اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

پای تهیه کننده «نون خ» هم به «جام جم» باز شد

قسمت جدید برنامه گفت‌وگومحور «جام جم» با موضوع سریال‌سازی و تولیدات نمایشی تلویزیون با حضور دوتن از تهیه‌کنندگان با سابقه صداوسیما روی آنتن می‌رود.

پای تهیه کننده «نون خ» هم به «جام جم» باز شد

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، برنامه تلویزیونی «جا‌م‌جم» در ادامه بررسی پرونده سریال سازی در تلویزیون، امشب در چهارمین قسمت با موضوع بررسی وضعیت تولیدات نمایشی با حضور مهدی فرجی، تهیه کننده سریال «نون خ» و مدیر اسبق شبکه‌های یک و دو سیما و ایرج محمدی تهیه کننده سریال‌های «بزنگاه»، «خانه به دوش»، «دردسرهای عظیم» و... روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

تهیه‌کنندگانی که هر دو در دهه‌های 80 و 90 سابقه درخشانی در تولید آثار نمایشی پرمخاطب در سینما و تلویزیون از خود برجای گذاشته‌اند. فرجی این روزها در حال ساخت فصل پنجم سریال «نون خ» است و ایرج محمدی نیز در حال فیلمبرداری سریالی جدید در تلویزیون با نام «تانک‌خورها» است.

هفته گذشته این برنامه با حضور شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صداوسیما و محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه هنرمندان، دبیر انجمن صنفی وی‌اودی‌ها و رئیس هیئت مدیره خانه سینما روی آنتن شبکه یک سیما رفت.

شهاب اسفندیاری در برنامه هفته گذشته «جا‌م‌جم» معتقد بود «افرادی خارج از فضای فرهنگ در جناح‌‌های سیاسی به دلیل اهداف و اغراض سیاسی دوست دارند که یک شکاف و تنشی بین هنرمندان و حاکمیت، هنرمندان و نظام و هنرمندان با رسانه ملی به عنوان مهمترین پنجره ارتباطی و زمینه همکاری هنرمندان با حاکمیت وجود داشته باشد.»

رئیس دانشگاه صداوسیما همچنین با اشاره به دوره رونق تولید آثار نمایشی در تلویزیون نیز گفت: در یک دوره‌ از فاصله سال‌های 77 تا حدود 84 - 83 یک مدیریت فرهنگی به طور خاص در سیما حاکم شد. حوزه سیما با طراحی که انجام داد یک شگفتی را با یک جنس تبلیغات متفاوت به وجود آورد و در حوزه تولیدات نمایشی هنرمندانی قهر کرده بودند و صداوسیما را به خاطر مسائل سیاسی که بر عرصه فرهنگ تحمیل شده بود تحریم کرده بودند. 

محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه هنرمندان نیز در برنامه هفته گذشته جام جم معتقد بود که «بخش زیادی از موضوعاتی که در زندگی روزمره مردم وجود دارد اساسا از ابتدا در تلویزیون شکل نمی‌گیرد و مسائل مبتلابه جامعه امروز اصلا در سریال‌ها وجود ندارد.» 

برنامه تلویزیونی «جام‌جم» به تهیه‌کنندگی مصطفی هیودی و با سردبیری و میزبانی سیداحمد موسوی صمدی هر دوشنبه حوالی ساعت 23:15 به صورت زنده روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول