اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

سنگ‌تمام بسیجیان برای کرمانی‌ها؛ از تامین امنیت و اشتغال تا پدرانه‌هایی برای محرومان

فرمانده سپاه ثارالله از سنگ‌تمام گذاشتن بسیجیان برای مردم و به‌ویژه محرومان طی یک سال گذشته سخن به میان آورد و گفت: این امر موضوعات مختلفی را از آبرسانی به روستاها و اهدای جهیزیه تا تامین امنیت و ایجاد اشتغال در بر می‌گیرد.

سنگ‌تمام بسیجیان برای کرمانی‌ها؛ از تامین امنیت و اشتغال تا پدرانه‌هایی برای محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار محمدعلی نظری صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در عرصه‌های مختلف به‌علت انعطاف‌پذیری وارد جهاد می‌شود و شهیدانی را تقدیم می‌کند.

وی بیان داشت: خبرنگاران، بسیجی واقعی هستند و تفکر و اندیشه مطالبه‌گری برای کمک به مردم عزیزمان و حفظ دستاوردهای نظام دارند و خبرنگاران به صورت مجاهدانه و بدون پاداش و تشویق می‌آید و وظیفه خودشان را انجام می‌دهند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار خاطرنشان کرد: یادمان نمی‌رود، پرستاران در دوران شیوع کرونا در بیمارستان‌ها می‌ماندند و مجاهدت می‌کردند، این هم به معنای بسیج است.

نظری ابراز داشت: بسیج به معنای فُرم پُر کردن نیست بلکه این اقدامات برای سازماندهی بهتر است و امروز هم می‌بینید، آحاد مردم ما تفکر بسیجی دارند.

وی با اشاره به اینکه وحشی‌گری صهیونیست‌ها به اوج خودش رسیده است، تصریح کرد: مردم عزیز ما به‌عنوان پیشتاز مردم دنیا با عشق و علاقه‌ای که به اسلام، نظام و تفکر بسیجی دارند از مردم مظلوم غزه حمایت می‌کنند و آرزوی ریشه‌کن شدن این غده سرطانی از روی زمین را دارند.

نظری اظهار داشت: امام خمینی (ره) با فکر بلندی که داشتند، نهال بسیج را در سال ۵۸ کاشت در حالی که همه فکر می‌کردند بسیج برای فعالیت‌های دفاعی و نظامی است، اما فکر امام از همان زمان بسیج مستضعفان را حاکم دنیا می‌دانستند و حالا تفکر بسیجی در محور مقاومت و در دل آمریکا نفوذ کرده است. 

وی عنوان کرد: مسؤولان فکر می‌کردند، بسیج بعد از جنگ تمام می‌شود و دیگر برنامه‌ای ندارد در صورتی که امام از بحث علمی، اقتصادی و مباحث آینده نظام صحبت می‌کردند و امروز متوجه شدند، فکر بلند امام تا چه افق‌هایی را می‌دیده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از سخنان مقام معظم رهبری درباره بسیج سخن به‌میان آورد و ادامه داد: بسیج هیچ نظیری در دنیا نداشت یعنی امام این‌طور نبود که بسیج را بر اساس الگوگیری بنا کرده باشد.

نظری ابراز داشت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی تفکر بسیج را در کشورهای منطقه و دیگر قاره‌ها جاری و ساری کرد و این حرکت متکی به اندیشه انقلاب بود.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری می‌فرماید «بسیج بزرگترین شبکه فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیاست» و در هر برنامه‌ای که بخواهیم، اقدامی را انجام دهیم اگر آحاد مردم و بسیج نباشد، قطعا آن کار ابتر خواهد ماند.

نظری اضافه کرد:گروه‌های جهادی در جای‌جای نقاط محروم استان کرمان کار می‌کنند و این در حالی‌ست که بعضی از اعضای این گروه‌ها با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند اما هیچ‌گاه این محرومیت را اعلام نمی‌کنند و به قول حاج قاسم سلیمانی این بسیجیان اراده خود را با اراده ولی زمان خودشان هماهنگ می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود به گزارش عملکرد بسیج استان کرمان در یک سال گذشته پرداخت و افزود: ۴۰ کیلومتر سیل‌بند انجام داده‌ایم، ۱۰ مدرسه کانکسی تبدیل به ساختمان شده‌اند.

این فرمانده ارشد نظامی در استان کرمان اظهار داشت: ۸۰۰ باب مسکن را با کمیته امداد امام خمینی (ره) در دست احداث داریم که ۱۱۰ مسکن را افتتاح کردیم و این روند ادامه دارد و تا اوایل سال آینده بخش دیگری از مسکن‌های مشترک را تحویل می‌دهیم.

نظری یادآور شد: بیش از ۵۰ پروژه آبرسانی روستایی در قالب قرارگاه مرد میدان افتتاح کردیم و بیش از ۴۰ هزار نفر از آب سالم برخوردار شدند و آبرسانی به ۶۶۹ روستا در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را آغاز کردیم که ۷۵ درصد کار را سپاه استان و ۲۵ درصد را قرارگاه خاتم الانبیا انجام داده است که در ۶ ماهه اول سال آینده پروژه‌ها افتتاح می‌شوند.

وی بیان داشت: پروژه آبرسانی در ۷۰ روستای استان کرمان افتتاح شده است که ۱۵۰ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند و ساخت یک‌هزار چشمه سرویس بهداشتی در جنوب و شرق استان کرمان را شروع کردیم که ۴۰۰ چشمه هم تحویل شده است.

نظری اضافه کرد: از شهریورماه سال گذشته به نیروهای امنیتی در بحث امنیت پایدار و مقابله با اغتشاشات کمک کردیم و تفکر بسیجی و مجاهدت بسیجیان برای کمک به بحث امنیت کمک‌کننده بود.

وی افزود: سیل سال گذشته در رفسنجان، شهربابک و سیرجان در ۷۰ سال قبل بی‌سابقه بود و موجب شد خانه‌های زیادی زیر گل‌ولای برود و بسیجیان ماندند و خانه‌های مردم را تمیز کردند و تحویل دادند و از آنها تشکر می‌کنم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین خدمت دندانپزشکی به مردم در قالب ۷۰ یونیت دندانپزشکی، جراحی‌های سرپایی رایگان با حضور متخصصان از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته است.

نظری ابراز داشت: حدود ۹۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان در یک سال گذشته اهدا شده است و ۲۵ هزار بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اهدا کردیم.

اعلام برنامه‌های هفته بسیج در کرمان 

وی با بیان اینکه هفته بسیح از ۲۸ آبان‌ماه تا ۵ آذرماه با شعار «بسیج امید ملت ایران» برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۶۶ عنوان برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود که ۳۰ عنوان برنامه‌های متمرکز است که از مرکز ابلاغ شده‌اند و در همه رده‌ها ابلاغ کرده‌ایم و برنامه‌های سراسری ناحیه‌محور نیز ۳۰ عنوان هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ برنامه با هدف خدمت به مردم به دبیرخانه قرارگاه هفته بسیج استان کرمان ارائه شده است.

نظری ادامه داد: ورود به‌هفته بسیج با برگزاری آیین راهپیمایی انزجار از رژیم غاصب اسرائیل و همدردی با کودکان عزیز فلسطینی از چهارراه کاظمی کرمان انجام می‌شود، زیرا مردم از اقدامات رژیم غاصب منزجر هستند و می خواهند این انزجار را نشان دهند.

وی گفت: دیدار و دلجویی خانواده شهدا و ایثارگران، پروژه‌های محرومیت‌زدایی در تمام روزهای هفته بسیج، افتتاحیه رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح پروژه آبرسانی در فاریاب و زرند، نذر ظهور و ارائه ۴۴ خدمت در پایگاه‌های بسیج، اجرای رزمایش خدمت اصناف به نیابت شهید حاج اسماعیل رضایی و اعزام تیم‌های جهادی به نقاط محروم از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: اعزام گروه‌ها و تیم‌های جهادی دامپزشکی، برگزاری جشنواره ورزشی پایگاه‌ها و شب شعر انقلاب و مقاومت در کتابخانه ملی کرمان نیز در هفته بسیج برگزار می‌شود.

نظری از اجرای طرح صنعت‌یار و معدن‌یار برای بررسی مسائل و مشکلات بنگاه‌های راکد در یک‌سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از ۱۲ کارگاه و معدن راکد شناسایی و مشکلات آنها را برطرف کردیم و امروز راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی از برگزاری جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، نواختن زنگ بسیج در مدارس، افتتاح کارگاه های اشتغال در نواحی استان، افتتاح پویش جمع‌آوری اسناد و آثار شهدای بسیجی استان کرمان در هفته بسیج خبر داد.

نظری همچنین برپایی میز خدمت در محلات حاشیه شهر و کم‌برخوردار، افتتاح پروژه آسفالت روستاها، مجموعه دانش‌بنیان فنی و تخصصی آل‌یاسین در رفسنجان، پویش نذر خون، برگزاری یادواره شهدای طلاب در جیرفت، تجلیل از فرماندهان یگان شهید سلیمانی و نشست فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در استان کرمان برشمرد.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه آبرسانی مجتمع چاه‌حسن، افتتاح دو رشته قنات و دو باب مسجد در شهرستان رودبار، افتتاح طرح‌های اشتغالزایی و بازارچه فروش محصولات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی، برگزاری شیفت ایثار توسط بسیج کارگری و افتتاح پروژه آبرسانی و طرح‌های محرومیت‌زدایی و پایگاه در شهرستان کهنوج ازجمله برنامه‌های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه سخنان خود عطرافشانی مزار مطهر، مراسم آبرومحله و یادواره خانودگی شهدا، رونمایی از پوستر کتابخوانی، برگزاری تور دوچرخه سواری بسیجیان، اجرای اردوهای پزشکی توسط بسیج عشایری و پزشکی در ریگان، فهرج، نرماشیر، بم و رفسنجان و یادواره شهدای حقوقدان با کمک دادگستری در شهرستان راور را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج ذکر کرد.

قرائت یک‌هزار ختم قرآن به نیابت حاج قاسم 

نظری ابراز داشت: قرائت یک‌هزار ختم قرآن به نیابت حاج قاسم از هفته بسیج تا هفته مقاومت، رویداد بین‌المللی پویش مقتدر مظلوم در حمایت از مردم غزه، قرائت دعای ندبه، گردهمایی سراسری میقات صالحین، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم، همایش پیاده روی خانوادگی منتظران ظهور نمایشگاه مشاغل خانگی، نمایشگاه دستاوردهای طرح های اشتغالزایی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی افزود: برپایی میز خدمت در مصلاها، توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه در شهرستان رودبار، اجرای اردوهای جهادی پزشکی با ویزیت رایگان، بزرگداشت اساتید بسیجی در عرصه علمی و فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی، افتتاح مدرسه مجازی، توزیع بسته‌های ورزشی در مناطق محروم، افتتاح پروژه آبرسانی و محرومیت‌زدایی در جیرفت، برپایی نمایشگاه اختراعات و ابتکارات بسیج و تجلیل از بسیجیان نخبه از دیگر برنامه‌هاست.

بسیجیان کرمانی با ولی امر مسلمین دیدار می‌کنند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان همچنین برگزاری همایش صلح‌یاران در مصلای کرمان، افتتاحیه پروژه‌های عمرانی و سازندگی، اجتماع زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی خوزستان، دیدار بسیجیان با ولی امر مسلمین، نمایش اقتدار بسیجیان، رونمایی از کتاب با موضوع دفاع‌مقدس، را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج ذکر کرد.

نظری ابراز داشت: اختتامیه جشنواره ملی شعر «افق‌های روشن»، ۴۰ هزار بسته‌های کمک‌معیشتی، پویش هر پایگاه، یک کمک مومنانه اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، شب شعر آیینی حماسه فاطمی با رنگ و بوی غزه را از دیگر برنامه‌هاست.

وی بیان داشت: بیش از ۳۰ درصد افراد جامعه استان کرمان از حدود یک میلیون نفر از جمعیت هدف ما عضو بسیج هستند که بیشترین قشر بسیجی مربوط به بسیج محلات است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: ما در کنار دستگاه‌ها برای اجرای برنامه‌های مختلف قرار داریم و امروز شاهد این امر هستیم که رتبه کسب و کار استان کرمان از ۳۱ به ۱۲ رسیده است که نشان می‌دهد کارهای خوبی در دولت سیردهم در استان در حال انجام است.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول