اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رسانه‌های معاند بر فراموشی امر به‌ معروف تمرکز کرده‌اند

یکی از مدرسان حوزه و دانشگاه گفت: شبکه‌ها و رسانه‌های معاند، به صورت جدی بر فرهنگ ضد امر به معروف و نهی از منکر و فراموش کردن این فریضه مهم الهی تمرکز کرده‌اند.

رسانه‌های معاند بر فراموشی  امر به‌ معروف تمرکز کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی تقوی صبح امروز در دوره توانمدسازی سفیران مهر استان قم طی سخنانی عنوان کرد: در قرآن کریم بیش از ۱۲۰ آیه و در روایات نیز بیش از ۹۰۰ حدیث پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، دعوت، تذکر و نصیحت وجود دارد و ثواب همه اعمال خوب در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر، در کلام امیرالمومنین(ع)، آب دهانی در مقابل دریا است.

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به احادیث امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: از قرائن عصر ظهور بر‌می‌آید که یاران حضرت مهدی(عج) کسانی هستند که اهل امر به معروف و نهی از منکرند، و امام مهدی(عج) هنگام بیعت می‌فرماید با شما بر اساس این فریضه بیعت خواهد شد.‌

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مظلومترین و مهمترین واجب فراموش شده اسلام است که حتی در تعریف آن بین متولیان، اتفاق نظر وجود ندارد. 

تقوی با تکیه بر کلام مقام معظم رهبری که امر به معروف و نهی از منکر را شرط اقامه تمدن اسلامی خواندند، ابراز کرد: حلقه مفقوده پازل ظهور و شرط ظهور این است که عاملان به معروف و ناهیان از منکر زیاد شوند و موضع مردم با آخرین واجب فهم نشده قبل ظهور مشخص بشود؛ زیرا در عصر ظهور جایی برای قشر خاکستری باقی نمی‌ماند. 

مدیر مرکز تخصصی امر به معروف و نهی از منکر خاطر‌نشان کرد: بعضی‌ها می‌گویند برای جذب حداکثری باید دایره دین را بزرگ کرد که مردم دین زده نشوند؛ در صورتی که اسلام دافعه نیز دارد و ضرورری است که جاذبه و دافعه باید باهم باشد.

مدرس جوامع حوزوی و دانشگاهی گفت: اثر گذاشتن به معنی اصلاح کردن و تحول نیست؛ مقام معظم رهبری در این رابطه فرموده‌اند احتمال تاثیر امر به معروف همه‌جا قطعی است و کمترین اثر آن این است که زشتی گناه فراموش نمی‌شود. 

وی بیان کرد: برخی مردم به این فریضه جهل مرکب دارند؛ توصیه به «امر به معروف و نهی از منکر» خود یک وظیفه مهم‌ است که توسط خواص باید صورت بگیرد و یادگیری و انجام آن واجب است.

تقوی با اشاره به اینکه شبکه‌های «بی‌بی‌سی فارسی» و «من و تو» آموزش ضد امر به معروف دارند، مطرح کرد: شرط وجوب امر به معروف این نیست که خود عامل به آن باشیم؛ امیر‌المومنین علی(ع) در این رابطه فرموده‌اند امر به معروف کن تا خودت نیز اهل آن شوی.

وی ابراز کرد: هر گناهی که علنی انجام می‌شود، تذکر در همان باب باید صورت گیرد و اینکه امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب صورت می‌گیرد، به‌خاطر فوریت و اهمیت موضوع حجاب است؛ رسانه‌های دشمن نیز روی حجاب بیشتر سرمایه‌گذاری کرده و اینجا اهمیت موضوع بیشتر نمایان می‌شود. 

این مدرس حوزه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: خدا پیش از آنکه با خود گناه مشکل داشته‌ باشد با علنی شدن، عادی سازی، ویترین شدن و آشکار کردن آن مشکل دارد و یک تذکر ساده در این زمینه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد؛ رسول خدا (ص) فرمودند: مومن کسی است که اگر کار بدی کرد از آن ناراحت بشود؛ تذکر علنی و ساده باعث عذاب وجدان طرف مقابل شده و باعث می‌شود در دایره ایمان بماند.

وی اظهار کرد: یاد دادن و یاد گرفتن امر به معروف و نهی از منکر حوصله می‌خواهد چون موجود پیچیده خلقت روبروی تو به عنوان انسان  ایستاده است‌ و "رساله جامع استفتائات امر به معروف و نهی از منکر" می‌تواند کمک دهنده خوبی در این فریضه مهم باشد.

پایان پیام/78033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول