اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

امام جمعه کرمانشاه: جوانان قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنند

امام جمعه کرمانشاه خطاب به جوانان، گفت: با مطالعه شرایط کشور در قبل و بعد از انقلاب، مقایسه کنید و ببینید ما کجا بودیم و امروز، علی‌رغم تمام تحریم‌ها و جنگی که به ما تحمیل کردند، کجا هستیم.

امام جمعه کرمانشاه: جوانان قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ضمن حضور و اقامه نماز در مسجد قمر بنی‌هاشم، اظهار کرد: آنچه که برای انسان سرمایه است و انسان را به مقام عند ربهم یرزقون می‌ر‌ساند امور معنوی است که نمونه‌ آن اجتماع در مسجد، نماز جماعت و دعای جمعی می‌باشد و شخصیت انسان را زیربنایی به نام ایمان شکل می‌دهد پایه‌های ایمان را ارتباط با خداوند متعال تقویت می‌کند و بهترین راه ارتباط با خداوند نمازاست و خداوند متعال بالاتر از نماز راهی برای برقراری ارتباط انسان با خداوند قرار نداده است.  

وی ادامه داد: نمونه بارز ایمان و ارتباط با خدا، شهدای عزیز بودند که ایمانشان به قدری مستحکم شده بود که هر لحظه آرزوی شهادت و دیدار با خداوند متعال را می‌کردند و به همین دلیل شهدا برای ما الگو هستند، حقیقتا شهدا یک تابلو تمام نمای کمال برای بشر هستند که از ایمان، اخلاص و فداکاری آن‌ها، انسان باید درس بگیر‌د.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اصل و اساس عبادت همان حضور قلب است، یعنی اینکه انسان در نماز حقیقتا تمام توجهش و تمام وجودش متمرکز باشد برای اینکه ارتباط بین او و خداوند متعال برقرار باشد و بالاترین مطلبی که بنده‌ای می‌تواند از خداوند متعال درخواست کند هدایت به صراط مستقیم است، هدفی که خداوند پیامبران را بخاطر آن فرستاد.

وی گفت: از جوانان عزیز تقاضا می‌کنم شرایط کشور را در قبل و اوایل انقلاب مطالعه کنید و مقایسه کنید با شرایط امروز کشور، ببینید ما کجا بودیم و امروز، علی‌رغم تمام تحریم‌ها و جنگی که به ما تحمیل کردند، کجا هستیم و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند«ما به قله نزدیک شده ایم»، بحمدالله افق پیش‌روی کشور بسیار روشن است و ترسیم‌کننده‌ سیمای یک قدرت معنوی و مادی است که در دنیا برایش حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان خطاب به جوانان، گفت: نسل انقلاب برای فداکاری کردن در راه خدا و پیشرفت کشور چیزی کم نگذاشت و مصداق آن شهدای والامقام، جانبازان، آزادگان و رزمندگان عزیز ما هستند و هماهنگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب فرمودند«نسل جوان امروز، نسل انقلاب کار خودش را به بهترین وجه انجام داد و الان نوبت شماست که این امانت را از نسل انقلاب تحویل بگیرید و این مسیر را بسیار بهتر از گذشته پیش ببرید».

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول