اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بررسی مدیریت زنان در نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر گفت:مسئولیت بانوان در سطوح مدیریتی جمعیت هلال احمر می‌تواند گویای نقش و اهمیت حضور بانوان در این نهاد بین‌المللی باشد.

بررسی مدیریت زنان در نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس بدون تردید، در جهان امروز یکی از شاخص‌های مهم توسعه انسانی، میزان حضور زنان و نحوه ایفای نقش آنان در عرصه‌های گوناگون است. از سوی دیگر در عصر جهانی شدن، علایق و حقوق افراد حتی در محدوده قلمرو سرزمین خودشان با ملاحظات بین‌المللی گره خورده است.

نظر به  اهمیت موضوع، نهضت بین‌المللی صلیب سرخ نیز در کنفرانس آسیا اقیانوسیه هانوی ویتنام به این موضوع پرداخته و «ارتقای جایگاه  و نقش رهبری زنان »را به عنوان یکی از دستور کار اصلی  این نشست قرار داده است.

راضیه عالیشوندی٬معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که به عنوان نماینده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور داشت، به نقش بانوان در سطوح مدیریتی  در جمعیت هلال احمر  ایران پرداخت و عنوان کرد: اینجانب با توجه به دیدگاه مثبت رئیس و مقامات ارشد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به جایگاه زنان و نقش رهبری آنان در پست‌های مدیریتی در این نشست حضور یافتم.

وی ادامه داد: اینجانب ضمن ایفای نقش مادری در خانواده به عنوان معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و سرپرست حوزه ریاست در جمعیت هلال احمر بدون هیچ محدودیتی مشغول به فعالیت هستم.

عالیشوندی ابراز کرد: مسئولیت بانوان در سطوح مدیریتی جمعیت هلال احمر به عنوان یک مجموعه امدادرسان و آماده  و نیز حضور موثر بانوان امدادگر در این نهاد بین‌المللی با تمام ماموریت‌های مهم  می‌تواند خود گویای نقش و اهمیت  حضور بانوان در این نهاد بین‌المللی باشد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: دیدگاه جمعیت هلال احمر ایران در خصوص ارتقا جایگاه بانوان در پست‌های مدیریتی همواره مثبت بوده است که در این زمینه می‌توان از  حضور بانوان در پست‌های کلیدی  جمعیت  مثل معاون رپیس جمعیت، رئیس حوزه ،مشاور رئیس جمعیت، رئیس بیمارستان، رئیس موسسه و دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر،مشاور معاونین جمعیت و دیگر سطوح مدیریتی جمعیت  هلال احمر اشاره کرد.

وی متذکر شد: از آن جا که یکی از وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر توانمند سازی جوامع محلی برای ایفای نقش داوطلبانه اهالی آن منطقه در جهت افزایش تاب آوری اجتماعی در مواجهه با بحران ها و حوادث طبیعی ، ترویج فرهنگ مسولیت پذیری اجتماعی و همزیستی مبتنی بر کرامت انسانی و همچنین ظرفیت سازی در جوامع محلی برای پیشگیری از آثار و پیامدهای ناشی از شیوع  آسیب‌های اجتماعی است؛ در حوزه  مشارکت بانوان و توانمند سازی آنان می‌توان به طرح یاس (یاران آسیب ستیز) سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران اشاره کرد.

عالیشوندی گفت: مخاطب این طرح دختران مجرد ۴٠ -٣٠ ساله که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی (کمیته امداد) هستند و به دلیل اقتضائات و شرایط خاص اجتماعی و اقتصادی امکان ازدواج برایشان فراهم نشده و درآمدی ندارند. این افراد آموزش‌های پایه داوطلبی و آموزش‌های لازم را می‌بینند و پس از اینکه دوره‌های لازم مهارتی و…دیده شد این افراد در جوامع محلی و مراکز فرهنگی به عنوان یک فعال و کنشگر حوزه خدمات اجتماعی می‌توانند با ایجاد کسب و کار خرد دیگر اعضای تیم را آموزش دهند و آنان را نیز توانمند سازند.

وی ضمن تبیین و تشریح ابعاد مختلف فعالیت‌های بانوان در جمعیت هلال احمر به نقش آفرینی بی بدیل آنان در عرصه‌های گونان پرداخت و در پایان این نشست پیشنهاد کرد: با ایجاد یک دبیرخانه یا کمیته مشورتی در فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ ،جمعیت‌های ملی بیشتر می‌توانند از تجربیات دیگر جمعیت‌های ملی بهره مند شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول