اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

برگزاری جشنواره انار ایجاد ماندگاری در تاریخ تمدن کشور است

دستیار رئیس جمهور و مسوول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: برگزاری جشنواره انار در واقع تبادل پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها به جهان و نوعی ایجاد ماندگاری در تاریخ تمدن کشور محسوب می‌شود.

برگزاری جشنواره انار ایجاد ماندگاری در تاریخ تمدن کشور  است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، سکینه سادات‌پاد عصر امروز در همایش بانوان در انارستان ایران در مجموعه تاریخی مسجد جامع ساوه اظهار کرد: بانوان ایران اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب، پشتیبان نظام و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب بوده‌اند.

وی با اشاره به این که رهبر کبیر انقلاب همواره بر حضور تاثیرگذار بانوان پس از ایفای نقش مادری و همسری تاکید داشتند، افزود: حضرت امام خمینی (ره) رویکرد و نگاه ارزشی به قشر بانوان داشتند و این دیدگاه باید به تمامی گروه‌های سنی منتقل شود.

 دستیار رییس جمهور و مسوول پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی تصریح کرد: نگرش امام راحل نسبت به زنان در کتب، زندگی و مسائل سیاسی ایشان مشخص است.

سادات‌پاد با اشاره به جشنواره انار و حضور فعال بانوان در برگزاری آن اظهار کرد: ساوه قطب تولید انار کشور به شمار می‌رود و می‌توان با ایجاد پیوست فرهنگی با سایر شهرستان‌های تولیدکننده در جهت تبادل اندیشه‌ها و رونق و پویایی این صنعت و سایر صنایع تعامل کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره انار در واقع تبادل پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها به جهان و نوعی ایجاد ماندگاری در تاریخ تمدن کشور محسوب می‌شود.

 دستیار رییس جمهور و مسوول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی بیان کرد: امروزه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی برکسی پوشیده نیست و این مهم ستودنی است.

وی با تاکید بر اینکه در هشت سال دفاع مقدس جوانانی از دامن پاک مادران جان خود را برای اعتلای میهن فدا کردند، افزود: شهیدان پرورش یافته ی مادرانی متدین و متعهد بودند.

سادات‌پاد افزود: بانوان ایرانی همواره مایه فخر و مباهات هستند و باید جایگاه آنان بیش از پیش در اجتماع پر رنگ شود و این تنها با همت و خودشناسی آنان امکان پذیر است.

 

به گزارش فارس دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار از ۱۵ تا ۱۹ آبانماه در مسجد جامع ساوه با همکاری مسوولین ادارات و نهادهای استانی و شهرستانی، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، شوراهای اسلامی، اصناف، خیرین، معتمدین، کارآفرینان، باغداران، کشاورزان و دهیاران شهرستان با پیش بینی ویژه برنامه‌های متنوع و برپایی ۸۰ غرفه نمایشگاهی در زمینه تولید انار، فرآورده‌های انار و تولیدات روستایی در حال برگزاری است.

۶۵ غرفه تولیدات انار و محصولات کشاورزی و ۱۵ غرفه صنایع دستی با حضور ۴۵ هنرمند در نمایشگاه  این جشنواره فعال خواهند بود.

بیش از ۱۰ رقم انار در سطح ۱۰ هزار هکتار از ۱۱ هزار هکتار باغ انار بارور ساوه تولید می‌شود.

حدود ۲۵ درصد از کل محصول شامل ۴۰ هزار تن انار در این شهرستان قابلیت صادرات دارد  و ۷۵ درصد از ۱۷۰ هزار تن انار تولیدی این شهرستان به صورت تازه خوری و ۲۵ درصد نیز در کارخانجات و کارگاه های سنتی عمدتا به صورت آبگیری فرآوری می شود.

 پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول