اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

جزئیات سریال‌های جدید تلویزیون؛ فعلا خبری از «پایتخت 7» نیست

مدیر سیمافیلم درحالی از تصویربرداری ۱۸ سریال جدید برای پخش از قاب رسانه ملی خبر داد که هیچ اشاره‌ای به ساخت «پایتخت 7» نکرد.

جزئیات سریال‌های جدید تلویزیون؛ فعلا خبری از «پایتخت 7» نیست

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مهدی نقویان، رئیس سیما فیلم اخیرا در گفتگویی از وضعیت چرخه تولیدات آثار نمایشی این مجموعه در دوره تحول سخن گفته است. او معقد است که در ابتدای حضورش در مرکز سیمافیلم، «از نظر کمیت، تولیدات دچار اختلال شده بود تا چرخه جدید تولیدات با عدالت‌گستری و هویت‌محوری که پیام تحول است، همگام شود. گام اول ما این بود که چرخه تولید دوباره به چرخش دربیاید و آنتن دچار اختلال بیش از این نشود.»

مدیر سیمافیلم در رابطه با وضعیت سریال‌های در حال ساخت تلویزیون نیز گفته است که «درحال حاضر نزدیک به ۶۰ سریال در مراحل چهارگانه؛ نگارش، پیش‌تولید، تولید و پس‌تولید قرار دارد، که از این آمار؛ ۱۸ سریال در حال ضبط است یعنی در مرحله تولید قرار دارد. گام دوم ما در سیمافیلم، احیای سرمایه‌هایی است که تلویزیون در دهه‌های گذشته به وجود آورده و به تعبیری آنها را رها نمی‌کنیم.»

فصل چهارم زیر خاکی و فصل پنجم نون خ ساخته می‌شود

او همچنین درباره ادامه ساخت سریال‌های شناخته شده نیز گفته است: «سعی می‌کنیم برندهای موفق را ادامه بدهیم و مشکلات بر سر راه تولید آنها را برطرف کنیم. قرار است فصل چهارم از زیر خاکی و فصل پنجم از نون خ ساخته شود. با تهیه کننده و کارگردان سریال پایتخت هم مذاکراتی داشتیم که در صورت به نتیجه رسیدن وارد قرارداد می‌شویم. البته آمارهای ما خیلی بیشتر است. یعنی برندهایی که در حال احیا هستند، تعدادشان خیلی بیشتر است و در آیندهای نزدیک حتما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.»

نقویان در رابطه با استفاده از چهره‌های بنام در صداوسیما نیز افزوده که «پس از موفقیت در گام اول یعنی به‌تعادل‌رساندن چرخه تولید، ما درحال‌حاضر در گام دوم هستیم تا از سرمایه‌های تلویزیون استفاده مجدد کنیم. در همین مرحله حتما از هنرمندان نامی کشور جهت ارتقای تولیدات استفاده خواهیم کرد و اصلا هدف ما از احیای برندها و ادامه همکاری با هنرمندان نامی همین است که تولیدات باکیفیت و پرمخاطب در آنتن رسانه‌ملی همچنان ساخته شود. اما برنامه‌ریزی ما برای گام سوم، تولید برندهای جدید و همچنین استفاده از هنرمندان بزرگ و عزیزی است که تاکنون همکاری‌ای با رسانه‌ملی نداشته‌اند.»

تجمیع گروه‌های سریال‌سازی در سیمافیلم

او در خصوص تجمیع گروه‌های فیلم و سریال در سیمافیلم نیز گفت: به نظرم یکی از بهترین کارهایی که در نظام اداری بروکراسی کشور شده، همین تجمیع گروه‌های سریال‌سازی در سیمافیلم است. در این میان شیطنتی صورت می‌گیرد و عده‌ای می‌گویند گروه‌های فیلم و سریال حذف شده‌اند، در صورتی‌که هیچ‌کدام حذف نشده‌اند؛ بلکه برای حذف موازی‌کاری در سیمافیلم تجمیع شده‌اند. ما پنج گروه فیلم و سریال در سیمافیلم داریم که شامل الف ویژه، تاریخی، اجتماعی، حادثه‌ای و طنز است.

نقویان در خصوص جزئیات سریال‌های در دست ساخت نیز اعلام کرد که «فصل دوم سریال «رحیل» به کارگردانی مسعود آب‌پرور، سریال «غریبه» به کارگردانی سروش محمدزاده در مورد یک نخبه داروساز، «فراری» به کارگردانی امیر داسارگر اقتباسی آزاد از زندگی شهید صدرزاده، «رخنه» به کارگردانی علی غفاری درباره اقتدار موشکی ایران، «مهیار عیار» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی در مورد یک راهزن توبه‌کار در زمان صفویه، «بیست کویید» به کارگردانی هادی حاجتمند با نگاه طنز به موضوع کرونایی، «مسیر اصلی» به کارگردانی محمدرضا خردمندان درباره پروفسور بهاروند دانشمند حوزه سلول‌های بنیادی، «رستگاری» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی با موضوع مرگ‌آگاهی، «هشت پا» به کارگردانی احمد معظمی درباره پلیس و فراجا، «مادرسوجان» به کارگردانی حسین تبریزی با موضوع اقوام ایرانی، «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی درباره پیاده‌روی اربعین، «ترور» به کارگردانی خیرا... تقیانی‌پور درباره ترور ناموفق حاج قاسم در کرمان، «بدل» به کارگردانی علی مسعودی با نگاهی طنز به تحول انسان و «نون خ۵» به کارگردانی سعید آقاخانی، «تانک خورها» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی با موضوع شکل‌گیری گردان زرهی ۷۷ خراسان، «ناریا» به کارگردانی جواد افشار با موضوع نخبگان ایرانی و «رویان» به کارگردانی داوود بیدل با موضوع پیشرفت‌های پزشکی که همگی در مرحله فیلمبرداری هستند.»

سریال‌هایی که خارج از تهران ساخته می‌شوند

مدیر سیمافیلم در رابطه با سریال‌هایی که خارج از تهران ساخته می‌شوند نیز گفته است: «سریال‌های بیست‌کویید و بدل در مشهد ساخته می‌شوند. در یزد سریال بارش تند را داریم. مادرسوجان در گیلان تولید می‌شود. در کردستان هم سریال‌ سنجرخان را آماده پخش و سریال ماه‌ شرف‌خانم را در مرحله نگارش داریم. در کرمان، سریال ترور و در شیراز، سریال شاهچراغ تولید می‌شود یعنی استان‌های مختلفی فعال شده‌اند. با نویسنده‌های صاحب سبک هم وارد مذاکره شدیم تا نمونه‌های موفقی مثل پایتخت یا نون‌خ را که قومیتی است برای قومیت‌های دیگر ایجاد کنیم.

طی روزهای گذشته مطالب مختلفی در خصوص مذاکره مدیران تلویزیون با محسن تنابنده برای ساخت فصل هفتم پایتخت منتشر شد که با توجه به اتفاقات رخ داده در قسمت پایانی پایتخت 6، منجر به شکل گیری پویشی با بیش از 22 هزار امضاء از سوی مخاطبان خبرگزاری فارس بر لزوم نظارت بیشتر بر محتوای فصل جدید پایتخت شد.در عین حال مهدی نقویان مدیر سیمافیلم، در اولین اظهار نظر رسمی رسانه‌ای خود نامی از پایتخت 7 در تولیدات جدید رسانه ملی نبرد. 

پایان پیام/ ت 44

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول