اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

جای کلنگ پروژه ریلی ایلام علف سبز شد !

اتصال استان ایلام به کریدور ریلی کشور یکی از مطالبات مردم در چند سال اخیر جهت تسهیل در تردد بخصوص جهت ایام اربعین بود که این پروژه تا کنون در حد همان کلنگ باقی مانده است.

جای کلنگ پروژه ریلی ایلام علف سبز شد !

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام به دلیل برخورداری از مرز مهران به عنوان شاهراه اربعین شناخته می شود و تردد حجم بالای مسافران برای تنوع در حمل و نقل عمومی و کاهش مشکلات زائراین عتبات عالیات، اتصال این استان به شبکه ریلی امری ضروری و حیاتی است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه به زیر ساخت ها از جمله شبکه ریلی کشور و ایجاد کریدور هایی برای تجارت و گردشگردی، به اذعان برخی کارشناسان گمان می رفت استان ایلام هم از خط ریل بی بهره نباشد.

این در حالی است که خط ریل تا مرز های جنوب استان یعنی اندیمشک و شمال استان یعنی اسلام آباد رسیده و متوقف شده و تنها راه کوتاهی تا روی ریل رفتن استان ایلام باقی مانده است.  

از این رو شهریور ۱۴۰۱ بود که با لبخندهایی از روی ذوق و شوق با حضور معاون وزیر راه، استاندار ایلام، نمایندگان شمال استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان کلنگ قطعه اول اتصال استان ایلام به شبکه ریلی از سمت اسلام آباد به طول ۳۷کیلومتر با اعتبار ۶۴۰ میلیارد تومان به زمین زده شد،  اما این پروژه کماکان بر زمین مانده است. 

یعقوبیان روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام در پاسخ به میزان پیشرفت پروژه راه آهن استان میگوید عملا پروژه هیچ پیشرفتی نداشته و «جای کلنگ، علف سبز شده است» 

پس از گذشت بیش از یک سال هنوز این پروژه در حد عکس های یادگاری باقی مانده هیچ پیشرفتی نداشته است و مشخص نیست پروژه ای که اعتبار آن تامین نشده چرا کلنگ آن بر زمین زده شده است.

 شریفی‌راد نماینده شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در استان ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام دلیل عدم پیشرفت این پروژه را کمبود اعتبار دانست. 

این پروژه با مبلغ ۷۳۷ میلیارد تومان بسته شد اما به لحاظ مالی هیچ پشتوانه ای ندارد! 

پیش از کلنگ زنی اتصال ایلام به شبکه ریلی از طریق اسلام آباد، پروژه ریل اندیمشک به دهلران شروع به کار کرده بود اما بنا بر دلایلی آن هم متوقف شده است! 

علیزاده نماینده حوزه جنوب استان ایلام از دخالت های ناصواب و توقف اتصال استان ایلام به شبکه ریلی به از سمت اندیمشک می گوید: در سال ۱۴۰۰، قطعه اندیمشک به دهلران به مناقصه رفت و پیمانکار هم انتخاب شد و بنا بود کار شروع بشه و کار هم شروع شد یعنی در ماه های ابتدایی سال ۱۴۰۱ چند کیلومتر از این پروژه آماده سازی شد اما متاسفانه به خاطر دخالت های ناصواب و ناروا پروژه متوقف شد. 

مشخض نیست دلیل کارشکنی ها برای اتصال استان ایلام به شبکه ریلی کشور با وجود شروع به کار پروژه چیست؟

تلاش های مکرر خبرنگار خبرگزاری فارس برای ارتباط با علی اکبر بسطامی و سارا فلاحی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بی نتیجه ماند و علیرغم وعده آنان در خصوص مصاحبه با خبرنگار ما، اما خبری از آنان نیست ... 

پایان پیام / ۳۵٠۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول