اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشت قراردادی ۲۹۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: ۲۹۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشت گندم استان به کشت قراردادی اختصاص داده شده است.

کشت قراردادی ۲۹۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، روح‌الله مهری عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتفاق خوب و مبارکی که امسال در کشت قراردادی صورت گرفته، زیر پوشش بردن زمین های کشت دیم است. 

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: سال های گذشته، تنها کشت آبی تحت پوشش کشت قراردادی بود که امسال از ۲۹۲ هزار هکتار از زمین کشاورزی استان گلستان، ۲۰۹ هزار هکتار کشت قراردادی دیم است و ۸۳ هزارهکتار آن نیز زمین آبی است.

وی افزود: همچنین در سال گذشته، تنها گندم تحت کشت قراردادی بود که امسال دانه‌های روغنی مانند سویا، کلزا، گلرنگ و کاملینا در این طرح گنجانده شده است.

مهری ادامه داد: موضوعات گندم، آرد و نان، جزو موضوع های روزمره مردم است که همواره با آن سروکار دارند و حوزه نان از آن جهت که مستقیم به سفره مردم ربط دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین در خصوص بیمه گندمکاران و برخورداری از مزایای کشت قراردادی متذکر شد: سنوات قبل هزینه بیمه را در ابتدا از کشاورز دریافت می کردند ولی امسال حق بیمه مورد نظر در زمان پرداخت مطالبات گندم کاران کسر می‌شود و ۲۰ درصد تخفیف هم شامل بیمه آنان می شود.

وی افزود: همچنین در هر تن که تحویل سیلوهای دولتی می شود ۱۵۰ هزار تومان به عنوان تشویقی به حساب کشاورز واریز می شود.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان خاطرنشان کرد: کشاورزانی که می‌خواهند از طرح های کشت قراردادی محصولات زراعی بهره مند شوند از فردا  با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی یا نصب برنامه کشت قراردادی گندم، نسبت به ثبت نام قرارداد اقدام کنند.

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول