اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اختصاص 5100 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستم حمل و نقل کردستان

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: 5 هزار و 100 میلیارد تومان از 13 هزار میلیارد تومان مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به کردستان به سیستم حمل و نقل اختصاص یافته و این بیانگر اهمیت این موضوع است.

اختصاص 5100 میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به سیستم حمل و نقل کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کیومرث حبیبی در جلسه شورای ترافیک استان کردستان اظهار کرد: کسب رتبه نخست کشوری کردستان در کاهش تصادفات منجر به فوت در بازه زمانی 15 تا 16 ماه اخیر بوده است هر چند مرگ یک نفر در حوادث رانندگی مصیبتی جبران‌ناپذیر است و همه باید خود را در مقابل تمام حوادث جاده‌ای مسوول بدانیم.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان عنوان کرد: باید در ابعاد مختلف فرهنگی، ارتقای زیرساختی و هرآنچه به تصادفات جاده‌ای مربوط است کار کنیم و مرگ و میر ناشی از تصادفات را به حداقل برسانیم.

وی گفت: اینکه استان کردستان از میانگین 26 طی 10 سال اخیر و رتبه 28 سال گذشته به رتبه اول به لحاظ کاهش تصادفات رسیده است، بسیار ارزشمند بوده و باید روی این مهم تحلیل‌ و اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: طرح جامع ترافیک شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است هرچند می‌دانیم انجام این کار هزینه بالایی دارد اما انتظار داریم که حداقل در شهرهای بزرگ انجام شود.

حبیبی تصریح کرد: باید برای اجرای برخی پروژه‌ها مانند کنارگذر مریوان از محل‌های مختلف از جمله مولدسازی تامین اعتبار و هرچه زودتر تکمیل شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته با وجود افزایش میزان بارش‌ها، طرح زمستانه در مرکز استان به خوبی مدیریت شد و این موضوع باید در سالجاری نیز با همین سبک انجام گیرد.

وی بر هوشمندسازی حوزه حمل و نقل شهرهای مهم استان تاکید کرد و گفت: با اجرای چنین کاری یک نفر به تنهایی می‌تواند ده‌ها معبر و گذرگاه را در سطح شهر رصد کند.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: پروژه‌های بزرگ‌مقیاس تاثیرگذار است، قاعدتا سلسله مراتب عرضی و عملکردی در طرح جامع دیده شده است اما انتظار داریم اجرای پارکینک‌های درون‌شهری تسریع شود.

وی افزود: 5 هزار و 100 میلیارد تومان از 13 هزار میلیارد تومان مصوبه سفر دوم رئیس جمهور به کردستان به سیستم حمل و نقل اختصاص یافته و این بیانگر اهمیت این موضوع است.

حبیبی خواستار امکان‌سنجی اجرای طرح محدوده زوج و فرد در سنندج شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول