اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

لرستان

جهادگری که مسجد را پاتوق همه‌جوره نوجوانان کرده است

یاسر تقی پوری، جهادگر بسیجی که با کار فرهنگی و جهادی نوجوانان یک محله را با مسجد آشتی داد و حالا مسجد امام سجاد(ع) رونق گرفته و پاتوق بیش از ۵۰ نوجوان محله شده است.

جهادگری که مسجد را پاتوق همه‌جوره نوجوانان کرده است

خبرگزاری فارس، لرستان؛ نسرین صفربیرانوند: یاسر تقی پوری ۳۳ سال سن دارد و مسوول گروه جهادی شهدای گمنام در خرم‌آباد است.

او که به گفته خودش از کودکی با مسجد و هیئت آشنا بوده، سال ۹۸ با تشکیل گروه جهادی به طور جدی وارد این عرصه شده و در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه فرهنگی ورود جدی داشته است.

این جهادی بسیجی معتقد است: زمانی که دشمن در جبهه فرهنگی مشغول فعالیت است، گروه‌های جهادی هم نباید میدان را خالی کنند و در حوزه فرهنگی تا می‌توانند کار انجام دهند.

یاسر تقی پوری، بسیجی جوانی که با کار فرهنگی نوجوانان یک محله را با مسجد آشتی داد و حالا مسجد امام سجاد(ع) پاتوق بیش از ۵۰ نوجوان محله شده است، او معتقد است: کار جهادی صرفا حوزه عمرانی و معیشتی نیست، بلکه کار فرهنگی هم خودش یک جهاد است.

با این جهادی بسیجی که با کار میدانی و همدلی اهالی محل مسجدی را که تا قبل از ورود او خالی بود، رونق می‌بخشد، به مناسبت هفته بسیج گپ‌و گفتی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

از ورودتان به کارهای جهادی بگویید.

کسی که با معارف و سیره اهل بیت و منویات امامین انقلاب آشنا باشد به سمت گروه جهادی می‌رود، چون این گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج کف میدان مبارزه با استکبار هستند.

من هم از کودکی با مسجد و هیئت آشنا بودم، عضو بسیج دانشجویی و با گروه‌های جهادی و بسیج محلات ارتباط داشتم، سال ۹۸ گروه جهادی شهدای گمنام را تأسیس کردیم تا بتوانیم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، آموزشی و اقتصادی کاری انجام بدهیم.

عمده فعالیت شما در چه حوزه‌ی بود؟

از نگاه من کار جهادی صرفا عمرانی و معیشتی نیست، مهمترین اولویت یک گروه جهادی این است که متناسب با نیاز انقلاب فعالیت کند، یک زمانی کرونا بود ما در حوزه بهداشتی ورود کردیم، یک زمانی آب آشامیدنی خرم‌‌آباد با مشکل مواجه بود، ما با همکاری شرکت آب و فاضلاب بین مردم آب توزیع می‌کردیم.

یک زمانی هم مناسبتی مانند عید غدیر ۳ هزار پرس غذا توزیع می‌کنیم، یک وقتی هم نیاز است در حوزه حجاب و عفاف ورود کنیم، به عنوان نمونه امسال با توجه به همزمانی ماه رمضان و عید نوروز یک موکب در خیابان انقلاب بر پا کردیم و با امر به معروف و نهی از منکر و تهیه بسته‌های فرهنگی وظیفه‌مان را در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و شعائر الله، انجام دادیم.

گاهی هم نیاز است برای یک پیرمرد در گل سفید حمام و سرویس بهداشتی احداث کنی و دستی به سر و روی خانه‌اش بکشی ، و وقتی رضایت را در چهره پیرمرد می‌بینی گویی که همه دنیا را به تو داده‌اند.

یک وقت هم نیاز است رنگ آمیزی چند مدرسه را انجام دهی، یک زمانی هم کار ما تهیه لوازم خانگی و بسته‌های معیشتی برای اقشار ضعیف است که یا کمک خیرین و بسیج سازندگی، انجام می‌دهیم.

گاهی هم نیاز به برپایی موکب در مناسبت‌های مختلف است، ما در این مدت برپایی موکب پیامبر رحمت، موکب ۲۲ بهمن و آخرین موکب هم مربوط به شب طوفان الاقصی بود.

 

شما ظاهرا یک مسجد خالی را رونق داده‌اید؟

بله، یک مسجد در خیابان رازی داشتیم، مسجد امام سجاد (ع) که به اصطلاح رونقی نداشت، یعنی نه نمازگزاری داشت و نه هم نوجوانان با این مسجد ارتباطی داشتند.

اولین کاری که انجام دادیم تبلیغات بود، از تبلیغات شفاهی تا سینه به سینه، برنامه‌های مسجد را اعلام کردیم و یک موکب برپا کردیم و در اعیاد و مناسبت‌ها با محوریت مسجد کارهایی انجام دادیم، یادم هست میلاد امام رضا (ع) پرچم امام رضا را که نصب کردیم جمعیت زیادی از محله حضور داشتند.

در طبقه بالای مسجد هم یک گیم نت راه‌اندازی کردیم و فوتبال دستی و میز تنیس تهیه کردیم، در طول هفته چند کلاس برگزار می‌کنیم، از سال گذشته تاکنون هم ۱۵ اردو برای نوجوانان محله برگزار کردیم، حالا بیش از ۵۰ نوجوان محله با مسجد در ارتباط هستند و بیش از یکصد نمازگزار در مسجد نماز جماعت برگزار می‌کنند.

حالا مسجدی که تا یک سال پیش خالی بود چنان رونقی دارد که به عنوان پایگاه اسوه در ناحیه خرم‌‌آباد معرفی شده است.

 

پس شما به کار فرهنگی اعتقاد دارید؟

بله، همانطور که گفتم کار جهادی مربوط به یک حوزه خاص نیست، یک زمانی امام علی (ع) برای نیازمندان شبانه غذا می‌برد، یک زمانی هم در خیبر را از جا می‌کند.

ما هم اگر پیرو اهل بیت هستیم باید هر جایی که نیاز بود ورود کنیم، چون پرچم اسلام را انقلاب اسلامی نگه داشته است.

حالا هم با توجه به اینکه دشمن در جبهه فرهنگی مشغول فعالیت است، ما نباید میدان را خالی کنیم و با همه توان ورود کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول