اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مینودشت مانع وقوع سیل شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مینودشت گفت: خوشبختانه اجرای پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان مینودشت مانع وقوع سیل شد.

اجرای پروژه‌های آبخیزداری در مینودشت مانع وقوع سیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مینودشت،  سید یعقوب حسینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران پروژه های آبخیزداری را یک عامل مهم در کاهش خطر سیل برشمرد و اظهار کرد:   تاکنون ۶۲ پروژه آبخیزداری از جمله ۲۶ پروژه سنگی و ملاتی، ۳۴ پروژه گابیونی و دو پروژه سرشاخه گیر در شهرستان مینودشت اجرا شده است.

وی ادامه داد:  از این تعداد سه پروژه آبخیزداری امسال در هفته دولت در حوزه «چهل چای» و در روستای «ده چناشک» به بهر برداری رسید.

حسینی تصریح کرد: با توجه به بارش شب گذشته این پروژه‌ها با مدیریت مناسب، باعث کاهش خسارت سیلاب شدند به طوری که در مناطقی که این پروژه‌ها متمرکز است آسیب جدی وارد نشده و در سایر مناطق خسارت زیرساخت مشاهده می‌شود.

 رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان مینودشت خاطرنشان‌کرد: با توجه به شیب بالای حوزه چهل چای و بارش های رگباری که در منطقه اتفاق می‌افتد نیاز است با اجرای پروژهای بیولوژیک و مکانیکی، مدیریت روان آب‌ها تا حد امکان کنترل شود، در غیر این صورت این بارش‌ها با ایجاد لغزش و رانش باعث آسیب به زیرساخت‌ها در بالادست حوزه و همچنین سیل گیری در قسمت پایین دست می‌شود. 

حسینی ادامه داد: اقدامات بیولوژیک شامل درختکاری و افزایش فضای سبز در منطقه طراحی شده که در این راستا نیازمند مشارکت همگانی هستیم. 

وی گفت: با توجه به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در این شهرستان امسال ۱۵۸ هزار نهال غیر مثمر رایگان در این شهرستان توزیع خواهد شد که ما از همه مردم تقاضا داریم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هر فرد اقدام به کشت سه  نهال کند و  در این طرح مهم مشارکت نمایند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول