اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۲۴نقطه حادثه‌خیز شهری در گلستان شناسایی شد

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۲۴ نقطه حادثه‌خیز در شهرهای مختلف استان شناسایی شد که تاکنون چهار نقطه آن ایمن‌سازی شده‌است.

۲۴نقطه حادثه‌خیز شهری در گلستان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس مهاجر بسطامی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: طرح دوربرگردان بندرگز به علت کامل نبودن به جلسه شورای ترافیک بعدی موکول شد.

وی تصریح کرد: در ۶ ماه اول امسال در مجموع استان تصادفات درون شهری در پنج شهر استان، روند افزایشی در هفت شهر استان روند کاهشی و در دو شهر استان گلستان در‌مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده است و در مجموع ۹ درصد از تصادفات درون شهری کاهش پیدا کرده‌است.

رئیس پلیس راهور گلستان با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته عامل ۵۰ درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح در استان گلستان موتورسیکلت بوده‌است، خاطرنشان‌کرد:  متاسفانه این آمار امسال هم تکرار شده و ۵۳ درصد از مجروحین تصادفات شهری، راکبان موتورسیکلت بودند.

وی ادامه داد: تعداد ۸۰ درصد از جان‌باختگان و مجروحین تصادفات درون شهری عابرین پیاده و راکبان موتورسیکلت هستند.

بسطامی گفت: بیشترین عوامل تصادفات درون شهری با ۳۸ درصد، عدم توجه به جلو و ۲۷ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۳۵ درصد دیگر عوامل است.

وی بیان کرد: بیشترین تصادفات شهری منجر به فوت در شهرهای آزادشهر، گرگان، علی‌آبادکتول، بندرترکمن و رامیان گزارش شده‌است که در شهر گرگان، زیرگذر دخانیات مهمترین عامل در تصادفات منجر به فوت بود و با نصب سرعت‌گیر و دوربین توانستیم شرایط را بهتر کنیم.

رئیس پلیس راهور گلستان با تاکید بر اینکه با رانندگان متخلف برخورد می‌شود ابراز کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۴۴۵ هزارو ۸۰۶ مورد با تخلفات رانندگان برخورد شده است که نسبت به سال گذشته در همین مدت ۶ درصد افزایش پیدا کرده‌است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه طبق قانون خودروهای متخلف بین یک تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند اما خودروهای که حرکات نمایشی خطرناک  و آلودگی صوتی برای همشهریان داشته باشند، خودروی آنها ۲۱ روز توقیف شده و در صورت تکرار، گواهینامه آنها باطل می‌شود و تا یکسال مجاز به دریافت گواهینامه جدید نیستند.

بسطامی یادآورشد: در ۶ ماه اول امسال ۱۹ هزارو ۲۱۵ فقره گواهینامه جدید صادر، حدود ۳۵ هزار فقره گواهینامه تعویض و در مجموع بیش از ۵۶ هزار خدمت در حوزه گواهینامه به مردم گلستانی ارائه شده‌است.

وی گفت: امسال ۱۶ هزارو ۸۶۶ خودرو به ناوگان استان گلستان با پلاک ایران ۶۹ و ایران ۵۹ اضافه شده‌است.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان‌کرد: در کل شهرستان‌های استان گلستان ۲۴ نقطه به عنوان نقاط حادثه‌خیز شناسایی و آشکارسازی شده که از این تعداد چهار مورد ایمن‌سازی شده‌است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول