اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات روس: وقفه بشردوستانه نباید جایگزین آتش‌بس در غزه باشد

نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد پنجشنبه گفت که مسکو نگران است که مفاد قطعنامه صادره از سوی شورای امنیت در خصوص نوار غزه در عمل اجرا نشود.

دیپلمات روس: وقفه بشردوستانه نباید جایگزین آتش‌بس در غزه باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: «آتش‌بس در نوار غزه امری ضروری است، زیرا باوجود تبادل آتش نمی‌توان کمک‌های بشردوستانه را به آنجا رساند».

نبنزیا بامداد پنجشنبه طی سخنرانی در شورای امنیت توضیح داد: «فلسطین با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین افزود: «روسیه نگران است که مفاد قطعنامه صادره از سوی شورای امنیت در خصوص نوار غزه در عمل اجرا نشود».

این دیپلمات روس ادامه داد:‌ «روسیه از فشار اعمال شده توسط واشنگتن برای محدودکردن پیش‌نویس قطعنامه مالت در شورای امنیت تنها به درخواست وقفه بشردوستانه و عدم درخواست آتش‌بس کامل متاسف است».

نبنزیا همچنین تاکید کرد:‌«وقفه بشردوستانه را نمی‌توان جایگزینی برای آتش‌بس کامل در نوار غزه دانست».

ساعتی پیش، شورای امنیت سازمان ملل بالاخره پیش‌نویس قطعنامه ارائه‌شده از سوی مالت برای برقراری وقفه بشردوستانه در غزه را تصویب کرد.

«ریاض منصور» نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل نیز گفت که بمباران و تهاجم رژیم صهیونیستی باید اکنون متوقف شود و کمک‌ها وارد نوار غزه شود. (جزئیات بیشتر)

پیش از این، آمریکا و دیگر متحدان رژیم تروریست صهیونیستی سه قطعنامه که خواستار برقراری آتش‌بس در غزه بوده را وتو کرده‌اند. روسیه و چین هم در مقابل، قطعنامه دیگری را که آمریکا معرفی کرده بود وتو کرده‌اند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول