اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بایدن منافع جنگ اوکراین را به جمهوری‌خواهان گوشزد می‌کند

دولت بایدن جهت تداوم ارائه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین در جنگ با روسیه، در ایالت‌های تولید‌کننده اسلحه آمریکا سرمایه‌گذاری‌های کلان می‌کند.

بایدن منافع جنگ اوکراین را به جمهوری‌خواهان گوشزد می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس ، در بحبوحه افزایش مخالفت جمهوری‌خواهان افراطی مجلس نمایندگان با طرح بایدن برای ارائه بسته کمکی به اوکراین، دولت وی اقدام به برجسته سازی منافع مادی کمک های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین برای ایالت‌های مختلف این کشور کرده است.

اقدامی که به دنبال متقاعد‌سازی جمهوری‌خواهان جهت کسب موافقت آنها برای تداوم و اعطای کمک‌های بیشتر به اوکراین صورت می‌گیرد.

به گزارش رویترز اسنادی مبنی بر سرمایه گذاری ۲۷ میلیارد دلاری دولت بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در سه ایالت‌ جمهوری‌خواه تگزاس، آریزونا و پنسیلوانیا منتشر شده است که نشان می‌دهد بایدن در راستای تولید تسلیحات بیشتر در این ایالت‌ها جهت ارسال کمک به اوکراین این سرمایه‌گذاری‌های کلان را انجام داده است.

بر این اساس، طبق اسناد منتشر شده توسط رویترز،کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین برای ایالت پنسیلوانیا، 2.36 میلیارد دلار سود به همراه داشته است. در حالی که سه نفر از هشت عضو کنگره جمهوری خواهان این ایالت به حمایت بایدن از اوکراین رای منفی داده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است که کمک های آمریکا به کی‌یف ۱.۴۵ دلار سود به تگزاس سرازیر کرده است، جایی که از ۲۵ نماینده آن ۱۸ نفر با طرح بایدن جهت حمایت از اوکراین مخالفت کرده‌اند.

این رقم برای ایالت آریزونا جایی که سه نفر از ۶ نماینده جمهوری خواه آن مخالف تداوم حمایت از اوکراین هستند، چیزی حدود ۲.۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

این در حالی است که بسته پیشنهادی ۱۰۶ میلیارد دلاری کاخ سفید که شامل ۶۱ میلیارد دلار اعطای کمک به اوکراین است با مخالفت جدی جمهوری خواهان افراطی مجلس نمایندگان که مواضعی نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور دارند، مواجه شده است.

با وجود آنکه مجلس سنا رای‌گیری در مورد لایحه پیشنهادی از سوی دولت بایدن را در تاریخ 4 دسامبر اعلام کرده بود با این حال برخی از مقامات جمهوری‌خواه عنوان کردند که بررسی و روند تصویب آن زودتر از سال ۲۰۲۴ انجام نخواهد شد.

از آنجایی که بسته های کمکی آمریکا به اوکراین در حال کم شدن است، دولت بایدن بار دیگر شروع به تاکید بر مزایای داخلی تداوم این کمک‌ها برای ایالت‌های صاحب کارخانه‎های اسلحه‌سازی کرده است.

گفته شده که سود چندین تن از پیمانکاران دفاعی آمریکا هم تحت تاثیر حمایت های نظامی این کشور از اوکراین بسیار بیشتر از حد تصور شده است و این موضوع تحت تاثیر اقدامات پنتاگون برای تکمیل تجهیزات نظامی ارسال شده به اوکراین مانند سیستم ها و گلوله های توپخانه‌ای به همراه خودروهای زرهی استریکر و تانک‌های آبرامز بوده است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول