اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعتراض‌ها به طرح «ضد فلسطینی» وزیر سابق ترامپ در کنگره

نمایندگان دموکرات‌ و مسلمان کنگره آمریکا، از لایحه ضد فلسطینی وزیر سابق دولت دونالد ترامپ جهت اعمال فشار بر فلسطینی‌ها در جریان جنگ غزه وحشت زده شدند.

اعتراض‌ها به طرح «ضد فلسطینی» وزیر سابق ترامپ در کنگره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طرح «رایان زینک» در باب اخراج تمام مردم فلسطین از آمریکا و جلوگیری از ورود آنها به کشور، وحشت نمایندگان مسلمان دموکرات در کنگره را برانگیخته و آنها این طرح را «تعصب محض» خوانده‌اند.

به گزارش «هاف پست»، این نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در انعکاس طرح رئیس جمهور سابق این کشور مبنی بر «ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا» از طرحی حمایت کرد که به موجب آن فلسطینی‌ها از سفر به ایالات متحده منع شده و هر گونه روادید صادر شده برای آنها از تاریخ اول ماه اکتبر به بعد هم لغو شود.  

زینک پیش از عضویت در مجلس نمایندگان آمریکا، در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به عنوان وزیر کشور وی انتخاب شده بود. برخی از نمایندگان دموکرات کنگره به طرح زینک شدیدا اعتراض و آن را نشانه «تعصب شدید» عنوان کرده‌اند.

«رشیده طلیب»، «ایلهان عمر»، «آندره کارسون» از جمله دموکرات‌های مخالف این طرح هستند و در بیانیه‌ای عنوان کرده‌اند که لایحه پیشنهادی زینک نشان دهنده استفاده از قدرت کامل دولت برای هدف قرار دادن و آزار و اذیت یک قوم یا ملیت خاص و به معنای فاشیسم و تعصبات شدید است.

هر سه نماینده در واکنش به پیشنهاد ارائه شده عنوان کردند که این لایحه می‌تواند قانون اساسی آمریکا را به کلی نقض کند و به طور غیرقانونی زندگی صدها هزار مهاجر فلسطینی را که در جامعه آمریکا زندگی کرده و به آن کمک می‌کنند، نابود سازد.

طرح پیشنهادی زینک و واکنش نمایندگان مسلمان دموکرات آمریکا در بحبوحه افزایش تهدیدات علیه یهودیان و مسلمانان آمریکایی در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه حماس و محاصره نوار غزه از سوی این رژیم ارائه می‌شود.

با این حال زینک در جریان یک بیانیه مطبوعاتی مدعی شده است که با استناد به گزارش‌هایی مبنی بر ارتکاب جنایت‌های آوارگان سوری در آمریکا این طرح را مطرح کرده است و هدفش جلوگیری از سو استفاده تروریست‌ها از سیستم پناهندگی برای ورود به آمریکاست.

پس از ابراز مخالفت‌های شدید به اظهارات نژادپرستانه زینک، وی از موضع خود کوتاه آمده و گفته است که طرح پیشنهادی کاملا نمادین بوده و هیچ شانسی برای تبدیل شدن به قانون ندارد. وی هدف از ارائه این طرح را برجسته سازی نقاط ضعف در قوانین مهاجرتی آمریکا عنوان کرده است.

کارسون، عمر و طلیب عنوان کرده‌اند که لفاظی‌های تعصب آمیز، نژاد پرستانه و خطرناک جمهوری‌خواهانی مانند زینک بود که ماه گذشته منجر به مرگ کودک ۶ ساله فلسطینی در ایالت ایلینوی آمریکا شد.

به گفته آنها اظهاراتی مانند اظهارات زینک، نه فقط جان شهروندان فلسطینی-آمریکایی‌ را به خطر می‌اندازد، بلکه زندگی همه مسلمانان آمریکایی، عرب-آمریکایی‌ها و سایر رنگین پوستان را در این کشور تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول