اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

وزیر نیرو از سد شفارود بازدید کرد +عکس

وزیر نیرو در سفر چند ساعته به گیلان دقایقی پیش از وضعیت سد در حال احداث شفارود در رضوانشهر بازدید کرد.

وزیر نیرو از سد شفارود بازدید کرد +عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از رضوانشهر، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در جریان سفر یک روزه به گیلان برای بررسی روند ساخت سد شفارود به محل ساخت این سد رفت و با کارفرمای این طرح گفت‌وگو کرد و در جریان روند ساخت این سد قرار گرفت.

پروژه سد شفارود به عنوان یک ابرچالش در حوزه عمرانی گیلان، سال‌هاست که مشکلات عدیده‌ای برای کارگران و مردم منطقه ایجاد کرده که فرماندار رضوانشهر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه سد و حواشی آن خبر از واگذاری پروژه به قرارگاه خاتم و بازگشت به کار اکثر کارگران داده است.(اینجا بخوانید)

سد مخزنی شفارود که در غرب گیلان در منطقه پونل رضوانشهر بر روی رودخانه شفارود قرار دارد کار ساخت آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و در حال حاضر با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

از اهداف احداث سد شامل تأمین آب مورد نیاز شرب به میزان ۳۲ میلیون متر مکعب ، تامین آب مورد نیاز صنعت به میزان یک میلیون متر مکعب و تامین آب کشاورزی به میزان ۵۳ میلیون متر مکعب و تامین آب زیست محیطی به میزان ۳۰ میلیون متر مکعب در سال را می توان اشاره کرد.

سد مخزنی شفارود با ارتفاع ۱۱۴ متر و گنجایش مخزن به میزان ۵۲ میلیون مترمکعب و آب تنظیمی به مقدار ۱۱۶ میلیون مترمکعب؛ هم اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

بازدید از تعدادی از پروژه های راهبردی منابع آب، سدهای مخزنی و لاستیکی و طرح های زیرساختی وزارت نیرو در گیلان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر نیرو به استان است.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول