اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست ۳ مقصر حادثه معدن طزره دامغان صادر شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به پرونده رسیدگی شده در دادسرای عمومی و انقلاب دامغان در خصوص حادثه معدن زرمجاه طزره دامغان، از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای متهمان خبر داد.

قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست ۳ مقصر حادثه معدن طزره دامغان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جعفر عبدالهی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده حادثه معدن طزره گفت: در پی وقوع حادثه جان باختن ۶ نفر در معدن رزمجاه طزره دامغان و با توجه به شکایت اولیای دم، گزارش مرجع انتظامی، گواهی صادره از مرکز پزشکی قانونی و نظرات اولیه و تکمیلی هیئت‌های ۳ و ۵ نفره بازرسان و کارشناسان حوادث ناشی از کار و کمیته حقیقت یاب؛ وفق مواد قوانین مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ قرار جلب به دادرسی ۳ نفر از مسئولان این معدن صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: شرایط ناایمن محیط کار، کافی نبودن تجهیزات ایمنی و حفاظت کارگران، عدم پایش کافی و موثر ریسک محیط کار، عدم بکارگیری و حضور مداوم نیروی متخصص در تونل محل وقوع حادثه از جمله مواردی بوده که باید از سوی شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی تأمین می‌شده که با وقوع این حادثه، از سوی دادسرای عمومی و انقلاب دامغان تحت پیگیری قضایی قرار گرفته و در نهایت قرار جلب به دادرسی قطعی برای متهمان صادر شده است.

عبدالهی با اشاره به اتهام متهمان در کیفرخواست صادره گفت: ارتکاب بزه تسبیب در قتل غیرعمدی تعداد شش نفر از کارگران معدن ناشی از بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی در پرونده محرز شده است و هریک از متهمان به میزان تقصیر ناشی از عدم نظارت مفید و مستمر، عدم نظارت در حین و عدم نظارت و پایش گاز در محل کار کارگران مجرم شناخته شده‌اند.

وی ادامه داد: در کیفرخواست برای ارتکاب اعمال مجرمانه متهمان از محاکم کیفری دو دامغان درخواست شده است مجازات‌های عبرت‌آموز، بازدارنده و البته تکمیلی را تعیین کنند.

به گزارش فارس، ساعت ۱۹:۳۰ عصر یکشنبه دوازدهم شهریور بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن ذغال‌سنگ شرکت البرز شرقی در عمق ۷۰۰ متری معدن در طزره دامغان، تونل ریزش کرد و ۶ نفر در معدن محبوس شدند. بر اثر این انفجار، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شدند که در همان محل درمان شدند و ۶ کارگر نیز پس از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی، متأسفانه جان باختند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول