اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

مداحان سرشناس فاطمیه اول در هیأت بنی‌فاطمه اصفهان می‌خوانند

مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) در فاطمیه اول به روایت 75 روز با مرثیه‌خوانی مداحان سرشناس کشورمان به مدت 5 شب در هیأت بنی‌فاطمه(س) اصفهان برگزار می‌شود.

مداحان سرشناس فاطمیه اول در هیأت بنی‌فاطمه اصفهان می‌خوانند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) در فاطمیه اول به روایت ۷۵ روز با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری و مرثیه‌خوانی مداحان سرشناس کشورمان به مدت ۵ شب در هیأت بنی‌فاطمه(س) اصفهان برگزار می‌شود.

در این مراسم بناست، سعید حدادیان، مهدی رسولی، سجاد محمدی، صابر خراسانی، مهدی رعنایی، محمدحسین حدادیان، امین شادکام و محمد یزدخواستی مرثیه‌خوانی کنند.

در یکی از شب‌های این مراسم ویژه گرامیداشت شهدای غزه برگزار و در آن بناست خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران به سخنرانی بپردازد و در خصوص آخرین وضعیت جبهه فلسطین گزارشی به اهالی هیأت ارائه کند.

مراسم عزاداری هیأت بنی‌فاطمه(س) از اول تا پنجم آذرماه به مدت ۵ شب از ساعت ۱۹:۳۰ در حسینیه این هیأت واقع در خیابان ابن‌سینای اصفهان برپا می‌شود.

همچنین قافله عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) روز دوشنبه ۶ آذر از ساعت ۸:۳۰ صبح از حسینیه بنی‌فاطمه(س) اصفهان به سمت مدرسه علمیه صدر بازار بزرگ اصفهان حرمت خواهد کرد.

هیأت بنی‌فاطمه(س) اصفهان  چه قدمتی دارد؟

جواد ابوطالبی مسئول فرهنگی هیأت بنی‌فاطمه(س) اصفهان اظهار داشت: این هیأت از هیأت‌های قدیمی این شهر است که در کنار برگزاری مناسبت‌های مذهبی، جلسات هفتگی (سه‌شنبه‌ها)، دعای ندبه، جلسات قرآن و فعالیت‌های فرهنگی، تشکیل خیریه و… همت ویژه‌ای نیز برای هدایت نسل جوان داشته و از آغاز نهضت حضرت امام خمینی(ره) در اوایل دهه چهل، همواره در حمایت از این رهبر الهی و اهداف و منویات ایشان قدم برداشته و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با دعوت از سخنرانان و خصوصاً در ایام محرم با تنظیم شعارهای سینه‌زنی همسو با آرمان‌های نهضت اسلامی طی طریق کند.

این فعال هیأتی افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز ضمن حضور در صحنه‌های مختلف همواره با حمایت از ولایت فقیه چه در عصر حضرت امام و چه در دوران زعامت حضرت امام خامنه‌ای یکی از پیشتازان و علمداران در دفاع از اصول الهی انقلاب اسلامی بوده است به نحوی که تا کنون با قریب ۲۱۰ شهید و صدها جانباز، ایثارگر و رزمنده به ویژه در دفاع مقدس به وظیفه خود عمل کرده است.

 

تیزر مراسم عزاداری اصفهان

وی با اشاره به اینکه این هیأت در ایام همه‌گیری ویروس کرونا، کمک‌های مؤمنانه در قالب توزیع بسته‌های معیشتی توزیع کرد، گفت: در قالب عزاداری فاطمیه بنا داریم مراسم ویژه بزرگداشت شهدای غزه و حمایت از فلسطین را در شام پنجشنبه دوم آذرماه با حضور دکتر خالد قدومی نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.

ابوطالبی گفت: ۶۷ سال پیش قافله عزاداری فاطمیه در بازار اصفهان به همت حاج محمود مرشدزاده در صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) آغاز شد و امروز این هیأت پرچمدار این عزاداری است. علمای بزرگ تشیع همچون آیت‌الله مظاهری، آیت‌الله حائری شیرازی، آیت‌الله مهدوی، حجت‌الاسلام حسین انصاریان، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل جزایری، حجت‌الاسلام درچه‌ای، حجت‌الاسلام احمد امامی و حجت‌الاسلام حسن امامی پشتوانه مذهبی و سخنرانان مجالس این حسینیه از تأسیس تا به حال بوده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول