اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

اژه‌ای: باید یک کیفرخواست متقن برای تمام جنایت‌های اسرائیل و حامیانش بنویسیم

رئیس دستگاه قضا گفت: امروز ما باید یک کیفرخواست متقن و محکم برای همه جنایت‌های اسرائیل و همه حامیان او و نه فقط برای امروز بلکه از اول تا امروز بنویسیم.

اژه‌ای: باید یک کیفرخواست متقن برای تمام جنایت‌های اسرائیل و حامیانش بنویسیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح امروز (سه‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه)‌ در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور،‌ گفت: از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یاد می‌کنم که بسیج، بسیجی عمل کردن و فرهنگ بسیجی را نه از آن زمان که دستور و فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند بلکه خود شخصاً از سالیان قبل از انقلاب به عنوان یک بسیجی بزرگ و عالم در صحنه حاضر بودند.

وی افزود: امام خمینی (ره) مطابق با خصوصیات بسیج که باید به زمان و مکتب خود علم داشته باشد، زمان‌شناس باشد و به عنوان یک شخصیت شجاع که باز یکی از خصوصیات بسیج و بسیجی است که غیر از خدا نترسد و فقط خدا در چشم او بزرگ باشد و همه چیز غیر از خدا در چشم او ناچیز باشد، عمل کردند.

امام خمینی (ره) با روحیه بسیجی در مقابل هیچ یک از مستکبرین زمان نهراسید

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره)،‌ تصریح کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت شجاع در مقابل هیچ یک از مستکبرین زمان خود با توکل بر خدا که آن هم از ویژگی‌های بسیجی است، نهراسید.

وی افزود: کسی که با ایمان به خدا، اعتماد به نفس و مردم و با بسیج مردم در مقابل استکبار جهانی یعنی آمریکا و صهیونیسم جائر و فاسق زمان و دست نشانده او رژیم پهلوی ایستاد و همه آن‌ها را با بسیجیانی که او بسیج کرد و امروز شاخه‌ای از این شجره طیبه یعنی جریان مقاومت حماس همچنان شاهد هستید که استکبار جهانی را ذلیل و حیران کرده است.

نیرو‌های مقاومت در فلسطین با روحیه بسیجی، جبهه کفر و استکبار را به زانو درآورده‌اند

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه روحیه بسیجی از ایران فراتر رفته است، اظهار کرد: نیرو‌های مقاومت در فلسطین با روحیه بسیجی، جبهه کفر و استکبار را به زانو درآورده‌اند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، گفت: جنایتی که امروز مستکبرین جهان در راس آن‌ها آمریکا در غزه انجام می‌دهند در طول تاریخ کم سابقه است. اما، بسیجیان مقاوم حماس مقتدر، جهادی و جریان مقاومت مردم فلسطین ایستاده‌اند، این روحیه بسیجی است. بسیجی یعنی حاضر بودن در همه صحنه‌ها، اقدام به موقع، نترسیدن، آگاه بودن و آگاهی بخشیدن.

روحیه، وحدت و انسجام بسیجی از ایران فراتر رفته است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در پنجم آذرماه سال 1358، تصریح کرد:‌ امام ما از آن دوران آغاز کردند ولی در ۵ آذر ۱۳۵۸ دستور تشکیل بسیج را صادر کردند و سال بعد این نهاد مقدس به تصویب مجلس رسید.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنید که روحیه، وحدت و انسجام بسیجی از ایران فراتر رفته و در همه بلاد اسلامی و حتی غیر اسلامی که اقلیت مسلمان در آنجا حضور دارند، این بسیج است که غرورآفرینی کرده و اسلام را تبیین می‌کند و مظلوم و ظالم را معرفی می‌کند و اجازه نمی‌دهد که متقلبین جای ظالم و مظلوم و جای شهید و جلاد را تغییر دهند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، عنوان کرد: از اینجا به امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم. امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی یک بسیجی بزرگ و یک بسیجی جانباز در راه اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران است و امروز حامی و پشتیبان اصلی چه در داخل و چه در خارج کشور جریان‌های مقاومت بوده و آن‌ها امروز نگاهشان به این فرمانده بزرگ بسیجیان عزیز است.

امروز ایران اسلامی ما به علم و ایمان برای رشد نهایی و رسیدن به کمال نیازمند است

وی افزود: امروز ایران اسلامی ما به علم و ایمان برای رشد نهایی و رسیدن به کمال و برای در یک کلمه اجرای قوانین و مقررات الهی و آموزه‌های دینی و قرآنی نیازمند است. اینکه همه بتوانیم با افزایش و رشد علم و تحقیق بیشتر و علم نوآور پاسخگوی مسائل زمان باشد، آینده و شبهات و مسائل لازم را پیش‌بینی کند و برای او جواب پیدا کند، نیاز داریم.

رئیس دستگاه قضا، اظهار کرد: امروز نه تنها نسل جوان ما نیاز به پاسخگویی به برخی شبهات دارد بلکه امروز جوان‌ها و نسل‌های مختلف جهان تشنه معنویت آموزه‌های قرآن هستند. یکی از وظایف مهم همه به خصوص اساتید بسیجی این است که با ایمان و افزایش علم خود و آموختن به دیگران کشور را از لحاظ علمی و علم جدید و نوآور روز به روز به یک درجه بالاتری برسانید.

پیشرفت‌های ایران اسلامی بر اثر علم، ایمان و حضور اساتید متعهد و بسیجی است

وی در ادامه با بیان اینکه کشور بدون علم متکی به ایمان پیشرفت نخواهد کرد، ادامه داد: همه پیشرفت‌هایی که تا به امروز حاصل شده بر اثر علم، ایمان و اساتید متعهد و بسیجی بوده که توانستید با رتبه‌های علمی که در برخی موارد در سطح عالی و خوب هستید، از بسیاری از کشورها پیشی گرفته‌ایم و به برخی از کشورهای پیشتاز در این حوزه‌ها، نزدیک شده‌ایم. این کار بر اثر همت شما و تعلیم و تعلم بوده است و امیدواریم این مسیر کماکان با قدرت و شدت بیشتر ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، در ادامه، بیان کرد: قدرت بازدارندگی امروز جمهوری اسلامی ایران بر اثر تولید قدرتی است که ایجاد کرده و امروز می‌تواند در مقابل همه دشمنان بازدارندگی داشته باشد. یک پایه مهم این تولید قدرت بر دوش شما اساتید محترم و همه مردم مسئولان کارگزاران است اما اساتید محترم در این، میان نقش کلیدی دارند.

حفظ روحیه جهادی و انقلابی‌گری، بصیرت و بصیرت افزایی امروز جزو لوازم لاینفک حکمرانی است

وی ادامه داد: حفظ روحیه جهادی و انقلابی‌گری، بصیرت و بصیرت افزایی امروز جزو لوازم لاینفک حکمرانی است، اگر همه ما و آحاد جامعه نسبت به فتنه‌انگیزی‌ها، توطئه‌ها جنگ نرم و جنگ سخت و جنگ ترکیبی دارای آگاهی لازم نباشیم و بصیرت لازم وجود نداشته باشد، ما از جایی ضربه می‌خوریم که منشأ و چگونگی آن را متوجه نخواهیم شد و غافلگیر می‌شویم. در این راستا، نیاز به آگاهی و آگاهی‌بخشی و بصیرت وجود دارد که وظیفه آن بر عهده حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و اساتید است.

تلاش دشمن برای از بین بردن ارزش‌های دینی و اسلامی در جوامع اسلامی

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز دشمن تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که ارزش‌های دینی و اسلامی را در جوامع اسلامی از بین ببرد و تلاش مضاعف انجام می‌دهد تا مردم ما را نسبت به ارزش‌های دینی به مرور سست و بی‌تفاوت کند، تصریح کرد: برخی از ناهنجاری‌ها، بی‌اخلاقی‌ها و مفاسد مالی، اخلاقی و سیاسی که امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم، دشمن به آن‌ها دل بسته است و می‌داند که اقدامات نظامی او امروز دیگر کارساز نیست و اگر حرکتی علیه ما انجام دهد پاسخ آن را دریافت می‌کند.

وی افزود:‌ دشمن می‌داند اگر تجاوزی علیه ایران انجام بدهد، بسیجیانی که در طول بیش از ۴۰ سال گذشته در صحنه بوده‌اند، بیش از گذشته و با قدرت بیشتری در صحنه هستند، در مقابل او می‌ایستند و تجاوز خارجی دشمن را دفع می‌کنند کما اینکه تاکنون نیز این کار را انجام داده‌اند. آن‌ها با اقدامات شبه نظامی داخلی، کارهای ایضایی او را نفی می‌کنند. لذا؛ دشمن به این دل بسته که به خصوص نسل جوان ما را به نحوی از انحاء نسبت به ارزش‌های دینی بی‌تفاوت و کم تفاوت کرده و نسبت به عمل به آموزه‌های دینی در آن‌ها خلل ایجاد کند.

دشمن به دنبال ایجاد قطب‌های کاذب در جامعه ایران است

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، گفت: امروز نهایت تلاش دشمن این است که جامعه ما را به فرقه‌های متفاوت و مختلف تقسیم کرده و تلاش می‌کند قطب‌های کاذبی را در کشور ایجاد و انرژی‌ها را صرف یکدیگر کند. در واقع، به جای اینکه انرژی صرف دشمن شود، انرژی‌ها را صرف همدیگر کنیم حتی جریانات همراه با انقلاب متدین و خوب اما گاهی اوقات چه بسا از نقشه‌های دشمن غفلت کنیم.

رئیس قوه قضاییه، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: امروز ما باید یک کیفرخواست متقن و محکم برای همه جنایت‌های اسرائیل و همه حامیان او و نه فقط برای امروز بلکه از اول تا به امروز بنویسیم.

وی ادامه داد: این رژیم غاصب صهیونیستی دهه‌هاست که مردم مظلوم فلسطین را به اشکال مختلف شکنجه و زجر می‌دهد. رژیم غاصب صهیونیستی دهه‌هاست که مردم مظلوم فلسطین را به اشکال مختلف شکنجه و زجر می‌دهد، خانه‌های آن‌ها را ویران و از خانه‌هایشان بیرون کرد، خانه‌هایشان را غصب کرد و مزارعشان را به آتش کشید، زن و بچه آن‌ها را شکنجه داد و سالیان سال آن‌ها را به اسارت درآورد و در این اسارت، توهین‌ها و جسارت‌ها انجام داد.

آغاز جنایت صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین از سال ۱۹۳۷ میلادی

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، همچنین، تصریح کرد: از سال ۱۹۳۷ میلادی این رژیم در حال جنایت کردن است بمب گذاری و جنایت های مختلفی انجام داد. جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین فقط جنایت‌های ۴۰ روز اخیر نیست بلکه آن‌ها از سال ۱۹۳۷ به این سو جنایت‌های مختلفی علیه این ملت انجام داده‌اند و این جنایات ادامه دارد.

وی افزود: با نگاه به جنایت صهیونیست‌ها در سال ۱۹۴۸ حدود ۵۰ اقدام جنایتکارانه فقط توسط آن‌ها در این سال علیه ملت فلسطین انجام شده است.

رئیس قوه قضاییه، بیان کرد: در جبهه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن، علاوه بر تقویت روحیه جهادی و تسلط بر علم نوآور، باید به صبر و ازخودگذشتگی مجهز شویم؛ گاهی اقتضاء می‌کند که از آبروی‌خود بگذریم و گاهی می‌طلبد که مال و جان خود را فدای ایران اسلامی گردانیم.

وی در پایان با اشاره به آیه ۶ سوره مبارکه فاطر گفت: در امر جهاد و مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان، ضرورت دارد که هوا‌های نفسانی را کوچک نشماریم و نگوییم «ما در کسوت روحانیت یا انقلابی‌گری و یا لباس بسیجی هستیم و از مسیر منحرف نمی‌شویم»؛ در اینجاست که قرآن می‌فرماید «إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول