اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فعالیت ۷۶۰ واحد مرغداری در آذربایجان‌غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی دارای ۷۶۰ واحد مرغداری است که شامل تمام زنجیره های تولید مرغ هستند.

فعالیت ۷۶۰ واحد مرغداری در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پرویز بستانچی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۴۷۳ تن گوشت مرغ نژاد آرین طی سال جاری در مرغداری های استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی افزود: بعد از تحریم‌های سال ۱۳۹۸ واحدهای مرغداری استان برای تولید مرغ نژاد آرین اعلام آمادگی کردند و هم اکنون ۱۶ واحد مرغ مادر آرین در آذربایجان‌غربی فعال است.

پرویز بستانچی با اشاره به اینکه پرورش این نژاد عمدتا توسط شرکت های زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ «اروم گوهر دانه» و «بهپرور ارومیه» انجام می شود، اضافه کرد: سال گذشته میزان تولید مرغ آرین هفت هزار و ۸۰۰ بود که امسال رشد قابل توجهی داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۶۷ واحد پرورش مرغ مادر در استان وجود دارد که ۶۱ واحد با ظرفیت ۱.۹ میلیون قطعه فعال بوده و افزایش تولید مرغ گوشتی نژاد آرین نیز پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی حلقه‌های صنعت گوشت مرغ شامل مزارع مرغ اجداد، مرغ مادر گوشتی، مرغ گوشتی، کشتارگاه‌های تمام اتوماتیک، کارخانجات جوجه کشی، خوراک طیور و فروشگاه‌های عرضه گوشت مرغ در استان شکل یافته‌است، اظهار کرد: این موضوع بستری مطلوب برای تولید مرغی با اصالت کامل ایرانی آرین است.

بستانچی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌ها باعث می‌شود در تولید مشکلات کمتری وجود داشته باشد، گفت: درصدد راه اندازی زنجیره تولید گوشت مرغ در شمال استان هستیم و به زودی کلنگ زنی کارخانه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون هفت زنجیره در استان فعال است که یک حلقه کامل را تشکیل می‌دهند و در قالب هفت هلدینگ فعالیت دارند و زنجیره هشتم نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی آذربایجان‌غربی با اشاره به تولید بوقلمون گوشتی در ۱۸ واحد استانی گفت: این واحدها در خوی، تکاب و مهاباد فعال هستند که در سال ۷۷ هزار قطعه تولید دارند.

وی افزود: ۲ واحد پرورش شترمرغ پرواری در استان فعال است که یک واحد در میاندوآب و یک واحد در خوی با یک هزار و ۲۴ قطعه فعال است و واحد دیگر با سه هزار قطعه در بوکان فعال سازی شده‌است.

بستانچی با اشاره به اینکه ارزش گوشت شتر مرغ برابر گوشت قرمز است و جایگزین برای گوشت قرمز می‌تواند باشد، اظهار کرد: چون فرهنگ استفاده نهادینه سازی نشده، استقبال چندانی از این نوع گوشت در استان صورت نمی گیرد.

وی در پایان گفت: آذربایجان غربی دارای ۷۶۰ واحد مرغداری است که شامل تمام زنجیره های تولید مرغ هستند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول