اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس‌من| از حل مشکلات دانشجویان واحد اسلامشهر دانشگاه آزاد چه خبر؟

چندی پیش دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر نسبت به نبود سایت و کلاس‌های مناسب در دانشگاه گلایه داشتند، این مشکل با مسؤولان دانشگاه مطرح شد و حالا روند حل مشکلات این دانشجویان را پیگیر شده‌ایم.

فارس‌من| از حل مشکلات دانشجویان واحد اسلامشهر دانشگاه آزاد چه خبر؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با شروع سال تحصیلی، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر بخصوص دانشجویان رشته معماری شرایط تحصیلی مناسبی نداشتند و این امر آن‌ها را بر آن داشت که با ثبت پویشی در سامانه فارس من نسبت به امکانات دانشگاهی اعتراض کردند.

خبرنگار خبرگزاری فارس در تماس با سردبیر سوژه فارس من و همچنین مسؤولان دانشگاه، موضوع را پیگیری کرد که در این پیگیری، سردبیر سوژه فارس من از نبود کلاس مناسب، برگزاری کلاس در سلف یا کتابخانه، عدم وجود صندلی به تعداد دانشجویان و عدم وجود ویدیو پروژکتور و حتی کابل اتصال پروژکتور و تخته وایت برد و... گلایه کرد.

موضوع را از مسؤولان دانشگاه هم پیگیری کردیم و متوجه شدیم که مدت زیادی از انتصاب رئیس دانشگاه نمی‌گذرد، بنابراین هم با رئیس جدید و هم رئیس سابق صحبت کردیم.

پاسخ محسن شیوایی رئیس سابق واحد اسلامشهر این بود که در اسلامشهر فضای دانشگاهی خیلی محدود است و از ابتدا هم همین مساله وجود داشت، یک ساختمان نیمه کاره‌ای است که باید کامل شود، دانشجویان چند خواسته دارند و می‌گویند نمی‌خواهیم به فضای بیرونی برویم و باید در فضایی که سایت مرکزی دانشگاه است کلاس داشته باشیم و قاعدتا وقتی زمان کلاس‌ها افزایش پیدا می‌کند که ما باید فضا ایجاد کنیم و ایجاد فضا در سایت مرکزی دانشگاه امکان‌پذیر نیست بنابراین باید بیرون از دانشگاه ایجاد فضا کنیم.

علیرضا عراقیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر هم که در آن زمان یک هفته از انتصابش گذشته بود، گفت: ۳ آبان ماه دانشجویان گلایه‌هایشان را به خبرگزاری فارس ارائه کرده‌اند که بنده ۲ آبان ماه دستور داده و اعلام کرده بودم کلاس‌های درس باید به محل استاندارد و خوبی منتقل شود و ۸۰ درصد کلاس‌ها با تدبیری که به خرج داده شد به سایت اصلی دانشگاه منتقل شد و کار ۲۰ درصد دیگر نیز در دست اجرا است.

* بالاخره حل مشکل به کجا رسید؟

حالا پس از گذشت حدود دو هفته از گلایه دانشجویان، دوباره روند حل مشکل را از دانشجویان پیگیری کردیم، سردبیر سوژه فارس من از بهبود نسبی اوضاع خبر داده و گفت:  مکان کلاس‌های ما از کتابخانه تغییر کرده و به جای دیگری منتقل شدیم که از کتابخانه بسیار بهتر است، البته هنوز مشکلاتی نظیر سیستم گرمایشی و عدم امکان استفاده از ویدئو پرژکتور به دلیل خاموش نشدن چراغ‌ها وجود دارد.

دوباره با عراقیه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر تماس گرفتیم، عراقیه از برنامه‌های دانشگاه برای بهبود اوضاع خبر داد و گفت: ما کلاس‌های دانشجویان را به مکان مناسب منتقل کردیم و سالن کتابخانه فقط برای مطالعه کتاب در نظر گرفته می‌شود، کلاس‌های ۱۸۰ متری با میزهای مناسب برای دانشجویان رشته معماری در نظر گرفتیم و در حال حاضر مشکل ویدئو پرژکتور وجود دارد که به زودی حل می‌شود.

* امکان گفت‌وگوی مستقیم دانشجویان با رئیس واحد

رئیس دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر همچنین از برگزاری نشست های هفتگی برای ملاقات دانشجویان با رئیس واحد خبر داد و گفت: یکشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ در نمازخانه دانشگاه در خدمت دانشجویان هستم تا اگر مشکلی در هر زمینه‌ای وجود دارد به طور مستقیم گوش داده و برای حل آن اقدام کنم.

وی افزود: در صورت بروز هر مشکلی دانشجویان می توانند آن را با رئیس دانشکده یا مدیر آموزش در میان بگذارند که حتما برطرف می‌شود اما روزهای یکشنبه هم خودم در خدمت دانشجویان هستم.

عراقیه همچنین از برنامه های دیگر دانشگاه در حوزه مهارت آفرینی دانشجویان و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان خبر داد.

پایان پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول