

مردم کردستان با حضور در این راهپیمایی اعلام کردند همواره پای نظام و انقلاب ایستاده و از خون شهدا و دستاوردهای انقلاب صیانت خواهند کرد.

 

 

پیام دیگر حضور گسترده مردم سنندج و دیگر شهرهای کردستان در راهپیمایی 13 آبان، اعلام همبستگی با مردم غزه و نفرت و انزجار از جنایات و وحشی‌گری رژیم غاصب صهیونیستی و امریکا است.

 

 

۱۳ آبان در تقویم کشورمان به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است و هر سال مردم در این روز به یاد رویدادهای کشتار دانش آموزان در سال ۱۳۵۷، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه به خیابان‌ها می‌آیند تا با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کنند.

قم|خروش مردم قم در اعلام انزجار از مستکبران جهانی

اقشار مختلف مردم قم به ویژه دانش‌آموزان در روز ملی استکبارستیزی از مصلای قدس به سمت حرم حضرت معصومه(س) راهپیمایی کرده و با سردادن شعارهای استکبارستیزی، خواستار وحدت کشورهای اسلامی مقابل کودک‌کشی‌های رژیم صهیونیستی، انگلیس خبیث، آمریکای جنایتکار شدند.
 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در اجتماع پایانی راهپیمایی 13 آبان مردم قم که در صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در مورد قانون کاپیتولاسیون بیانات تندی را علیه رژیم طاغوت و ارباب آن آمریکای جنایتکار مطرح فرمودند، اظهار کرد: بیان حضرت امام در خصوص قانون کاپیتولاسیون این است که اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد آمریکایی‌ها او را محاکمه می‌کنند اما اگر اتباع آمریکایی یک مرجع تقلید یا شاه ایران را بکشد کسی حق محاکمه او را ندارد.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب، سر ظهر یک راننده مست آمریکایی با اتومبیل خود 8 دانش‌آموز دختر تهرانی را به کشتن داد، بعد بر اساس قانون کاپیتولاسیون پلیسی که راننده را دستگیر کرده بود، بازداشت کردند و گفتند که شما باید به آمریکایی‌ها اطلاع می‌دادید تا آن‌ها بر حسب قانون خود با این فرد برخورد کنند.  

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در 13 آبان 57 که چیزی به پیروزی انقلاب اسلامی نمانده بود، ظالمان به روی دانش‌آموزان و دانشجویان آتش گشودند و خیابان انقلاب به خون نوجوانان آغشته شد، خون‌های پاک دانش‌آموزان در دانشگاه تهران در 13 آبان ریشه‌های انقلاب اسلامی را تقویت کرد.

قزوین| بهادری جهرمی: مقاومت جوانان فلسطینی، حکومت رژیم صهیونیستی را به زیر خواهد کشید

علی بهادری جهرمی پیش از ظهر امروز در سخنرانی مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان قزوین که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در میدان آزادی این شهر همراه بود؛ اظهار کرد:  نتیجه مقاومت و در صحنه بودن جوانان فلسطینی قطعا به پایین کشیدن روسای اسرائیلی از مسندهای سیاسی و قدرت پوشالی آنان است‌.
 


امروز ۱۳ آبان یادآور سه رخداد بزرگ که شامل تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (ره) در سال ۱۳۵۸ می باشد، است. این روز در تقویم رسمی ایران به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و فرصتی برای تبیین و بازخوانی حوادث مهمی است که در سه مقطع زمانی، مبارزه ملت ایران با آمریکا و مستکبران جهان را درپی داشت.

همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی باشکوه و حماسی اقشار مختلف مردم قزوین نیز در یوم‌الله ۱۳ آبان برگزار شد و قزوینی ها از ساعت ۹:۳۰ صبح به صحنه آمدند و با طی کردن مسیر میدان میرعماد تا میدان آزادی، انزجار خود از استکبار جهانی را فریاد زدند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی امسال رساتر از سال های قبل، شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر استکبار»، «کوه اراده هستیم آمریکا را شکستیم» را سر دادند و برائت خود از جنایت های ظالمانه صهیونیست ها علیه مردم غزه را اعلام کردند.

حضور گسترده دهه هشتادی‌ ها و دهه نودی‌ها در راهپیمایی امروز مشهود بود و جوانان و نوجوانان پرشور با در دست داشتن تصاویر شهدا، نسبت به سیاست های جنگ طلبانه استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش صهیونیستی، ابراز انزجار کردند.

اقشار مختلف مردم با حماسه آفرینی خود در این راهپیمایی، ضمن تجدید بیعت با ولایت و آرمان‌های امام و شهدا، نسل کشی و جنایات جنگی صورت گرفته در فلسطین را محکوم کردند.

همچنین در این راهپیمایی آحاد مردم قزوین به دشمنان داخلی و خارجی ایران اسلامی اعلام کردند که بر سر ارزش ها و آرمان های این مرز و بوم ایستاده اند و ذره ای از حفظ حریم و حرمت این آب و خاک کوتاه نخواهند آمد.

فارس| فریاد دانش‌آموزان شیرازی برای مقابله با استکبار جهانی طنین انداز شد

صبح امروز به مناسبت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده و هفته بسیج دانش آموزی برای همصدا شدن دانش‌آموزان ایرانی با شهدای دانش‌آموزان غزه، زنگ استکبارستیزی به صورت هماهنگ در مدارس استان فارس به صدا درآمد.

اقشار مختلف مردم در 150 نقطه استان فارس در راستای گرامیداشت روز استکبارستیزی فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

 

همچنین راهپیمایی و تجمع مردم انقلابی و همیشه در صحنه شیراز از میدان شهدا (فلکه شهرداری) شیراز با سر دادن شعار‌های ضداستکباری مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، سیزدهم آبان ماه یوم الله یوم الله و این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده برگزار شد.

سمنان|راهپیمایی ۱۳ آبان در استان سمنان برگزار شد

 یوم‌الله ۱۳ آبان همراه با گرامیداشت مجاهدت‌های رزمندگان فلسطینی و یاد و خاطره شهدای غزه،  از میدان سعدی به سمت میدان امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد.
 

راهپیمایی پرشور مردم انقلابی سمنان همراه با فریادهای ضد استکباری، ۱۳ آبان 1402 را در صفحات تاریخ ثبت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اظهار کرد:  مبارزه با آمریکا موضوعی مقطعی نیست؛ چون دشمنی استکبار با ما مقطعی نیست. تا هر زمان که دشمنی آمریکا و استکبار با ما ادامه یابد، ما نیز با آنها دشمن خواهیم بود.

زنجان|راهپیمایی 13 آبان در روستاهای کوچک و دورافتاده زنجان

هم‌زمان با شهرهای بزرگ و کوچک کشور در بسیاری از روستاهای کوچک و بزرگ و دور افتاده استان زنجان نیز راهپیمایی 13 آبان روز استکبارستیزی برگزار شد.

 

 

راهپیمایی 13 آبان در روستاهای کشور نشان داد دشمنان نظام و انقلاب در سمپاشی‌ها و اقدامات خود در زمینه دورکردن مردم از آرمان‌های انقلابی که خمینی کبیر بنیان‌گذاران بوده است شکست‌خورده‌اند.

خوزستان| راهپیمایی پرشور دانش‌آموزان خوزستان در ۱۳ آبان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی امروز همزمان با سراسر کشور در تمامی شهرهای خوزستان برگزار شد.

 

 

دانش آموزان اهواز امروز با مشت گره کرده به خیابان آمدند تا با شعار "لبیک یا خامنه‌ای" با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کنند؛ همچنین دانش آموزان دهه هشتادی و نودی این شهر با حمل پرچم فلسطین به حمایت از مردم مظلوم این کشور پرداختند.

خراسان شمالی| حضور گسترده مردم در راهپیمایی استکبارستیزی

اقشار مختلف مردم بجنورد، با حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان علیه استبکار جهانی قیام کردند. همچنین راهپیمایان علیه جرم و جنایان رژیم غاصب صهیونیست نیز شعار دادند.

 

 

خراسان رضوی| حضور باشکوه نوجوانان مشهدی در راهپیمایی 13 آبان

راهیپمایی 13 آبان با حضور جمع کثیری از نوجوانان دهه هشتادی و دهه نودی برگزار شد. تصاویر این حضور باشکوه را از قاب دوربین خبرنگار خبرگزاری فارس ببینید.

 

 

 

خراسان جنوبی| صحنه حضور استکبار ستیزی

امروز خراسان جنوبی هم که قطره ای از دریای خروشان ایران اسلامی بود؛ همانند همیشه پا به میدان راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان گذاشت تا دینش را به اولین قبله گاه مسلمانان و فلسطینیان همه مظلومان عالم و استکبار ستیزان ادا کند.
 


چهارمحال و بختیاری| فریاد «مرگ بر اسرائیل در استان پیچید

از نکات جالب راهپیمایی در استان حضور دانش‌آموزان روستای محروم «خویه» از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری، بود که صبح امروز هم‌صدا با مردم ایران فریاد مرگ بر استکبار سر دادند و روز مرگ بر آمریکا را گرامی داشتند.

 

 

تهران| فریاد استکبارستیزی مردم استان تهران در یوم‌الله ۱۳ آبان

مردم استان تهران همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده و باشکوه خود در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان که مصادف با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، اندوه فلسطین را فریاد زدند و با مشت‌های گره کرده فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

 

امسال مراسم 13 آبان در شهرستان های استان تهران با حضور اقشار مختلف مردم ازجمله دانشجویان و دانش‌آموزان، با محوریت دفاع از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با شکوه تمام هر چه تمام تر برگزار شد.

بوشهر|پیام دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها از بوشهر به تلاویو؛ حریف می طلبیم

دانش آموزان بوشهری امروز قراری داشتند، قراری از جنس استکبارستیزی؛ ساعت ۹ صبح اینجا بوشهر، میدان رئیسعلی دلواری در هوایی پاییزی، میعادگاه دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها بود، آمده بودند بیعتشان را با حضرت روح‌الله معمار استکبارستیزی و امام خامنه‌ای ناگسستنی کنند، آمده بودند در روز دانش آموز مشق ایثار و مقاومت برای تاریخ بنویسند و دینِشان را به انقلاب ادا کنند. 

 

آمده بودند تا با مشت‌های گره کرده با قامت کوچک خود بزرگی کنند و در دهان استکبار بکوبند. آن‌ها آمده بودند تا در روزی که موسوم به دانش آموز است، انزجار خود را از جنایت‌های اسرائیل و آمریکا و انگلیس در کشتار شهادت گونه کودکان و زنان و مردان غزه ابراز کنند. دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها آمده بودند به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و اسرائیلی‌ها بگویند ما حریفتان هستیم. 

ایلام|اگر امریکا غلطی بکند با همین تراکتور خاکش را شخم می‌زنیم

پدران دانش آموزان یک مدرسه روستایی در ایلام، با تراکتورهایشان به راهپیمایی ۱۳ آبان آمدند و اینگونه امریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید کردند.

 

 

حجت‌الاسلام علی رضایی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین کشور، صبح امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در مصلی ایلام عنوان کرد:

۱۳ آبان ۳ مناسبت مهم دارد که شامل تبعید امام در ابتدای انقلاب اسلامی، شهادت تعدادی از  دانش آموزان و دانشجویان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا جنایت‌کار می‌باشد. 

وی اضافه کرد: امروز حدود ۲۹ روز است که در فلسطین در کرانه باختری، بمب می‌زنند و کشت و کشتار می‌کنند و در این میان ۴ هزار کودک مظلوم به شهادت رسیدند. 

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: امروز در ۱۳ آبان ماه در سراسر کشور تجمع کردند و از مظلومین بی دفاع غزه حمایت کردند. 

 البرز| نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: ماجرای غزه، شروع یک حرکت بزرگ علیه دشمنان است

 

ابراهیم عزیزی، نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان، با بیان اینکه شما با این راهپیمایی ثابت کردید ملت ایران پرورش یافته مکتب آل محمدی است، گفت: شما ثابت کردید این مکتب حماسه‌های بزرگی را خلق کرده و درس‌های بزرگی را به بشریت داده است.

عزیزی اشاره‌ای به طوفان الاقصی کرد و گفت: طوفان الاقصی با بهره‌گیری از اندیشه‌های ناب اسلامی و مکتب انقلاب اسلامی طوفانی اعتقادی مبتنی بر حماسه آفرینی را خلق کردند.
 


وی با بیان اینکه بر این باور هستیم طوفان الاقصی امتداد حماسه ۱۳ آبان است، افزود: آمریکا و دولت‌های وابسته به آمریکا باید بدانند که رژیم صهیونیستی موقتی است.

اصفهان|حضور اصفهانی‌ها در روز مرگ بر آمریکا

مردم اصفهان به‌ویژه دانش‌آموزان با حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، بار دیگر نفرت و انزجار خود از استکبار جهانی و حامیان آن را با شعار مرگ بر آمریکا ابراز کردند.

 

 

امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم راهپیمایی سیزدهم آبان  و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در میدان امام(ره) اصفهان، اظهار داشت: ملت ایران ملت بزرگ و با هویت است و امام راحل نسبت به قانون کاپیتولاسیون رژیم شاهنشاهی در کشور اعتراض کردند که سپس منجر به تبعید امام شد.
 


وی افزود: دانش آموزان توسط رژیم شاهنشاهی در چنین روزی هنگام رفتن به دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند در حالی که این دانش آموزان کاری نکرده بودند و تنها علیه استکبار جهانی شعار دادند که ۵۶ دانش آموز شهید شدند.

سیاری خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام حرکت بزرگی بود که انقلاب دوم نام گرفت، در انقلاب اول با عوامل طاغوت مبارزه شد در حالی که در انقلاب دوم،  مردم با استکبار جهانی درگیر شدند و استکبار جهانی نابود شد.

اردبیل| ۱۳ آبان یادآور روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام علیرضا ادیانی ظهر امروز در اجتماع مردم اردبیل در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان اظهار کرد: ۱۳ آبان یادآور روزهای مهم و سرنوشت‌ساز و مقطعی حساس، مهم و یک روز پرخاطره در تاریخ ملت مبارز ایران و یادآور چند حادثه مهم و تاثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی گفت: حادثه مهم اول سخنرانی آتشین امام خمینی (ره) در ۴ آبان سال ۱۳۴۲ پس از تصویب ننگین قانون کاپیتولاسیون بود، امام با درایت و هوشیاری نطق آتشین و تاریخی را در رد این لایحه ایراد و باعث تبعید امام به ترکیه در ۱۳ آبان  همان سال و سرآغاز حرکت امام و انقلاب اسلامی شد.
 


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا ادامه داد: حادثه دیگر ۱۳ آبان ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است که همه اقشار جامعه، زن و مرد، پیر و جوان، کارگر و کشاورز که یک مبارزه همه جانبه را با رژیم پهلوی آغاز کرده بودند، جوانان دانش‌آموز مدارس را برای پیوستن به جامعه به پاخاسته ایران تعطیل و خود را به دانشگاه‌ها رسانده و در اجتماع باشکوهی را با حضور مردم و دانشگاهیان برای پیوستن به صف مبارزین تشکیل دادند.

آذربایجان غربی| حضور پرشور مردم ارومیه در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان

همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار ارومیه با حضور پرشور خود و سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل یوم الله ۱۳ آبان را گرامی داشتند.

 

 

آذربایجان شرقی| «نه» به آمریکا 45 ساله شد، یوم‌الله آزادی مسجدالاقصی در راه است

راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه در تبریز و شهرهای آذربایجان شرقی با شعار « نظم نو جهانی با نسل آرمانی» و با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان در یک هوای ابری و بارانی پائیزی برگزار شد.

 وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه در شهر تبریز اظهار کرد: ما همیشه از تبریز انگیزه گرفته و یاد گرفته‌ایم ؛ شهدای محراب این خطه به ما یاد دادند شعار دهیم و به آن عمل کنیم. 

وی با گرامیداشت یاد شهدایی چون باکری‌ها، یاغچیان، تجلایی، مدنی، قاضی طباطبایی، شهید قاسم سلیمانی که سنگ بر دست فلسطینیان را تبدیل به موشک کردند،گفت: خدا را سپاسگزارم امروز در محضر مردم دلاور و قهرمان و انقلابی تبریز که پیشانی آزادی و استقلال ایران است باشم.
 


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با سلام و درود بر شهدا و رزمندگان لشکر عاشورا و مردم خطه آذربایجان، ایران، گفت: این مدال افتخاری برای من است که در یوم‌الله سیزدهم آبان تبریز حضور داشته باشم. 

وی خطاب به مردم تبریز گفت: ۱۳ آبان ماه نقطه عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ آن روزی که امام رحمت الله را تبعید کردند، آن روزی که دانش‌آموزان را جلوی دانشگاه به شهادت رساندند و آن روزی که دانشجویان لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند. 

سیستان و بلوچستان| پیام 13 آبان به استکبارجهانی حمایت ملت ایران از مردم فلسطین است

سردار احمد شفائی امروز در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در زاهدان اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه سالروز امتدادبخشی به انقلاب اسلامی ملت ایران و یادآور حرکت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام خمینی رحمت الله در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و اثبات استکبارستیزی مردمان این سرزمین است.

 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: امسال مسیر استکبارستیزی سیزده آبان رنگ و بویی تازه دارد زیرا این روز سی امین روز مقاومت ملت مظلوم فلسطین در مقابل خونخواران جهان می باشد؛ امسال فریادهای ملت ایران در انزجار از استکبار جهانی هم نوا با فریادهای سایر ملت ها در جای جای جهان در همراهی با ملت مظلوم فلسطین می باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول